Toon posts:

[win2k pro] "acces denied" als admin.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja de titel spreekt redelijk voor zich denk ik. Een vriend van me heeft een verse installatie van win2k (paar dagen oud), alles werkte tot ca 1 uurtje geledcen prima en nu krijgt hij op de gekste plekken opeens "acces denied". Zelfs als hij inlogt onder het Administrator account. Volgens hemzelf heeft-ie niets raars gedaan of geïnstalleerd (alleen winamp).

Hij kan zelfs niet in z'n temporary internet files komen: als-ie iets download en dat vervolgens probeert te openen, krijgt hij acces denied. Ik heb geen idee, iemand anders? We hebben uiteraard al geherstart, aangelogd als andere user etc. Ook ander account aangemaakt met admin-rechten: zelfde probleem.

:/ :/

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 15:51

Arie

One Man Army

Het klinkt alsof er toch rechten zijn aangepast of dat er met policies wat is aangepast. Blijkbaar is de machine aan het Internet gekoppeld geweest, is de machine wel gepatched voordat het aan het Internet werd gehangen? Installeer bijvoorbeeld eens een virus scanner en scan je systeem op virussen. Misschien heeft een virus rechten aangepast of staat er een trojan horse op het systeem. Een herinstallatie is uiteindelijk misschien raadzaam.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Da's toevallig, dat had ik ook gisteren ineens... (na aanmelding op domein, na installatie van Delphi 6.02 update, met KaZaA connected, Auto-update service disabled....... oorzaak dus moeilijk te achterhalen)

Ik kon mijn taakbalk niet meer wijzigen. De optie Settings -> Taskbar&Startmenu was weg, en Properties van taskbar resulteerde in een foutmelding over beperkte priviledges, ook als admin. En ik had ook geen idee waar je normaal deze beperking kan instellen (niks gevonden in local policy), dus ik heb maar gewoon de registry entry verwijderd (heh, gelukkig kon ik daar nog wel bij)....

Kijk eens met regedit in:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
en kijk of daar wat keys staan die je daar niet wil hebben ;)

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog