ik heb een Xplod- XS-L1030 op het oog en natuulijk wilt ik er het beste geluid uit halun maar hoe kan ik de inhoud berekenen en hoe groot moet de diameter zijn van de pijpjes. Ik heb er wel zo'n progje voor maar die is duits en daar snapt ik de ballen niet van . Heeft iemand een nederlandse versie van hoe je de kistinhoud en alles er omheen moet berekenen ?.
Zou je niet even zeggen dat het om een subwoofer gaat?
Ik heb er hier in de bibliotheek wel eens boeken over gezien (over speakers bouwen in het algemeen dan).
Ik heb er hier in de bibliotheek wel eens boeken over gezien (over speakers bouwen in het algemeen dan).
Doet maar email adres geven voor een heel klein, makkelijk en aardig progje, LSPcad lite..
Verwijderd
www.speakermania.com of www.spiceisle.com/audiodiy. Het is heel simpel, je moet de Thiele-Small parameters van je luidspreker bij de hand hebben (duh) en die gewoon in die formules die op deze sites te vinden zijn, invoeren. Voor reflexpijpen werkt het geloof ik iets minder goed op die sites, maar van zelf op zoek gaan naar informatie is nog nooit iemand overleden 
succes
succes
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 14:37 schreef Wekkel het volgende:
Doet maar email adres geven voor een heel klein, makkelijk en aardig progje, LSPcad lite..[/quote]k mijn mailadres is Ruyterkamp@tebenet.nl
Thnx !
Doet maar email adres geven voor een heel klein, makkelijk en aardig progje, LSPcad lite..[/quote]k mijn mailadres is Ruyterkamp@tebenet.nl
Thnx !
Koop RF, krijg je er een beschrijving bij. Ik heb zelf een 12" punch, en de kist heeft inhoud van (ik meen) 30 liter.
Pagina: 1