Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Ik sta op het punt om mijn eerste digicam te gaan kopen, een Sony DSC-P71...tof design, compact en hij is tegenwoordig ook heel aardig geprijsd! *D

Maar ik hoor en lees net iets te vaak dat de lens niet zo geweldig zou zijn, en hoe zit het eigenlijk met de batterijen? Als je deze camera bezit zou ik graag horen hoe ie echt in de praktijk is..

- hoe is de lens in zijn algemeen?
- heb je veel last van chromatische abberatie (blauwe randjes in contrastrijke velden)?
- en hoe lang gaan die batterijen in de praktijk mee??

Het zou erg tof zijn als je ook wat samplepics wilt posten!

Verwijderd

Geen ervaring mee, wel es mee gespeelt maar niet echt serieus de foto's op een pc bekeken of uitgeprint.

Hier moet je maar kijken: DPREVIEW.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:53

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Dragonlord: _/-\o_

;)

Whatever.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Lens is ok, alle reviewsites vinden hem ook goed.

-Blauwe randjes, ik bekijk misschien niet elke foto even goed, maar het is nu 1 keer bij mij gebeurd zover ik weet, was overigens toen wel op alle 5 de foto's die ik toen had gemaakt, dus hij doet het dan wel consistent. Ik had dus 5 keer bijna zelfde foto gemaakt snel achter elkaar. In ieder geval ik heb tot nu toe zo'n 1200 foto's gemaakt.....

-Batterijen gaan heeel lang mee in de praktijk! Ik kan het niet vergelijke met andere digicams, maar als je display op energiezuinig zet, gaan de batterijen lang genoeg mee om een 128mb kaartje vol te schieten. En hij gebruikt nimh's dus goedkoop om er 4 bij te kopen en meer heb je er echt niet nodig, daar er maar 2 in het toestel moeten. Er gaan overigens geen alkaline batterijen in, dan gaat ie niet eens aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt Oscar28! Tof dat je zelf zo tevreden bent over je camera, ik vind met name je woorden over het batterijgebruik heel geruststellend :) was met name daar bezorgd over!

Overigens heb ik net de avond doorgebracht met een - overigens hele mooie ;) - blonde Sony-camerabezitster. En zij was zeer tevreden over haar toestel, al houdt ze er voor belangrijke grote opnamen een standaard spiegelreflex bij. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen :)

De blauwafwijking houdt me nog wel even bezig denk ik, maar ach het zal niet al te heftig zijn he? Morgen eens kijken waar ik hem kan bestellen :) Meer ervaringen zijn van harte welkom!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je meer ervaringen wilt moet je gewoon eens kijken op de reviewsites, zoals www.dpreview.com Daar staan hele goede en uitgebreide testen en ook heel handig, goede conclusies zodat je niet alles hoeft door te nemen.
In de faq op dit forum vind je opverigens nog meer links.... (en de opmerking dat dit topic eigenlijk niet mag)
Pagina: 1