3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
copy /b file1.mp3+file2.mp3+file3.mp3 etc... bigfile.mp3.
nu heb je dus een bigfile.mp3 met al je nummers, zonder dat ze opnieuw geencode zijn , dus de kwaliteit blijft hetzelfde.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Tsja, het beste kun je natuurlijk Sound Forge of WaveLab gebruiken (deze kunnen wel direct mp3's editten zonder re-encoding), maar dat wilde de topic starter nietTakutoRadiance schreef op 03 september 2002 @ 20:35:
mag ik je eraan herinneren dat er altijd aan het begin van een mp3 een stukje stilte zit [heel kort stukje] dat blijf je dan tussen elke track hebben geloof ik, zit je met die klote stukjes stilte, zou ik niet aan kunnen horen hoor, maarja. je moet het zelf weten!!
FOUT !! , beide kunnen dan wel in mp3 saven , maar het file wordt wel vanaf wav formaat (zo wordt die namelijk ingelezen) terug gesaved naar mp3 formaat. Je verliest dus wel degelijk kwaliteit omdat het file opnieuwe geencode moet worden.warp schreef op 04 september 2002 @ 12:18:
[...]
Tsja, het beste kun je natuurlijk Sound Forge of WaveLab gebruiken (deze kunnen wel direct mp3's editten zonder re-encoding), maar dat wilde de topic starter niet
SF6.0 en WL4.0 kunnen het wel degelijk hoor. Oudere versies idd niet.Hellhound schreef op 04 september 2002 @ 15:53:
FOUT !! , beide kunnen dan wel in mp3 saven , maar het file wordt wel vanaf wav formaat (zo wordt die namelijk ingelezen) terug gesaved naar mp3 formaat. Je verliest dus wel degelijk kwaliteit omdat het file opnieuwe geencode moet worden.
Bestand openen > aan de hand van een golftekening aan elkaar plakken en knippen per block, daarna opslaan (kopieren naar nieuwe file).
Weet iemand of zoiets bestaat?
edit: ja het bestaat dus.... toch SoundForge 6 maar een keer kopen
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Cool man, dit werkt wel heel gemakkelijk. Mijn vader wilde ook zoiets (om beperkingen in een bepaald progje te omzeilen) en dit valt nog wel uit te leggen (hij schrijft echt elke stap opwarp schreef op 03 september 2002 @ 18:06:
Of maak een nieuw winzip/winrar bestand aan met de extensie .mp3 en voeg hier alle files aan toe (wel zonder compressie!)
Is dit zo helemaal een normale standaard mp3? (die ook werkt in hardwarematige mp3-spelers?).
Het werkt zeker niet goed als je de ID-Tags laat staan? Ik heb het net getest en hij speelt in Winamp gewoon af maar is het nog steeds een juiste mp3?
Ik heb het trouwens opgeslagen met winrar, maar wel als winzip bestand zonder compressie.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
ow dubbelpost

[ Voor 0% gewijzigd door loodgieter op 04-09-2002 16:18 . Reden: woops ]
Anoniem: 11369
Check de SqrSoft ACF Disk Writer plugin voor WinAMP:
http://www.sqrsoft.com.ar/en/index.html
Die kan 1 gapless WAV maken (eventueel met crossfading) van losse MP3tjes.
Je kunt dus ook losse perfect in elkaar overlopende WAVjes laten aanmaken en deze op een CD branden. Zonder twijfel de VETSTE plugin voor WinAMP.
*** TIP *** TIP *** TIP ***
Vaag, bij mij doet hij dat dus echt niet.Hellhound schreef op 04 september 2002 @ 16:14:
Nou ik heb net een mp3 in SF6.0 geladen , en er een klein stuk stilte aan het einde vanaf geknipt , als ik dan vervolgens save doe krijg ik toch een save as venster voor mn kiezen. Dus hij wil de mp3 opnieuw gaan encoden, ik ben dus nog niet overtuigd wat dat betreft.
Als ik een mp3 open kan ik hem gewoon direct editten en saven,
iit de vorige versies waar ik wel eerst "save as" moest doen.
Dit werkt, zover ik weet en geprobeerd heb, met alle mp3 spelers.Marzman schreef op 04 september 2002 @ 16:08:
Cool man, dit werkt wel heel gemakkelijk. Mijn vader wilde ook zoiets (om beperkingen in een bepaald progje te omzeilen) en dit valt nog wel uit te leggen (hij schrijft echt elke stap op)
Is dit zo helemaal een normale standaard mp3? (die ook werkt in hardwarematige mp3-spelers?).
edit:
Het werkt zeker niet goed als je de ID-Tags laat staan? Ik heb het net getest en hij speelt in Winamp gewoon af maar is het nog steeds een juiste mp3?
Ik heb het trouwens opgeslagen met winrar, maar wel als winzip bestand zonder compressie.
Je moet idd wel eerst alle id3 tags verwijderen, maar dat had de eerste poster ook al aangegeven. Hier is een handig freeware proggie voor: id3kill, dit kun je hier downloaden > http://www.headstrong.de/software-id3kill.shtml
Id3Kill kan ook hele schijven/directories tegelijk processen, echt handig, en ondersteund zowel id3 v1 en v2.
[ Voor 0% gewijzigd door warp op 04-09-2002 16:39 . Reden: typo+aanvulling ]
Nee!!! Met deze methode moet je de file ook re-encoden (= kwaliteitsverlies),Anoniem: 11369 schreef op 04 september 2002 @ 16:22:
Check de SqrSoft ACF Disk Writer plugin voor WinAMP:
http://www.sqrsoft.com.ar/en/index.html
Die kan 1 gapless WAV maken (eventueel met crossfading) van losse MP3tjes.
Je kunt dus ook losse perfect in elkaar overlopende WAVjes laten aanmaken en deze op een CD branden. Zonder twijfel de VETSTE plugin voor WinAMP.![]()
omdat die plugin er eerst één grote wave-file van maakt...
Niet zo'n vette plugin IMHO.
Maar zelfs dan zal die alsnog de mp3 opnieuw gaan encoden hoor. Ik heb net de help doorgelezen van SF6.0 en online gechecked maar er staat nergens dat hij het zonder opnieuw encoden doet. De enige programma's die dat kunnen zijn :warp schreef op 04 september 2002 @ 16:26:
[...]
Vaag, bij mij doet hij dat dus echt niet.
Als ik een mp3 open kan ik hem gewoon direct editten en saven,
iit de vorige versies waar ik wel eerst "save as" moest doen.
Mp3trim (normalize en trimmen)
Mp3gain (normalize)
mp3directcut (editen)
Bookmarked, ik vind het niet zo'n probleem die id3 tags te verwijderen maar mijn pa moet het gaan doen en hij schrijft echt al die stappen op als ik iets uit probeer te leggenwarp schreef op 04 september 2002 @ 16:29:
[...]
Dit werkt, zover ik weet en geprobeer heb, met alle mp3 spelers.
Je moet idd wel eerst alle id3 tags verwijderen, maar dat had de eerste poster ook al aangegeven. Hier is een handig freeware proggie voor: id3kill, dit kun je hier downloaden > http://www.headstrong.de/software-id3kill.shtml
Id3Kill ook hele schijven/directories tegelijk processen, echt handig, en ondersteund zowel id3 v1 en v2.

Hij moet het hier maar mee doen, ik zal eens kijken of id3kill een beetje intuitief werkt en anders moet hij het maar met Winamp doen. Het zullen toch niet meer dan 3 nummertjes per keer zijn.
/▌
Hmm, nu ga ik ook twijfelen.Hellhound schreef op 04 september 2002 @ 16:35:
Maar zelfs dan zal die alsnog de mp3 opnieuw gaan encoden hoor. Ik heb net de help doorgelezen van SF6.0 en online gechecked maar er staat nergens dat hij het zonder opnieuw encoden doet. De enige programma's die dat kunnen zijn :
Mp3trim (normalize en trimmen)
Mp3gain (normalize)
mp3directcut (editen)
Zal vanavond wel ff kijken wat SF6 precies doet (zit nog @ work).
Het werkt echt super-simpel, zelfs je pa zou het moeten kunnen met dit progjeMarzman schreef op 04 september 2002 @ 16:42:
Hij moet het hier maar mee doen, ik zal eens kijken of id3kill een beetje intuitief werkt en anders moet hij het maar met Winamp doen. Het zullen toch niet meer dan 3 nummertjes per keer zijn.
Edit: gericht aan Marzman
Het ging er juist om om de id3-tags ERUIT te slopenDa-WiZZy0n schreef op 04 september 2002 @ 17:17:
Anders gebruik je DrTag, die is pas handig, kun je alles appart veranderen in de ID3, als je bijv. een mp3 site hebt en je gaat mp3's uploaden kun je zo al je mp3's selecteren ID3 editen en dan alleen comment veld en dan site naam, dan hoef je niet alles 1 voor 1 te doen echt handig en track nummers kun je ook zo instellen door de nummers op volgorde aan te klikken, je kunt alle spaces in underlines veranderen en andersom, je kunt de filename veranderen zodat je alleen titel + artiest ziet en bijv. een url uit de filename weghaalt, kortom een retecool proggie!
Dat kan ook gewoon met dat proggie...warp schreef op 04 september 2002 @ 17:26:
[...]
Het ging er juist om om de id3-tags ERUIT te slopen
Bedankt, maar het moet juist zo simpel mogelijk gaan zonder verdere opties. Het liefst gewoon een supergrote fluoriserende knop waarop straat "Strip id3 tags", ander weet ik gewoon al dat ik elke avond opgebeld ga wordenDa-WiZZy0n schreef op 04 september 2002 @ 17:17:
Anders gebruik je DrTag, die is pas handig, kun je alles appart veranderen in de ID3, als je bijv. een mp3 site hebt en je gaat mp3's uploaden kun je zo al je mp3's selecteren ID3 editen en dan alleen comment veld en dan site naam, dan hoef je niet alles 1 voor 1 te doen echt handig en track nummers kun je ook zo instellen door de nummers op volgorde aan te klikken, je kunt alle spaces in underlines veranderen en andersom, je kunt de filename veranderen zodat je alleen titel + artiest ziet en bijv. een url uit de filename weghaalt, kortom een retecool proggie!
Nee, dat is vreemd bij mijn pa, hij doet vanalles op die computer, je kunt het zo gek niet bedenken, maar een bestand van de ene naar de andere directory kopieeren dat zou hem niet lukken zonder uitleg.
/▌
Anoniem: 39441
Die ZIP structure ertussen is evenveel troep als die tags.Marzman schreef op 04 september 2002 @ 16:08:
[...]
Cool man, dit werkt wel heel gemakkelijk. Mijn vader wilde ook zoiets (om beperkingen in een bepaald progje te omzeilen) en dit valt nog wel uit te leggen (hij schrijft echt elke stap op)
edit:
Hoezo altijd...?TakutoRadiance schreef op 03 september 2002 @ 20:35:
mag ik je eraan herinneren dat er altijd aan het begin van een mp3 een stukje stilte zit [heel kort stukje] dat blijf je dan tussen elke track hebben geloof ik, zit je met die klote stukjes stilte, zou ik niet aan kunnen horen hoor, maarja. je moet het zelf weten!!
Je kan best MP3'z hebben die geen [heel kort stukje] witje vooraf hebben hoor...
En je kan waarschijnlijk gewoon MP3's MET ID3TAG aan elkaar toevoegen met die copy optie die al eerder werd beschreven.
Sommige MP3 spelers zullen daar over struikelen, maar WinAmp zal (denk ik) zonder klagen gewoon doorspelen...
Alles kan stuk.