"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2002 18:08 . Reden: had ie al gedaan ]
Welke Windows versie draai je dan? Win9x is veel minder gevoelig hiervoor (waardoor je het ook minder snel merkt).
Is er anders onder windows een progie om mijn geheugen te testen dan kan ik kijken of ik dan ook een crash krijg enzo.
[ Voor 0% gewijzigd door zerok op 03-09-2002 19:22 . Reden: was ff wat vergeten ]
"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert
Verder: je kunt niet meer inloggen met ssh, maar replied je computer nog wel pings?
Met brak geheugen gaat je computer niet werken natuurlijk
deadinspace --> ik heb de laatste keren zonder x gedraait en zonder frame buffer maar dat mocht niet helpen. Dat pingen heb ik niet uitgetest maar wanneer de andere computer weer vrij is zal ik dat ff uittesten.
Wat ik wel vreemd vind van de crash van memtest is dat het programma er toch voor is om fout geheugen te vinden? wrom loopt het programma dan vast als die iets vind en geeft die niet gewoon een error?
Verwijderd
Verwijderd
/me weet het niet zeker
Je zou ook je harddisk eens op badblocks kunnen testen, read mode hoor! anders erase je hem.
(ik zag ook ergens non destructive write test, maar dat vertrouw ik niet
Maybee we are alone... After all.
Remedie:
1. Alles eruitslopen behalve geheugen, proc en videokaart
2. Niks overklokken (had je ook niet, OK)
3. Memtest86 draaien (vanaf die diskette). Crasht of vind fouten? Dan is ofwel je mem, of je moederbord, of je processor gaar (in volgorde van afnemende waarschijnlijkheid)
Stap 1 is dan: geheugenbankjes 1 voor 1 los proberen (dus met maar 1 bankje tegelijk). Als dat niet werkt, geheugen uit een andere compu slopen (dat daar goed werkt) en dat proberen.
Als dat nog niet werkt, heb je echt een probleem. Dan is stap 2: andere processor proberen (lastig, ik weet het, moet je maar net aan kunnen komen). Of met mobo + proc naar een winkel gaan en ze het laten testen.
Mocht het tijdens een van de stappen wel weer werken, dan langzaam weer hardware toevoegen en kijken of alles blijft werken. Een minimum-test om te kijken of alles nog 'werkt' is dat memtest86 2-3 runs draait zonder fouten te vinden, daarna kun je proberen Linux of Win2k/XP te booten en een spel te starten of whatever.
En ja, dit is een rotklos, je kunt het ook door een winkel laten doen en er veel geld voor neertellen en er weken op wachten. Sterkte ermee!
als iemand er wat mee kan heb ik ff wat info opgeschreven van memtest.
1
2
3
4
5
6
| test #4 testing 96K-384M 284M pattern: ffffbfff walltime cached rsvdmem memmap cache ecc test pass errors eccerrs 0:18:12 384 64K e820-std on off std 0 0 0 |
De test crashed wel steeds rond het zelfde moment ergens in 18e minuut.
Ik ben bang dat ik ergens geheugen gaat kopen/bestellen
Lijkt me niet dat memtest crasht als geheugen niet goed is, eerder dat het mobo crashed omdat hij OF niet bij het geheugen kan komen door een fout in het mobo zelf OF omdat hij niet met een fout in het geheugen weet om te gaan.
Dus het is nog niet 100% zeker dat het het geheugen is.
Verwijderd
daarnaast probeer je bios zo basic mogelijk in te stellen (load failsafe defaults).. dus geen fast write, fast command en agp4x aanzeten tevens even je geheugen van spd timing afhalen en gewooon op cas3 zetten
Hierbij ga ik er even van uit dat je de raad van Wilke al had opgevolgd
je hebt geen harde schijf nodig om je geheugen te testen
probeer t dan nog eens
b.t.w. hoeveel dingen heb je er in hangen en hoe zwaar is je voeding?
Ik heb verder de tests van wilke opgevolgd en iedere keer keer crashde die weer. IK heb alleen niet mijn proc en mobo kunnen testen. verder heb ik in mijn bios geen bijzondere functies om mijn comp te versnellen ingeschakeld. Wat ik nu het vreemde vind is dat die het eerst wel goed deed en opeens vaag begon te doen (was wel na zwaar onweer hier in de buurt)
MikeN:
Het leek mij ook al vaag dat memtest crashed als het geheugen niet goed is want daar moet die naar zoeken. maar ja de computer blijft af en toe een mistery
Het is helaas wel een duitstalig programma en door het gebruik van het video geheugen traag.
Je kan het ook hier downloaden.
That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)
maar iig bedankt