XviD codec

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 07:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Nu zie ik de laatste tijd steeds vaker het XviD formaat opduiken ( de laatste starwars film bv ) Ik ben op zoek gegaan naar wat meer info over dit formaat maar echt veel is er niet over te vinden. www.xvid.org geeft niet echt goede info.

Nu zijn mijn vragen:

- Wat is dit voor een codec ? Is dit een soort tegenhanger van Divx ( als ik naar de naam kijk ). Valt deze onder GNU ?
- Hoe is de kwaliteit ? Beter dan divx ?
- Welke codec pak je om hem af te spelen. Ik zag dat Nima pack hem kan afspelen. Is er geen standalone versie van ? ( op www.xvid.com ) is er niks over te vinden.
- Wat verwacht men in de toekomst van deze codec ? Sinds divx ( de nieuwe codec ) in handen is van een commercieel bedrijf en coders nog steeds in 3.12-divx encoden. Iets voor de toekomst ? Nu lees ik net dat de ontwikkelingen stop zijn gezet.. omdat Sigma Designs' delen heeft gebruikt die onder GNU vallen en weigert mpeg4 open te geven.

http://www.xbmcfreak.nl/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
http://www.djsmiley.com/got/apps/XviD_Install.exe

daar is iig de codec :)

kwaliteit: vergelijkbaar met divx

alleen issie legaal ipv gehacked m$ codec :)

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Xvid, lijkt mij inderdaad beetje als Divx...
40 days 40 nights is in Xvid, verder is kwaliteit hetzelfde als die van DivX naar mijn mening :)

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Kijk hier maar eens voor een stand alone codec http://www.divx-digest.com/software/xvid.html

Overige vragen weet ik niet het exacte juiste antwoord op, maar zal je heir misschien ook wel vinden

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Ivion

Mame Chishiki

- Wat is dit voor een codec ? Is dit een soort tegenhanger van Divx ( als ik naar de naam kijk ). Valt deze onder GNU ?
XviD is een open-source (onder de GNU's GPL), volledig ISO-compatible, MPEG4 codec. Dit houdt dus in dat hij gratis is (en zal blijven), open-source is en hij zou het op elke machine moeten doen die MPEG4 volgens de ISO standaard afspeelt.
- Hoe is de kwaliteit ? Beter dan divx ?
De kwaliteit is vaak hetzelfde of beter dan films die met DivX 3.11 (SBC natuurlijk) zijn gecodeerd.
- Welke codec pak je om hem af te spelen. Ik zag dat Nima pack hem kan afspelen. Is er geen standalone versie van ? ( op www.xvid.com ) is er niks over te vinden.
De XviD-team zelf schrijft alleen maar de source-code, maar compiled hem niet. Als je de XviD-binaries wilt hebben raad ik je aan om ff de XviD-codec van deze site te pakken. Hier zit de XviD-codec in (waarmee je dus kan coden en decoden) en de DSF.
- Wat verwacht men in de toekomst van deze codec ? Sinds divx ( de nieuwe codec ) in handen is van een commercieel bedrijf en coders nog steeds in 3.12-divx encoden. Iets voor de toekomst ? Nu lees ik net dat de ontwikkelingen stop zijn gezet.. omdat Sigma Designs' delen heeft gebruikt die onder GNU vallen en weigert mpeg4 open te geven.
Ik zie een mooie toekomst voor XviD, om deze redenen:
1. Het is volledig open-source
2. Het is gratis
3. Het is geen hack, dus legaal
4. Het wordt niet met de gedachte: 'Laten we er geld mee verdienen' gecodeerd
5. De codec is op dit moment al beter dan DivX 5.02, terwijl DivX 5.02 al B-frames heeft en XviD nog niet. XviD is ook op veel gebieden beter dan DviX 3.11 (wat betreft kwaliteit), alhoewel DivX 3.11 soms nog steeds beter is. Maar, mark my words, als XviD B-frames en Z-frames support heeft wordt het de beste codec ooit! :D

En dat ongelukkige ongeval met Sigma Designs...jah....ik kan alleen maar hopen dat het snel wordt opgelost.

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 07:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de info allemaal.. Als ik het zo hoor gaat xvid een gouden toekomst tegemoed.. alleen maar snel hopen dat sigma desings hun source laat zien of in ieder geval stopt met het gebruik van xvidsource in hun source te stoppen... want dat mag natuurlijk niet :)

http://www.xbmcfreak.nl/

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Deze past imo beter in AVH :)
Pagina: 1