Mag ik volgend topic openen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik las gisteren aan artikel op ZDnet over hoe spam aan te pakken. Eén van de suggesties was een oproep aan alle webmasters: plaats ergens op je website een lijst met onbestaande adressen, zodanig dat emailspiders deze pakken, en zo "gefopt" worden. Hierdoor zou dus, indien massaal opgevolgd, een hele hoop onbestaande adressen in de lijsten terecht komen van spammers, waardoor het allemaal minder interessant zou worden.

Mijn vraag: mag er hier op GoT een oproep gelanceerd worden, zodanig dat iedereen hieraan zou meedoen? En zo ja, waar?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Jaymz

Keep on moving !

gill schreef op 03 september 2002 @ 17:39:
Hierdoor zou dus, indien massaal opgevolgd, een hele hoop onbestaande adressen in de lijsten terecht komen van spammers, waardoor het allemaal minder interessant zou worden.
Hmm. Zolang de lijst met bestaande adress niet aangetast wordt maakt het volgens mij niks uit en de bouncemailtjes komen 95 van de 100 keer toch niet bij de afzender terecht maar of bij een huilende derde of in de dead-mail boxen.

Kortom: Ik zie het nut niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Heel aardig is ook het vermelden van een groot aantal niet-bestaande e-mailadressen op uw website (liefst op een plaatsje waar uw gewone bezoekers niet komen). U maakt hiermee de lijsten die spam-robots afleveren een stuk minder waard, want mailings naar deze adressen geven allemaal een bounce naar de afzender.
Zo stond het op ZDnet, en als je het zo leest, dan denk ik wel dat het nu heeft.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Het kan wel nut hebben, alleen is het best wel indirect, de spammer merkt het toch niet, als je ever verder gaat op de post van Jaymz

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

als het diegene is die ik denk dat je bedoelt... zet hij vooral email adressen van de bekende spammers in je website... zodat die meer spam gaan onvangen...

in degene die ik ken staan bijv de prive emailadressen van de abfab directeuren...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Duur schreef op 03 september 2002 @ 17:56:
als het diegene is die ik denk dat je bedoelt... zet hij vooral email adressen van de bekende spammers in je website... zodat die meer spam gaan onvangen...

in degene die ik ken staan bijv de prive emailadressen van de abfab directeuren...
Wat bedoel je juist?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Pagina: 1