Toon posts:

wat te doen op dit moment.....kiezen voor KT400 of KT333?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als nu je mobo stuk gaat en je draait met AMD Athlon. Welk moederbord is dan de beste keuze? Een moederbord met Kt400 of Kt333 chipset?

Verwijderd

de kt333,want kt400 geheugen is een rib uit je lijf

Verwijderd

Ik denk ook kt333. Daar kan je voorlopig nog wel mee vooruit. maar ik zou eerst effe wat reviews checken

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

kt400
Zeker omdat nu bekent is dat veel moederborden met kt333 chipsets niet volledig pc2700 ddr-ram ondersteunen.

En bij de kt400 zit als het goed is pc3200 support ingebakken(voor sommige dimms dan) en volgens mij zit er standaard s-ata bij.

Ik denk dat je het beste kan wachten op de nieuwste sis chipset, veel belovend is die, zeker na de successen van de 735 en 745.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat Sis interessante chipset op de markt gaat zetten, maar als nu je mobo ontploft (theorie) dan moet je morgen een nieuwe mobo kopen. Welke koop je dan? De Kt400 is de toekomst, maar heeft nog een aantal kinderziektes. De KT333 is zo'n beetje wel uitgekristaliseerd. De Kt333 is dus prijskwalitatief de beste keuze op dit moment of vergis ik me nu?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een KT400 is leuk, maar ook zeer prijzig. Met de KT400 heb je support voor de nieuwe 166MHz XP's, die in deze maand uitkomen. De kt333 is ook gemaakt voor 133MHz CPU's en 166MHz ram, bij de kt400 kan je ook zelfs dus PC3200 ram draaien, dat zal mooi meegenomen zijn.

Ik zou als ik nu moest kiezen gaan voor de kt333, de KT400 is nog een beetje 'nieuw' en ook zeer prijzig, de kt333 is weer wat langer op de markt, en hiervoor zijn ook weer wat nieuwe biosen uitgekomen (met o.a. 'bugfixes' lijkt me).

Verwijderd

Die vraag kan alleen jij beantwoorden...

Wil je iets meer snelheid en klaar zijn voor de toekomst voor een hogere prijs of wil je iets langzamer zijn en op dit moment k voor een goede prijs...

Game je veel? Wil je de snelheid? Heef je cpu de bandbreedte nodig?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Bekijk de specs van de twee chipsets en bekijk de specs van de moederborden waar deze chipsets zich op bevinden. Ga vervolgens wat reviews bekijken (voor zover die er al zijn, anders even wachten en als je niet kan wachten ben je snel klaar met je keuze :+ ) en je komt er wel uit :)

Overigens, je kunt ook gewoon PC2100 en PC2700 gebruiken in combinatie met de KT400 borden, dus om voor de KT333 te gaan omdat het geheugen voor de KT400 zo stervensduur is is een drogreden. Ik weet niet precies wanneer de KT400 borden beschikbaar zijn maar als je tegen die tijd je bord moet kopen kun je gerust voor een KT400 gaan (of het prijsverschil moet dusdanig zijn dat de 'extra's' zich niet lonen).

Aangezien dit een erg algemene "wat moet ik nemen?" vraag is sluit ik 'm.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.