Rare opgekocht door Microsoft, Nintendo heeft het nakijken?

Pagina: 1
Acties:

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Onderstaande las ik op het web. Wat vinden jullie van dat gerrucht. Het feit is dat Rare voor Nintendo veel toptitels maakte zie bijvoorbeeld de N64.

De quote:
'De Telegraaf onder de videogamesites' komt met het nieuws dat Rare mogelijk wordt opgekocht door Microsoft. Microsoft zou namelijk, in tegenstelling tot Activision, dat al eerder een overname tot stand probeerde te brengen, wel kapitaalkrachtig genoeg zijn om de Britse ontwikkelaar over te nemen.

Het gerucht gaat verder, als we lezen dat Perfect Dark: Zero misschien wel eens exclusief voor Microsofts doos kunnen gaan verschijnen. Aan de andere kant versterken ook de geruchten dat Perfect Dark: Zero helemaal is gecancelled, de makers konden niet opwerken tegen het ambitieuze project. Kies maar welke van de twee geruchten je wilt geloven .
  • Microsoft is said to have held a meeting recently with Rare in a hotel near Twycross, the developer's base. Exactly the same talk emerged when Activision was looking over the company's book. Even more. Rare appears to have cancelled two projects recently, removing the links to the games from the company's website. "It's simply due to updating the site," said Rare by way of explanation last month. Still "updating" then, are you boys? Apparently so. "There's one guy running the website here," said a Rare employee today. "He's got fairly minimal support, so he's doing all of that at the same time as doing all the instruction books." The games are still under development, the source added. Current speculation suggests the titles are being doctored to remove Donkey Kong, a Nintendo property, from the games. Microsoft zou haast hebben met de overname, omdat ze Rare al willen presenteren als nieuwe partner op komende X'02 (een soort mini-E3 speciaal voor de Xbox met veel exclusieve aankondigingen) in Sevilla.
Ook Drone en Eric vonden dit nieuws, en waren zo vriendelijk dit in onze nieuws submit te droppen
Bron: http://www.gamers.nl/nieuws/14503

[ Voor 0% gewijzigd door Gerwin op 03-09-2002 17:55 . Reden: iets verbeterd ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Naja, wat moet je er van zeggen, MS koopt de concurentie gewoon weg...

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Die geruchten gaan al maaaanden...eerst zien dan geloven.

Ennuh, er staat al; "De Telegraaf van de videogamesites"....das dus negatief bedoelt jegens die site.

Verwijderd

Het is dus een gerucht en jij begint al met blaaten dat het gelijk waar is, niet echt slim he als je weet dat Nintendo 49% van Rare in handen heeft :X

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 18:00:
Het is dus een gerucht en jij begint al met blaaten dat het gelijk waar is, niet echt slim he als je weet dat Nintendo 49% van Rare in handen heeft :X
Op welke zin slaat dat nu? Ik zie nergens staan dat het waar zou zijn. :?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Ha, never dat dat gebeurd. Ik denk zelfs dat als MS het zou KUNNEN opkopen meer de de helft van het productie team zouden opstappen. Het zijn stuk voor stuk DIE HARD Ninty fans daar. Ik denk dat de werknemers van NES tot NGC thuis hebben staan en dat ze nog niet eens de XBOX durfen aan te raken :P

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:09

Alpine

Twisted animator

Rare mocht toch al niet meer spellen maken met een nintendo characters e.d. in de hoofdrol. Veel daarvan zijn nu 'uitgeleent' aan Namco en SEGA (o.a. Starfox en F-Zero).

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Binnenkort komt Star Fox Adventures uit van Rare. Dus er is wel een Nintendo karakter uitgeleend aan Rare.

Dat ze de Donkey Kong games hebben weggehaald op de site... tja, wat moet ik daarvan denken?
Onderstaande las ik op het web. Wat vinden jullie van dat gerrucht. Het feit is dat Rare voor Nintendo veel toptitels maakte zie bijvoorbeeld de N64.
Eigenlijk alleen de N64. Op de SNES hebben ze naar mijn weten 5 spellen uitgebracht, maar toen was de console al aan het doodgaan. (Donkey Kong 1, 2 en 3, KI en BattleToads DoubleDragon)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Ook al hebben ze maar 5 spellen uitgebracht, de donkey kong reeks heeft nog voor zeer veel verkopen van de snes gezorgt aan het einde van z'n leven. Zonder deze spellen was de snes al veel eerder doodgegaan.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd man wat was ik blij toen ik DK: Country kreeg voor de kerst. 8)

ps: Jullie vergeten NOG een toptitel van Rare onder de Snes namelijk: Killer Instinct

edit:
sorry GolbeZeromus heeft het al gezegt. :Y) _/-\o_

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• GZ

GZ

!!

schnumi schreef op 03 september 2002 @ 20:23:
Idd man wat was ik blij toen ik DK: Country kreeg voor de kerst. 8)

ps: Jullie vergeten NOG een toptitel van Rare onder de Snes namelijk: Killer Instinct
Waar denk je dat KI voor staat?

Maar goed, we dwalen weer erg af, dus weer on topic please.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 15:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Zou wel een domme actie zijn van Rare vind ik, met 'tendo hebben ze beter team
Ze hebben iig geen slechte games uitgebr8, met Xbox.. ja lijkt me zo raar :?

Maar dan lijkt het me ook logisch, Xbox moet wel iets hebben om voor de dag te komen, naast al die ports. Ok er zijn ook goeie games maar daar zijn grotendeel ook dingen voor de comp bij of Ps2.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Waren Banjo Kazooie en Diddy Kong racing ook neit van Rare? :)
als we dit soort games op de xdoos krijgen, zou dat wel even een vette extra zijn :)
ik iwl wel een paar vrolijke platformers ook eignelijk :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• GZ

GZ

!!

Okyah schreef op 03 september 2002 @ 20:30:
Waren Banjo Kazooie en Diddy Kong racing ook neit van Rare? :)
als we dit soort games op de xdoos krijgen, zou dat wel even een vette extra zijn :)
ik iwl wel een paar vrolijke platformers ook eignelijk :)
Zou dat niet te kiddy zijn dan :?

• mycosis
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

White Dust schreef op 03 september 2002 @ 17:52:
Naja, wat moet je er van zeggen, MS koopt de concurentie gewoon weg...
Microsoft heeft zelfs geprobeerd het hele bedrijf Nintendo over te kopen (voor iets van 3 miljard...)

Ik (een niet-console-gamer) vind het trouwens niet zo erg... Als ze naar MS gaan, is er meer kans dat de spellen gepoort worden naar de pc >:)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

GolbeZeromus schreef op 03 september 2002 @ 20:44:
[...]

Zou dat niet te kiddy zijn dan :?
He, ik ben kiddy, hoor!! :)
nee, maar vrolijke spellen, daar is toch nix mis mee?
maar een platformer emt de kwaliteit van Banjo Kazooie, wat speelbaarheid enzo betreft, dat lijkt me wel koel.
Nee, maar kleurrijk hoeft toch enti voor kleuters te betekenen?
en sowieso doen ze niet alleen kiddy-games.
maar mario-8ig iets op de doos lijkt me wel vet :)
kzit een bit naar die blinx (ofzo :) )uit te kijken ook, platformers zijn wel vet :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

NoTimeRemains

I know

rare is tog zoiets als blizzard of nie? alles wat die uit brengen is 9 van de 10 x een hit of niet
?

This is the Way.

Verwijderd

mycosis schreef op 03 september 2002 @ 23:38:
[...]

Microsoft heeft zelfs geprobeerd het hele bedrijf Nintendo over te kopen (voor iets van 3 miljard...)

Ik (een niet-console-gamer) vind het trouwens niet zo erg... Als ze naar MS gaan, is er meer kans dat de spellen gepoort worden naar de pc >:)
Helemaal mee eens. De PC roeleert gewoon. En van mij mogen ze dus ook bes wel overgekocht worden. Lijkt me wel kewl nintendo gameZ op de pc

Verwijderd

HIValicious schreef op 04 september 2002 @ 20:31:
rare is tog zoiets als blizzard of nie? alles wat die uit brengen is 9 van de 10 x een hit of niet
?
Ja allen is rare voor de nintendo en stuff en blizzard voor de pc. IMO is blizzards beter want WCIII is gewoon t beste spel tot nu toe (IMO).

• GZ

GZ

!!

25 Miljard komt eerder in de buurt wat het bedrag betreft waar MS the Big N voor had willen kopen.

Voor Sega hadden ze een heuze 1,3 miljard Amerikaanse dollars over als ik me niet vergis.
?
In principe wel ja. Daar tegenover staat dat het vaak lang duurt voordat ze een spel uitbrengen. Maar ja, dan heb je wel 9 van de 10 een fantastisch spel inderdaad. Het enige spel wat mij niet zo beviel was Jet Force Gemini. Ik geloof ook dat Mickey's Speedway USA ook niet zo geweldig was, al heb ik dit spel nooit gespeeld.

Van Blizzard heb ik alleen Starcraft gespeeld. Dat vond ik wel tof. Meer spellen ken ik wel van hun, maar heb deze nooit gespeeld.
He, ik ben kiddy, hoor!!
nee, maar vrolijke spellen, daar is toch nix mis mee?
maar een platformer emt de kwaliteit van Banjo Kazooie, wat speelbaarheid enzo betreft, dat lijkt me wel koel.
Nee, maar kleurrijk hoeft toch enti voor kleuters te betekenen?
en sowieso doen ze niet alleen kiddy-games.
maar mario-8ig iets op de doos lijkt me wel vet
kzit een bit naar die blinx (ofzo )uit te kijken ook, platformers zijn wel vet
Valt me mee eerlijk gezegd. Veel mensen vinden Nintendo kiddy, het is iig een veelgehoorde "klacht" bij mensen die niet beter weten. Ik nam aan dat het bij jou niet anders was.

Maar idd, kiddyhumor roeleert.

Edit: Ik heb vannacht trouwens echt gedroomd dat MS Rare had gekocht. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 20:32:
[...]

Helemaal mee eens. De PC roeleert gewoon. En van mij mogen ze dus ook bes wel overgekocht worden. Lijkt me wel kewl nintendo gameZ op de pc
Die "Z" in je games is zou net 1 van de hoofdredenen dat het nooit zal gebeuren. Veel developers vrezen juist voor de PC als gamesplatform, vanwege de hoge kosten en de hoge piraterij. Microsoft, hoe kapitaalkrachtig ook, zal nooit Nintendo kunnen kopen, Sega ook niet. Sega heeft problemen gehad maar is inmiddels weer kerngezond en zelf ook niet arm (het gerucht gaat dat ze Infogrames willen overnemen, de op 1 na grootste publisher).

Wat Rare betreft, in principe zou Microsoft 51% van de aandelen kunnen kopen, de andere 49% is in handen van Nintendo. Dat zou MS een meerderheidsbelang geven...het lijkt me alleen erg sterk dat Nintendo niet een verkopersoptie heeft bedongen toen ze aandelen Rare kochten. Dit houdt in principe in dat als de huidige aandeelhouders hun aandelen willen verkopen ze deze eerst aan moeten bieden aan de andere bestaande aandeelhouders, waaronder Nintendo. Koud kunstje voor Nintendo om dan 2% aandelen bij te kopen.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

He rare niet met blizzard gaan vergelijken he. hoe kun je warcraft 3 bijv nou vergelijken met Star Fox: Adventures?? console games zijn heel anders.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-01 00:01

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Nintendo rulez. Rare rulez.

Volgens mij was Battle Toads op de SNES ook van Rare... als die voor de Cube uitkomt, dan koop ik hem... lachen spel was dat.

Kan me niet voorstellen dat Microsoft interesse heeft in Rare, alhoewel het natuurlijk wel een smerige marketingtruc zou zijn. Ik denk dat Microsoft meer uit moet gaan van de kracht van hun eigen console, in plaats van zich te verlagen tot dit soort geintjes. Ze moeten gewoon een killer game hebben, met een character die aanspreekt, en die mensen associeren met de Xbox. (laten we eerlijk zijn: Halo just doesn't do it)

Hoewel ik een Cube bezitter ben, vind ik een Xbox ook wel stoer. Maar ja, goede ervaringen met de SNES in het verleden maakten mijn beslissing voor de Cube erg makkelijk :)

Overigens heb je niet 51% van de aandelen nodig om de meerderheid te hebben. 50% + 1 is al genoeg. (51% gaat alleen op als er precies 100 aandelen zijn, wat dus nooit het geval is.)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 05 september 2002 @ 09:57:
Nintendo rulez. Rare rulez.

Kan me niet voorstellen dat Microsoft interesse heeft in Rare, alhoewel het natuurlijk wel een smerige marketingtruc zou zijn. Ik denk dat Microsoft meer uit moet gaan van de kracht van hun eigen console, in plaats van zich te verlagen tot dit soort geintjes. Ze moeten gewoon een killer game hebben, met een character die aanspreekt, en die mensen associeren met de Xbox. (laten we eerlijk zijn: Halo just doesn't do it)
Kan het me prima voorstellen :)
Rare maakt goede games en als die op de Xbox komen worden er meer games voor de Xbox verkocht

Ik als Rare liefhebber zou er van balen als Rare exclusief voor de Xbox zou worden (heb nl al een GC) maar als dat het geval zou zijn zou ik er iig over nadenken om ook een Xbox te kopen (GC koop je voor het leven :))
Dus daar heeft MS dan al zijn winst (nou ja als meer mensen dat doen dan, ik koop redelijk wat spellen maar niet genoeg om de overname van Rare te bekostigen :+)

Komen de spellen voor beide systemen uit zou ik weer niet snel een Xbox kopen omdat ik ze dan wel voor de GC zou kopen (tenzij er weer scheepladingen exclusieve games komen |:( )

Edit:
Ik denk ook niet dat Nintendo MS toelaat om Rare te kopen

Verwijderd

Flikker op met je Microsoft, RARE moet EXCLUSIEF Voor Nintendo Blijven :(, Echt triest ze kunnen niet tegen nintendo op dus gaan ze maar hun gamesmakers overkoper (ZEER LAAG MICROSOFT)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 10:35:
Flikker op met je Microsoft, RARE moet EXCLUSIEF Voor Nintendo Blijven :(, Echt triest ze kunnen niet tegen nintendo op dus gaan ze maar hun gamesmakers overkoper (ZEER LAAG MICROSOFT)
Wat is er mis met MS (jaja ik ken de bezwaren ed dit was een retorische vraag :+)

Wat het mooiste zou zijn is dat 1 bedrijf de andere 2 op zou kopen (met de 3 bedoel ik Sony,Nintendo en Microsoft maakt niet uit welke volgorde) en dat alle spellen die nu uit komen allemaal voor dat ene systeem zou kopen

Dan hebben we geen Flamewars meer.
Geen Fanboys meer.
Elk spel dat je wil kopen is er voor jouw systeempje.
Alle spelmakers hebben dezelfde problemen met het programmeren v/d spellen dus die problemen worden sneller opgelost.
Nooit meer spijt van de console die je gekocht hebt.
Geen twijfel over welk systeem je wil kopen.
Wereldvrede :+
enz enz

Mits dat dan wel alle spellen die nu uitkomen dan blijven uitkomen (dus niet dat de eigenaar v/h systeem eisen aan de spellen gaat stellen zoals bijv geen .... of verplicht .... )

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 11:30:
[...]

Wat is er mis met MS (jaja ik ken de bezwaren ed dit was een retorische vraag :+)

Wat het mooiste zou zijn is dat 1 bedrijf de andere 2 op zou kopen (met de 3 bedoel ik Sony,Nintendo en Microsoft maakt niet uit welke volgorde) en dat alle spellen die nu uit komen allemaal voor dat ene systeem zou kopen

Dan hebben we geen Flamewars meer.
Geen Fanboys meer.
Elk spel dat je wil kopen is er voor jouw systeempje.
Alle spelmakers hebben dezelfde problemen met het programmeren v/d spellen dus die problemen worden sneller opgelost.
Nooit meer spijt van de console die je gekocht hebt.
Geen twijfel over welk systeem je wil kopen.
Wereldvrede :+
enz enz

Mits dat dan wel alle spellen die nu uitkomen dan blijven uitkomen (dus niet dat de eigenaar v/h systeem eisen aan de spellen gaat stellen zoals bijv geen .... of verplicht .... )
jij mist een heel belangerijk punt! Als MS in zijn 1tje overblijft dan heb je monopolie en wat gebeurt er dan??? Juist de prijzen stijgen enorm (€700 voor console is normaal dan) en dat kan toch niet de bedoeling zijn??

Verwijderd

schnumi schreef op 05 september 2002 @ 11:49:
[...]

jij mist een heel belangerijk punt! Als MS in zijn 1tje overblijft dan heb je monopolie en wat gebeurt er dan??? Juist de prijzen stijgen enorm (€700 voor console is normaal dan) en dat kan toch niet de bedoeling zijn??
Ik zou dan ook liever hebben dat het Nintendo was die de andere over zou kopen maar ja :+

Je hebt gelijk dat de console dan vanwege monopolypositie duurder zou worden maar hou er dan ook rekening mee dat de fabricage kosten van de console omlaag gaat !
Als er 1 console is wordt die gewoon meer verkocht dus houd het in dat het het bedrijf zijn onderdelen groter kan inkopen en dus meer korting daarop krijgt.

Wat het ook is als een console (te) duur is kopen mensen het niet te snel, kijken bijv maar naar de PS2 en Xbox beide zijn pas na 1 of meerdere prijsverlagingen echt gaan verkopen.

De diehard freaks die hier rondlopen zouden er wel een kopen maar gezinnetje A zou echt niet voor zoon/dochterlief van 8 een console kopen voor 700€ maar als die console 350€ (±90€ duurder dan xbox en PS2 nu) zouden ze dat eerder kopen.

waarom denk je ook dat zoveel mensen een GeForce 4 MX kopen terwijl die relatief (kosten/prestatie) minder is als een TI, puur omdat ie goedkoper is.

Heb je 1 console dan zijn er altijd wel spellen die papa,mama en dochter leuk vinden (bijv Mama vind Super monkeyball geweldig, Papa Halo en dochter Britney's dancebeat)

Het grootste gevaar ligt hem niet zozeer in de prijs v/d console maar in de prijs v/d games.
Als alle games voor dezelfde console uitkomt hebben de spelmakers veel meer onderlinge concurrentie wat kan leiden tot prijsdalingen maar (jammer genoeg) ook tot bedrijven die falliet gaan omdat ze niet genoeg verkopen

Ik denk ook niet dat het ooit gaat gebeuren maar zou het niet geweldig zijn om FFX, Mario Sunshine en Halo op de zelfde console te spelen ? (ff ervan uitgaan dat je dat leuke spellen vind)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:11:
[...]

Ik zou dan ook liever hebben dat het Nintendo was die de andere over zou kopen maar ja :+

Je hebt gelijk dat de console dan vanwege monopolypositie duurder zou worden maar hou er dan ook rekening mee dat de fabricage kosten van de console omlaag gaat !
Als er 1 console is wordt die gewoon meer verkocht dus houd het in dat het het bedrijf zijn onderdelen groter kan inkopen en dus meer korting daarop krijgt.

Wat het ook is als een console (te) duur is kopen mensen het niet te snel, kijken bijv maar naar de PS2 en Xbox beide zijn pas na 1 of meerdere prijsverlagingen echt gaan verkopen.

De diehard freaks die hier rondlopen zouden er wel een kopen maar gezinnetje A zou echt niet voor zoon/dochterlief van 8 een console kopen voor 700€ maar als die console 350€ (±90€ duurder dan xbox en PS2 nu) zouden ze dat eerder kopen.

waarom denk je ook dat zoveel mensen een GeForce 4 MX kopen terwijl die relatief (kosten/prestatie) minder is als een TI, puur omdat ie goedkoper is.

Heb je 1 console dan zijn er altijd wel spellen die papa,mama en dochter leuk vinden (bijv Mama vind Super monkeyball geweldig, Papa Halo en dochter Britney's dancebeat)

Het grootste gevaar ligt hem niet zozeer in de prijs v/d console maar in de prijs v/d games.
Als alle games voor dezelfde console uitkomt hebben de spelmakers veel meer onderlinge concurrentie wat kan leiden tot prijsdalingen maar (jammer genoeg) ook tot bedrijven die falliet gaan omdat ze niet genoeg verkopen

Ik denk ook niet dat het ooit gaat gebeuren maar zou het niet geweldig zijn om FFX, Mario Sunshine en Halo op de zelfde console te spelen ? (ff ervan uitgaan dat je dat leuke spellen vind)
zou leuk zijn maar ik heb het liever niet. er moeten altijd 2 concurenten zijn zodat je een goede marktwerking hebt. :)

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08-2025

KillGhost

\o/

De geruchten zijn inderdaad sterk aanwezig dat Rare in plaats van een Second party een Third Party wil worden. Het begon een tijdje geleden al toen ze voor het eerst een spel zelf publishten op de N64. Ik weet niet meer welk spel dat was, maar dat was het begin. Er zijn links weggehaald voor een paar NGC spellen op hun website, en dat geeft ook al een indicatie dat er wat gaande is.

Het zou heel zonde zijn voor Nintendo als ze een taltended developmenthouse als Rare als Second party kwijt zouden raken. Het probleem is alleen dat het geruchten zijn, en dat niemand weet wat er nu precies gaat gebeuren. Rare, verlos ons van de zekerheid en geef ons uitsluitsel :)

No guts, no glory!

• KillGhost

KillGhost

\o/

En ja, Microsoft heeft geprobeerd Rare en Nintendo op te kopen. Nintendo wilde niet en rare oook niet :)

Het probleem met de Xbox is dat ze zelf nog niet echte iconen hebben. Nintendo heeft bijvoorbeeld, Mario, Zelda, Metroid en zo zijn er nog vele meer. Dat soort spellen worden veelvuldig verkocht en zijn gewoon bijna altijd kaskrakers. De Xbox mist dat nog een beetje, en door verschillende bedrijven op te kopen, hopen ze dat probleem op te lossen.

No guts, no glory!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

KillGhost schreef op 05 september 2002 @ 12:51:
De geruchten zijn inderdaad sterk aanwezig dat Rare in plaats van een Second party een Third Party wil worden. Het begon een tijdje geleden al toen ze voor het eerst een spel zelf publishten op de N64. Ik weet niet meer welk spel dat was, maar dat was het begin. Er zijn links weggehaald voor een paar NGC spellen op hun website, en dat geeft ook al een indicatie dat er wat gaande is.

Het zou heel zonde zijn voor Nintendo als ze een taltended developmenthouse als Rare als Second party kwijt zouden raken. Het probleem is alleen dat het geruchten zijn, en dat niemand weet wat er nu precies gaat gebeuren. Rare, verlos ons van de zekerheid en geef ons uitsluitsel :)
Rare is misschien wel talentvol maar doet er VEELSTE lang over om een game uit te geven (als ze er 1 maken is het wel een goede). Nintendo financiert Rare constant Rare heeft miljoenen van Nintendo en dus zou Nintendo idd wel meer games mogen verwachten en niet 1 game in 4 jaar. :)

• KillGhost

KillGhost

\o/

1 game in 4 jaar vind ik zwaar overdreven. ZEER zwaar overdreven. Kijk als je goede games wilt maken, zul je de console eerst goed onder de knie krijgen, daar gaat zowiezo al wat tijd in zitten. Maar Rare wil gewoon kwaliteits games maken en dat doen ze ook. So what dat het wat langer duurd, ik wacht graag een half jaartje of jaartje langer dat de game perfect is, dan met een inferieur spelletje te zitten.

Kijk bedrijven als Blizzard hanteren dezeflde techniek. It's finished, when it's finished. En daar ben ik blij om. Op deze manier krijg je tenminste nog echte kwaliteitsgames in plaats van de crap die je veel op de PS2 ziet.

En op dit moment komen er een paar games uit voor de NGC van hun, en die zijn GEEN van allen 4 jaar in productie.

No guts, no glory!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

KillGhost schreef op 05 september 2002 @ 13:02:
1 game in 4 jaar vind ik zwaar overdreven. ZEER zwaar overdreven. Kijk als je goede games wilt maken, zul je de console eerst goed onder de knie krijgen, daar gaat zowiezo al wat tijd in zitten. Maar Rare wil gewoon kwaliteits games maken en dat doen ze ook. So what dat het wat langer duurd, ik wacht graag een half jaartje of jaartje langer dat de game perfect is, dan met een inferieur spelletje te zitten.

Kijk bedrijven als Blizzard hanteren dezeflde techniek. It's finished, when it's finished. En daar ben ik blij om. Op deze manier krijg je tenminste nog echte kwaliteitsgames in plaats van de crap die je veel op de PS2 ziet.

En op dit moment komen er een paar games uit voor de NGC van hun, en die zijn GEEN van allen 4 jaar in productie.
Star Fox: Adventures zou een N64 game zijn geworden dat was de bedoeling. Ik weet dat Rare zeer goede kwaliteit levert maar laat ze dan meer goede personen aantrekken zodat ze hun games sneller af kunnen maken.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52
Ik vind dat opkopen van spelmakers een smerige zaak van Microsoft. Dat hebben ze al een keer eerder geflikt (Ensemble Studios), dus ze zouden het zo weer kunnen flikken.

Btw, ze kochten Ensemble Studios vlak nadat die bekend maakte zelf spellen uit te willen brengen ipv via Microsoft.

Verwijderd

Sorry, maar de mensen die hier lopen te zeuren over het feit dat MS iets wilt opkopen hebben dus geen flauw benul van hoe de zakelijke wereld in elkaar zit...

Opkopen/uitkopen/smerige spelletjes ed horen daar nou eenmaal bij, het is toch een goede stap van MS door Rare op te kopen? Die gasten hebben vele top titlels gereleased (tenminste, dat hoor ik her en der.. :P) dus dan is het toch volkomen logisch dat ze zoiets proberen...

Ik geef ze geen ongelijk :) Als Nintendo zoiets zou flikken zou het zeker goed zijn :?

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:31:
Sorry, maar de mensen die hier lopen te zeuren over het feit dat MS iets wilt opkopen hebben dus geen flauw benul van hoe de zakelijke wereld in elkaar zit...

Opkopen/uitkopen/smerige spelletjes ed horen daar nou eenmaal bij, het is toch een goede stap van MS door Rare op te kopen? Die gasten hebben vele top titlels gereleased (tenminste, dat hoor ik her en der.. :P) dus dan is het toch volkomen logisch dat ze zoiets proberen...

Ik geef ze geen ongelijk :) Als Nintendo zoiets zou flikken zou het zeker goed zijn :?
Het is de manier waarop. Nintendo probeert niet eerst microsoft (zoals microsoft nintendo wou overkopen) voor $20 milj over te kopen daarna proberen Sega over te kopen en toen nog een keer square te kopen en nu dan Rare. Microsoft moet uitgaan van hun eigen kracht maar dat durven ze niet daardoor proberen ze iedereen en alles op te kopen.

Verwijderd

schnumi schreef op 05 september 2002 @ 15:38:
[...]

Het is de manier waarop. Nintendo probeert niet eerst microsoft (zoals microsoft nintendo wou overkopen) voor $20 milj over te kopen daarna proberen Sega over te kopen en toen nog een keer square te kopen en nu dan Rare. Microsoft moet uitgaan van hun eigen kracht maar dat durven ze niet daardoor proberen ze iedereen en alles op te kopen.
Kunnen ze ook niet, want de enige kracht die de console van microsoft heeft zit in de hardware. En bij consoles draait het nou eenmaal niet om de hardware, maar om de games. Ze komen nu langzamerhand tot de conclusie dat de concurrent nou eenmaal betere games heeft, met leuke characters. En, zoals ze bij MS gewend zijn, denken ze dat ze door een flinke som geld neer te tellen automatisch het succes van die characters over kunnen nemen...

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 16:23:
[...]

Kunnen ze ook niet, want de enige kracht die de console van microsoft heeft zit in de hardware. En bij consoles draait het nou eenmaal niet om de hardware, maar om de games. Ze komen nu langzamerhand tot de conclusie dat de concurrent nou eenmaal betere games heeft, met leuke characters. En, zoals ze bij MS gewend zijn, denken ze dat ze door een flinke som geld neer te tellen automatisch het succes van die characters over kunnen nemen...
klopt maar laat ze dan zelf characters verzinnen zoals Nintendo en Sega hebben gedaan en niet zomaar alles opkopen.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
ach de eerste regel van de quote zegt voor mij genoeg.

Verwijderd

Alsof Nintendo een arm bedrijf zou zijn vergeleken met Microsoft. Nintendo domineert zo'n beetje de hele consolemarkt in Azie (japan zowiezo) :P

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:34:
Alsof Nintendo een arm bedrijf zou zijn vergeleken met Microsoft. Nintendo domineert zo'n beetje de hele consolemarkt in Azie (japan zowiezo) :P
Met de GBA misschien, maar Sony heeft de sceptor echt wel overgenomen sinds de PS 1 hoor.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

GolbeZeromus schreef op 05 september 2002 @ 21:57:
[...]

Met de GBA misschien, maar Sony heeft de sceptor echt wel overgenomen sinds de PS 1 hoor.
Idd als je nu de console verkopen volgt zie je dat de PS2 nog steeds 5x zoveel verkocht word als de GC en wel 20x zoveel als Xbox (waarom is mij een vraag dacht dat elke jappanner wel een PS2 had staan :) ). Nintendo is zeker niet arm als je nagaat dat ze alleen aan pokemon merchandise al $20 milj verdienen. :)

• Copycat
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

schnumi schreef op 05 september 2002 @ 22:13:
[...]

Idd als je nu de console verkopen volgt zie je dat de PS2 nog steeds 5x zoveel verkocht word als de GC en wel 20x zoveel als Xbox (waarom is mij een vraag dacht dat elke jappanner wel een PS2 had staan :) ). Nintendo is zeker niet arm als je nagaat dat ze alleen aan pokemon merchandise al [/b]$20 milj[/b] verdienen. :)
Gaan we weer. Klote engelstalige/amerikaanse persberichten |:(
D'r stond nl. biljoen in het persbericht dus is dat nou een nederlands miljard of niet :?

Ik weet in elk geval wel dat de pokemon franchise in 2000 of 2001 wereldwijd voor de meeste omzet of winst heeft gezorgd. Dus dan ga ik er maar vanuit dat het $20 miljard moet zijn.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Microsoft is een achterlijk bedrijf dat probeert marktaandeel op te kopen. Rare zal nooit zich overgeven aan dat soort praktijken (al hoewel Bungie dat weer wel gedaan heeft :/ ) net als sommige andere spelmakers...

• GZ

GZ

!!

Ik ben niet tegen de opkooppraktijken van Nintendo, MS. Wat ik wel vind is dat je het niet kunt maken bedrijven op te kopen die een hele geschiedenis hebben.

Een Rare, Nintendo, Sega, Square koop je niet op. Dat zijn bedrijven met een mooi (en soms minder mooi) verleden.

MS heeft dus Bungie gekocht, Nintendo heeft Retro gekocht. Van deze bedrijven zie ik de ernst niet zo in. Bungie en Retro hebben bij mijn weten nog helemaal geen geschiedenis (Bungie een beetje dan).

• Fred_Perry
  • Laatst online: 23-01 16:37
MS mag van mij helemaal naar de klote gaan. Stelletje lafaards. Zelf kunnen ze helemaal niks produceren dus probereb ze anderen maar op te kopen. Hopelijk is Rare zo verstandig en laten ze zich niet in met die achterlijke amerikanen.

• KillGhost

KillGhost

\o/

Tsja, de nintendo64 was voor nintendo een groot financieel succes. Het lijkt misschien niet zo, maar toch is het zo. Ze hebben express de kosten voor de cartrides hoog gehouden en de licensefee ook. HIerdoor was er veel minder support van second and third party, maar daardoor werden er meer eigen nintendo games gemaakt, oftewel MONEY MONEY MONEY voor nintendo. Dat is de grote kracht van Nintendo, terwijl sony en ms hevig verlies lijden per verkochte console is dat bij Nintendo niet echt het geval. Tel hierbij het success van de gameboy die al vele jaren meegaat, en je hebt een winning combo.

Nintendo heeft een zeer zeer zeer vette bankrekening, en kan het dus nog VELE jaren uitzingen.

Over Microsoft, als NIntendo fan ben ik het er natuurlijk niet mee eens dat MS Nintendo geprobeerd heeft op te kopen. Alhoewel ik het zeker kan begrijpen vanuit hun standpunt. Ze hebben geen echte iconen nog, en proberen dit op te kopen, of de concurrentie in dit geval :) Zeer slimme zet van Microsoft maar helaas mislukt voor microsoft.

No guts, no glory!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Fred_Perry schreef op 05 september 2002 @ 23:39:
MS mag van mij helemaal naar de klote gaan. Stelletje lafaards. Zelf kunnen ze helemaal niks produceren dus probereb ze anderen maar op te kopen. Hopelijk is Rare zo verstandig en laten ze zich niet in met die achterlijke amerikanen.
Yep, maar de keus is nog steeds aan Rare :) Als rare daarvoor kiest is dat hun goed recht.

No guts, no glory!

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op 05 september 2002 @ 23:39:
Ik ben niet tegen de opkooppraktijken van Nintendo, MS. Wat ik wel vind is dat je het niet kunt maken bedrijven op te kopen die een hele geschiedenis hebben.

Een Rare, Nintendo, Sega, Square koop je niet op. Dat zijn bedrijven met een mooi (en soms minder mooi) verleden.

MS heeft dus Bungie gekocht, Nintendo heeft Retro gekocht. Van deze bedrijven zie ik de ernst niet zo in. Bungie en Retro hebben bij mijn weten nog helemaal geen geschiedenis (Bungie een beetje dan).
Je vergeet Konami, Capcom en Namco ;)

Maar inderdaad, van Bungie heb ik niet echt wakkergelegen...Bungie had nog niet de kans gehad om een geschiedenis voor zichzelf te maken, en een bedrijfscultuur te profileren. Alle andere genoemde bedrijven hebben dat wel. Nintendo zou absoluut niet bij MS passen. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat Sega na het DC debacle ervoor koos multi-platform te gaan. Sega past zo goed bij Nintendo (ook al waren het jarenlang concurrenten) dat die twee perfect zouden kunnen samenwerken. Goeie zaak in dat licht dat Sega nu aan een Nintendo spel werkt (F-zero)

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 23:46:
[...]

Je vergeet Konami, Capcom en Namco ;)

Maar inderdaad, van Bungie heb ik niet echt wakkergelegen...Bungie had nog niet de kans gehad om een geschiedenis voor zichzelf te maken, en een bedrijfscultuur te profileren. Alle andere genoemde bedrijven hebben dat wel. Nintendo zou absoluut niet bij MS passen. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat Sega na het DC debacle ervoor koos multi-platform te gaan. Sega past zo goed bij Nintendo (ook al waren het jarenlang concurrenten) dat die twee perfect zouden kunnen samenwerken. Goeie zaak in dat licht dat Sega nu aan een Nintendo spel werkt (F-zero)
Multi platform = more money :)

PORTEN AHOY

Sega heeft toch wel een redelijk goede band nu met Nintendo, alle Sonic games bijvoorbeeld zijn allemaal voor Nintendo.

No guts, no glory!

• GZ

GZ

!!

Je vergeet Konami, Capcom en Namco
Die heb ik er juist expres niet bijgezet, omdat ik me niet kan herinneren dat deze bedrijven verhalen zouden hebben dat ze overgekocht werden.

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op 06 september 2002 @ 08:48:
[...]

Die heb ik er juist expres niet bijgezet, omdat ik me niet kan herinneren dat deze bedrijven verhalen zouden hebben dat ze overgekocht werden.
Ah...good point :)

Namco is wel even sprake van geweest, Sony had wel interesse, maar veel verder als Sony: "Hallo Namco, wij willen jullie overnemen, valt daarover te praten?" Namco "Nee." Sony: "Oh." is dat nooit gekomen.

Verwijderd

laat dat ook maar zo houden dan ook :)

Verwijderd

Ahum... Hoe lang geleden stak dit gerucht ook alweer voor het eerst de kop op?? Dat was nog voor de E3, Microsoft zou het daar presenteren...

Dus:
Allemaal geblaat }:O

Verwijderd

Doei Cube!!! :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd

schnumi, kijk maar naar z'n sig en icon en je ziet het wel, met dat soort mensen valt niet te praten, dan krijgen we hier weer het gezeik net zoals we toen met Connecti0n hadden...

Verwijderd

typisch ms heh is zonde want het was voor de meeste ook iets om speciaal voor nintendo te gaan best jammer but life is hard

Verwijderd

Josjenogwat, kun je aub het topic ff lezen voor je blaat??

• Not Pingu
  • Laatst online: 20-01 15:52

Not Pingu

Dumbass ex machina

tja, is dit gerucht al bevestigd? het is natuurlijk niet handig als iedereen maar meteen begint te bl44ten na elk uit de duim gezogen bericht.

Het lijkt mij eerlijkgezegd vreemd dat dit zomaar gebeurt zonder dat hier vantevoren iets over bekend was. Maar misschien ook niet, omdat Rare misschien wel graag naar MS over wilde, en niet wilde dat dat aan de grote klok werd gehangen omdat Nintendo daar anders een stokje voor zou steken.

Maar van de kant van MS gezien is het wel mogelijk dat het waar is. De overname van Rare zou kunnen zijn om het aanbod van (kwaliteits-)spellen op de XBox te vergroten, maar wat misschien ook zou kunnen is dat MS mikt op een veel groter consolepubliek (dus niet alleen beperkt tot de XBox). Aan hun overnamepoging van Nintendo kon je al zien dat ze zeer grote ambities hebben.

Of misschien is het wel pure noodzaak: ik denk dat ze misschien zelf tot de conclusie zijn gekomen dat de XBox als zodanig niet in stand te houden/winstgevend is, en dat komt uiteraard doordat de concurrentie een veel grotere vinger in de pap heeft in console land. Misschien proberen ze de concurrentie wel van binnenuit op te kopen en ze zo met een van hun eigen wapens (kwalitatief en kwantitatief beter gamesaanbod) te bevechten.

NOTE: dit is dus allemaal hypothetisch! het bericht is nog niet eens bevestigd so what do I know?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

check de frontpage...
Volgens mij is het nog steeds bullshit hoor...

Verwijderd

nintendo verkoopt ze rare is ellende brengeh weinig games uit en kosten nintendo alleen maar geld
en de spellen die ze uitbrengen verkopen nou ook niet echt super goed
laat microsoft ze maar nemen
nintendo kan dat geld beter gebruiken voor jonge bedrijven die wel willen werken

• Shagura
  • Laatst online: 08-01 18:00
Gunp01nt schreef op 11 september 2002 @ 19:58:
Of misschien is het wel pure noodzaak: ik denk dat ze misschien zelf tot de conclusie zijn gekomen dat de XBox als zodanig niet in stand te houden/winstgevend is
Zelfs Microsoft heeft de hoop al opgegeven dat de Xbox winstgevend zal worden, dus hoeveel ze er ook aan doen of bedrijven opkomen. Winstgevend zal hij echt nevernooitniet meer worden.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 10:35:
Welcome in de grote-mensen-wereld. Gewoon een logische zet van Microsoft niets meer en niets minder.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 00:58

Armada

-Wat wil je weten?-

Waarom zo negatief over de aankoop? Nintendo was een van de grotere aandeelhouders in Rare (49%) en als MS ze overneemt, dan is dat met medewerking van Nintendo.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

De geruchten zijn voorbij.... Het staat allemaal op IGN nu. Je moet wel Insider zijn om het te kunnen lezen, maar over een paar zal iedereen het kunnen lezen. Opvallend is wel dat het bij de PS2, Xbox en GC afdeling staat, wat erop moet wijzen dat ze multiplatform gaan.

ps2.ign.com
cube.ign.com
xbox.ign.com

• Not Pingu
  • Laatst online: 20-01 15:52

Not Pingu

Dumbass ex machina

Shagura schreef op 11 september 2002 @ 22:13:
[...]

Zelfs Microsoft heeft de hoop al opgegeven dat de Xbox winstgevend zal worden, dus hoeveel ze er ook aan doen of bedrijven opkomen. Winstgevend zal hij echt nevernooitniet meer worden.
Nee, en daarom lijkt het me ook wel logisch dat ze de concurrentie nu van binnenuit willen bevechten, door gewoon hun eigen wapens weg te nemen. Als ze merken dat ze niet met de X-Box gewoon eerlijk face-to-face kunnen concurreren zullen ze misschien wel andere wegen zoeken om toch een vaste positie binnen de consolewereld te krijgen.
Want terugtrekken van de consolemarkt zie ik ze niet doen en ik denk ook niet dat ze graag de 3e speler zullen willen blijven.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 07:47:
De geruchten zijn voorbij.... Het staat allemaal op IGN nu. Je moet wel Insider zijn om het te kunnen lezen, maar over een paar zal iedereen het kunnen lezen. Opvallend is wel dat het bij de PS2, Xbox en GC afdeling staat, wat erop moet wijzen dat ze multiplatform gaan.

ps2.ign.com
cube.ign.com
xbox.ign.com
Nope, er staat dat MS ze heeft opgekocht.

Zie het hele artikel hier

Verwijderd

Ze zijn nog niet opgekocht :)

12.9.2002 http://www.telegraaf.nl/d...ritse.softwaregigant.html
Microsoft aast op Britse gameontwikkelaar

Van onze redactie

AMSTERDAM - Softwaregigant Microsoft overweegt de Britse gameontwikkelaar Rare in te lijven om op die manier te starten met het produceren van eigen Xbox-games. Rare is voor 49 procent in handen van rivaal Nintendo.

Nintendo had eerder de mogelijkheid Rare volledig over te nemen, maar liet deze kans voorbij gaan. Daarmee lijkt de weg voor Microsoft vrij.

Een anonieme bron heeft aangegeven dat Microsoft zeker interesse heeft in de aankoop van Rare en er reeds enkele gesprekken zijn geweest tussen de Britse spelletjesfabrikant en de softwaregigant uit Redmond. In welk stadium deze gesprekken zijn is niet bekend.

Rare is bekend om zijn actiegame 'GoldenEye' en de klassieker 'Donkey Kong Country'. Het bedrijf had lange tijd een exclusief contract met Nintendo

• Spinal
  • Laatst online: 19-01 16:35
Help... Rare die door MS wordt opgekocht... Dit betekend geen Donkey Kong op de GameCube? Geen Killer Instinct voor de GameCube? :'( :'( :'(

Full-stack webdeveloper in Groningen

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

ZanderZ schreef op 12 september 2002 @ 13:51:
Help... Rare die door MS wordt opgekocht... Dit betekend geen Donkey Kong op de GameCube? Geen Killer Instinct voor de GameCube? :'( :'( :'(
Donkey kong is van Nintendo. :) En het schijnt dat Nintendo ook nog zo slim is geweest om alle licenties van rare te pakken dus ook PD enz. :Y)

Verwijderd

Hmm telegraaf VS IGN over game news :+

Ach op 24 september zal alles wel duidelijk worden :Z

Verwijderd

schnumi schreef op 12 september 2002 @ 14:18:
[...]

Donkey kong is van Nintendo. :) En het schijnt dat Nintendo ook nog zo slim is geweest om alle licenties van rare te pakken dus ook PD enz. :Y)
Tsja maar het is Rare geweest die de Donkey Kong Country-games en opvolgers heeft gemaakt (en daarmee Donkey Kong naar een hoger level heeft getild). Vergelijk de DOnkey Kong van Rare maar eens met die van HAL... Rare maakt echt wel de leukste DK-games en bedenkt ook de leukste Kong-karakters (Diddy, Dixie, enz.) :)

Daarom is het erg jammer als Nintendo en Rare uit elkaar gaan.

• Fred_Perry
och ja, Nintendo weet wat ze doet. Hoeveel spellen heeft Rare tot nu toe uitgebracht voor de cube? Juist, helemaal niks. En Starfox is ook al niet goed ontvangen (www.gamefront.de). Dus van mij mag Rare wel naar ms gaan voor veel geld. Dan kunnen ze tenminste helpen om de xbox naar de klote te krijgen

• Spinal
Nog niet, maar er komen vast wel spellen. Starfox voor de N64 vond ik zelf een leuk spel, en DK is nog steeds een van de beste spellen ooit!
Rare en Nintendo horen bij elkaar, net als Square en Nintendo :D

Verwijderd

Van cube.ign.com:
Rare is Gone

Today IGNcube received far too many e-mails to publish regarding Microsoft's buyout of Rare. Following, we'll try our best to clear up a few things.

Fran responds: This is just a grouping of my thoughts, in light of all the questions we've gotten, but I figured I'd sound off. Okay, firstly, what we ran tonight is not a rumor report. It's a fact-based story. I know it's hard to believe, but it's all quite true. Microsoft, Rare, and Nintendo will make it official soon enough.

This means that after Star Fox Adventures, there won't be anymore GameCube software from Rare. Whatever happens to Kameo, Perfect Dark 2, and Donkey Kong Racing is beyond us. Speculatively, I think Kameo will simply be released on Xbox. It will undoubtedly see some changes, but it looked on-track to be a great product. As for Perfect Dark 2, well this is something thought to be in development for over two years. It's not something Rare can just throw away or pawn off. It's a major project, and from what we understand Rare has to convince Nintendo to sell it to them. If Nintendo doesn't do that, Rare will probably have to go back and redesign a lot of the art and, probably, dialogue. Whatever happens, I can't see Rare not releasing a first-person shooter soon. The Perfect Dark team must have something amazing by now.

Finally, everyone wants to know if Rare will be fully owned by Microsoft. These details are yet to be uncovered, but given the scope of the deal, it's safe to assume that Rare will do whatever Microsoft wants it to do. And, I'm sure the company will quickly become the most recognized Xbox development house. It's by no means a small company.

As a GameCube fan, I'm pretty disappointed. It probably means at least four or five AAA titles for GameCube will slip through the cracks to Xbox. But, as an owner of Xbox, I'm completely happy playing Rare's games there, too. Nintendo just needs to be sure to fill the gap and prove that it truly didn't need Rare's support. That's going to be the most difficult thing of all. Nintendo worshiped so much of what Rare did, so there are some very big shoes to fill.

• Spinal
Nee! Ik wou misschien nog een GC kopen, mits KI, Zelda en DK erop kwamen. Die kans lijkt nu voorbij...

• Fred_Perry
ZanderZ schreef op 12 september 2002 @ 14:58:
Nee! Ik wou misschien nog een GC kopen, mits KI, Zelda en DK erop kwamen. Die kans lijkt nu voorbij...
Killer Instinct is sowieso nooit bevestigd. En Zelda komt 100% begin volgend jaar uit.

En hier nog een bericht waar Nintendo tegenspreekt dat MS Rare zal overkopen
Nintendo hat gegenüber den 'Dow Jones Business News' Meldungen widersprochen, nach denen Nintendo seinen Aktienanteil von Rare verkauft. Bislang haben sich weder Microsoft noch Rare bei Nintendo in dieser Sache gemeldet, so ein Firmensprecher.

bron: www.gamefront.de

Verwijderd

ik blijf erbij dat het onzin is !!

De medewerkers van Rare zouden niet eens voor Xbox willen programmeren !!

• Shagura
  • Laatst online: 08-01 18:00
Fred_Perry schreef op 12 september 2002 @ 14:33:
och ja, Nintendo weet wat ze doet. Hoeveel spellen heeft Rare tot nu toe uitgebracht voor de cube? Juist, helemaal niks. En Starfox is ook al niet goed ontvangen (www.gamefront.de). Dus van mij mag Rare wel naar ms gaan voor veel geld. Dan kunnen ze tenminste helpen om de xbox naar de klote te krijgen
Ik ken een hele hoop mensen die Starfox gaan kopen...
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 18:22:
ik blijf erbij dat het onzin is !!

De medewerkers van Rare zouden niet eens voor Xbox willen programmeren !!
En jij kent ze persoonlijk?

• Fred_Perry
Shagura schreef op 12 september 2002 @ 18:34:
[...]
Als een spel slechte recenties krijgt dan gaan die niet allemaal dat spel kopen. (ik moet er wel ff bij zeggen dat er pas 1 recensie bekend is).

En laat ik eerlijk zijn... ik hoop natuurlijk ook dat SFA een geweldig spel wordt en dat Rare gewoon bij Nintendo blijft.

• GZ

GZ

!!

ZanderZ schreef op 12 september 2002 @ 14:39:
Nog niet, maar er komen vast wel spellen. Starfox voor de N64 vond ik zelf een leuk spel, en DK is nog steeds een van de beste spellen ooit!
Rare en Nintendo horen bij elkaar, net als Square en Nintendo :D
Star Fox (hier Lylat Wars) voor de N64 is gemaakt door Nintendo zelf. DK64 is wel door Nintendo aan Rare uitbesteed.

En er komen dus 2 Star Fox titels op de GC zover. Star Fox Adventures, wat denk ik vergelijkbaar is met Zelda, alleen andere universum. En Star Fox... Als in het vervolg op Star Fox en StarFox 64 (diezelfde Lylat Wars).

Verwijderd

Shagura schreef op 12 september 2002 @ 18:34:
[...]

[...]

En jij kent ze persoonlijk?
Nee, maar bijna alle Nintendo games bladen die ik de afgelopen 6 jaar heb gelezen geven dat weer. Er zijn in de 6 jaar bijvoorbeeld genoeg redacteuren weg gegaan bij die bladen en voor Rare gaan werken (ik geloof welgeteld een stuk of 3). Deze mannen waren echt pro Ninty en anti de rest. De rest van Rare is gewoon ook zo. Mja het maakt mij ook eigenlijk niet uit. Nintendo houdt de rechten, zelda komt van Nintendo en verder maakt Microsoft er helemaal geen ene winst op behalve de positieve publiciteit dat zij Rare hebben...

• Spinal
GolbeZeromus schreef op 12 september 2002 @ 19:18:
[...]

Star Fox (hier Lylat Wars) voor de N64 is gemaakt door Nintendo zelf. DK64 is wel door Nintendo aan Rare uitbesteed.

En er komen dus 2 Star Fox titels op de GC zover. Star Fox Adventures, wat denk ik vergelijkbaar is met Zelda, alleen andere universum. En Star Fox... Als in het vervolg op Star Fox en StarFox 64 (diezelfde Lylat Wars).
Is dat zo? Waarom maakt Rare dan het vervolg op de GC?
Iig, ik ben benieuwd naar StarFox en ik hoop dat Rare toch bij zinnen komt en gewoon bij Nintendo blijft!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Thank you for your e-mail. Although Nintendo doesn't comment on rumors Or speculation by the media, we can tell you that Nintendo has made the decision not to request Rare to make any further exclusive games for the Nintendo GameCube. Although we're proud of our joint efforts with Rare Over the years and have enjoyed our relationship with them, in fiscal year 2001, Rare accounted for only 9.5% of total Nintendo software revenue worldwide. In fiscal year 2002, that number declined to 1.5%. Therefore, in evaluating our investments in developers, as well as the financial benefits to Nintendo over the years, we've decided it's in Nintendo's best interests to focus On diversifying our portfolio of developers and projects.
Star Fox Adventures, which was jointly developed by Rare and Nintendo, Will launch as scheduled on September 23rd and will remain exclusive to the Nintendo GameCube. Nintendo's other great franchise characters such as Donkey Kong also will remain exclusive to Nintendo.

We have no additional details to share on this issue at this time...

Sincerely,

Nintendo of America Inc.
het lijkt helaas waarheid...
f*%# microsoft (sorry liet me ff gaan), maar ik wordt echt ziek van die achterlijke praktijken...
ach ja xbox bestaat over een jaar of 2 toch niet meer... dan komt rare met hangende pootjes terug bij the big N

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Spinal
Is dit een serieus mailtje?

• KillGhost

KillGhost

\o/

Yep, het is een serieus mailtje.

No guts, no glory!

• Spinal
Jammer... maar als Donkey Kong van Nintendo blijft dan valt het wel mee. Hopelijk komt er dan ook nog een Killer Instinct voor de GC

• KillGhost

KillGhost

\o/

Donkey Kong is een Nintendo spelfiguur, dus dat zit wel snor. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor Starfox.

No guts, no glory!

• Spinal
Ja, gelukkig maar. Maar KI is van Rare zelf geloof ik

• Fred_Perry
Ik snap er geen zak meer van... Nintendo Japan spreekt het bericht tegen en Nintendo America zegt dat de deal al zo goed als rond is.
Nintendo Japan hat heute Morgen einem Zeitungsbericht der Tageszeitung Nihon Keizai Shimbun widersprochen, nach dem das Unternehmen seinen Aktienanteil von Rare verkaufen will. Nintendo bezeichnete diesen Bericht als falsch.
Derweil haben sich Microsoft und Rare noch nicht offiziell zu den Meldungen geäußert.

• Tom-Eric
  • Laatst online: 25-03-2025
Nintendo Co. Thursday denied a U.S. media report it is "willing to sell" a controlling stake in U.K. game software developer Rare Ltd.

There has been speculation about Microsoft Corp.'s interest in buying Rare to make more software exclusively for its Xbox console. A Nintendo spokesman said, hypothetically, the company would consider what to do with its Rare shareholding if actually contacted by Microsoft or Rare, but there hasn't been any such contact.

Nintendo owned 38% of Rare's voting rights through U.S. subsidiaries at the end of last March, but Rare hasn't supplied any software for Nintendo's Gamecube or Game Boy consoles over the past one year or so, the spokesman said.

The Los Angels Times said in a separate report Microsoft is interested in acquiring Rare, citing unnamed sources.

On the Tokyo Stock Exchange Thursday, Nintendo shares ended up 2.6% at Y14,380 Thursday. The Nikkei 225 Stock Average closed up 0.2% at 9415.23.
Bron: NintendoFire.com

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Spinal
Dit is echt raar... Het is dus gewoon afwachten wat het wordt

Verwijderd

Ach ja. Zolang MS namco en square niet koopt (en dat kan MS ook niet) ben ik tevreden. MS heeft veel geld maar Sony ook en ik heb vertrouwen in Sony. De beste games de laatste jaren zijn van Sony geweest. PS2 RULES!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
tja helaas werkt Square nu ook voor Nintendo... en Namco al helemaal...

helaas voor jou dan...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1