Toon posts:

NTSC video capturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:
Ik heb een NTSC videoband (die nog gekocht moet worden) en die wil ik op VCD zetten.
Nu heb ik natuurlijk een Nederlandse videorecorder, waarvan ik niet zeker weet of deze NTSC aankan. Wel heb ik een capturecard die NTSC aankan, de enige vraag is dus of videorecorders echt als PAL of NTSC gemaakt worden, of dat ze het gewoon beide aan kunnen (en dat de TV dus PAL of NTSC is).

Verwijderd

VCRs zijn vaak specifiek PAL of SECAM of NTSC (in NL dus PAL), tenzij het anders op de VCR staat aangegeven...

Het is namelijk een ander type signaal.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 19:42
Ik heb hier een vrij goedkope Toshiba recorder waarop de voorkant staat : NTSC playback. Dus wellicht heb je een kans dat die van jou het zonder problemen doet.

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ikzelf heb ook enkele amerikaanse videobanden willen rippen.
De meeste videorecorders waarmee ik het geprobeerd heb (o.a. philips , aristona)
gaven helemaal geen beeld. (ook niet als ik ntsc op mijn capturekaart instelde )
Bij een vriend van mij (die een multivideorecorder heeft ), gaf het een zwart wit beeld met een beetje ruisend geluid. Als ik deze op mijn capturekaart zou aansluiten zou het dan wel werken ?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Tinuske > Ja, als je TV kaart NTSC aankan, werkt het wel.

Mijn video kan overigens NTSC banden afspelen op een PAL tv (staat erop, Panasonic NV-JF620)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.