Platinum 80min cdr's onleesbaar na een paar maanden?

Pagina: 1
Acties:

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik heb nu ondertussen zelf een 4-tal platinum 80minuten geschreven (op 6x met een yamaha writer)
Ze hebben steeds in een doosje gezeten, en nu zijn ze compleet niet meer leesbaar (in het begin dus wel).

Ik heb nu ook van een aantal andere mensen dingen mogen lenen op dezelfde soort cdr's en deze zijn ook niet meer leesbaar.
Het ligt niet aan mijn lezer, want andere dingen leest hij wel goed, en ik heb het met 3 lezers geprobeerd (52x aopen ide, 40x ultraplex scsi, 16x yamaha writer scsi)

Heeft iemand nog problemen gehad met deze cdr's of is het gewoon toeval?

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 09:05
hehe, nu wordt maar weer eens bewezen, goedkoop is duurkoop, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal met die el cheapo cd's, er zijn wel meer topics over cdr's waarin dit naar voren komt, maar mocht je nog meer cd's hebben zou ik ze maar gauw backuppen op een paar fatsoenlijke cdr's

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Die platinums moet extra goed verzorgen: geen vocht en geen hitte. De CD's van 24x en sneller zijn al een stuk beter dan die oude.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zojuist gauw even een Platinum 80m CD-R gepakt van meer dan een half jaar oud, de bovenkant was verkleurd maar de CD-R was nog gewoon te lezen.

Maar ik denk dat ik bij mijn volgende bestelling toch maar overstap op iets duurdere CD's...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Adion
  • Laatst online: 16:30
Gelukkig gebruik ik zelf normaal wel iets betere cd's (basf, sony, tdk, en laatste tijd Lead, die het ook niet slecht doen)
Van deze cd's had ik er een paar gekregen, gelukkig ben ik niets echt belangrijks kwijt.
Op de cd's staat trouwens 1x-32x, dus zijn toch redelijk recente zou ik denken?

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

gebruik ook platinums, zijn een beetje verkleurd maar zelfs na een jaar doen ze het nog perfect hier :P

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Bij mij heb ik niets dan leed met die fucking platinums.Super cheap,super brol

Philips : Qualiteit betaal je,maar je cd's werken na een jaar tenminste nog perfect

• Brakius
  • Laatst online: 07:14
Ik heb altijd op Platinums gebrand, echter ik heb 100 40x Platinums gekocht en 50% van die cd's kan ik achterelkaar weggooien. Bij ongeveer 15% of wel tweede liedje (als het muziek is) klapt de cd eruit.

Is gewoon shit.

Verwijderd

dit topic is er ook aan gewijd:
Platinum cd-r's van 1,5 jaar oud niet meer te leze/

platinum=BAGGER!

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Platinum=zuig kwaliteit. Koop dan blanco Taiyo Yudens of Tybo/Tybotech :) Kosten ietsjes meer dan die :r Platinums, maar zijn wel een stukkie beter :)

webOS all the way!

Verwijderd

Of een merk! Als Fuji, Sony en TDK

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TDK is ook vaak Taiyo Yuden :)

Hispace/MPO is ook goed spul voor langdurige data opslag

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Wildfire
  • Laatst online: 01:23

Wildfire

Joy to the world!

Brakius schreef op 03 september 2002 @ 19:30:
Ik heb altijd op Platinums gebrand, echter ik heb 100 40x Platinums gekocht en 50% van die cd's kan ik achterelkaar weggooien. Bij ongeveer 15% of wel tweede liedje (als het muziek is) klapt de cd eruit.

Is gewoon shit.
Ik heb dus nog nooit een Platinum hoeven weg te gooien, heb er tot nu toe zeker zo'n 300 gebrand en gaat nog steeds toppie.

Lijkt me dus meer aan jouw brander te liggen (heb zelf een Lite-On LTR-32123S)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Maxell zuigt. Tis maar dat jullie het weten

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

jah ik brand met mn lite-on 12x10x40 bijna altijd op platinum 80 minuten (of andere cheap cheap charly cd-r), hoe kan het dan dat er nog NOOIT een cd mislukt is en ik ook nog ALTIJD de cds prima kan lezen :? ik heb trouwens nooit problemen met welke cd-r dan ook, al al zijn ze nog zo goedkoop...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

ik heb ook alleen maar Platinums, nog nooit problemen mee gehad.... gebruik ze al meer als 2 jaar nu en ik kan de 1e nog steeds lezen hoor ...

Verwijderd

koop mitsui cdr als je echt jaren lang goed wil bewaren dat merk wordt gebruikt om medische lab foto's erop te bewaren en ik gebruik ze voor zaken die ik echt over 10 jaar nog wil kunnen lezen (dig. fam. fotoalbum en films)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:28

TwoR

Gekleurde stippen

Zo slecht is Platinum niet je moet alleen zorgen dat je ze op het goede plekkie bewaard. Dus geen vocht warmte of fel licht.

Verwijderd

Ik gebruik uitsluitend merk-CD-R's (HP & Philips, al is het alleen maar om mezelf ervan te overtuigen dat ze beter zijn dan de no-names :)), en heb geen problemen ontdekt met de software die ik jaren geleden (met diverse branders) heb gebrand. (Ik heb gelijk even gecheckt na het lezen van deze thread. :)) Wat mij echter wel is opgevallen, is dat de CD-R's die ik ooit heb gebrand met een Yamaha CD-RW een "mindere indruk" achterlaten dan de overige CD-R's. Misschien een beetje moeilijk om te begrijpen/uit te leggen, maar ik bedoel dat als je de achterkant van een gebrande CD-R bekijkt van bijvoorbeeld een CD-R gebrand met een Yamaha, het gebruikte gedeelte van de CD-R minder opvalt dan bij bijvoorbeeld andere recorders. Ik heb een maand of wat een Yamaha 2100EZ CD-RW gehad, en in vergelijking met de andere recorders die ik heb gebruikt (HP7100i, Acer 1208A, nu Plextor P-W4012TA) zijn cd CD-R's die ik gebrand heb in de Yamaha iets "lichter" dan de rest. Bij de andere CD-R's kun je meteen onderscheiden welk gedeelte wel gebrand is, en welk gedeelte niet.

Het kan natuurlijk zijn dat andere Yamaha CD-RW's dit "probleem" (?) niet meer hebben, maar het zou dus zo kunnen zijn dat het niet aan de CD-R's ligt, maar aan de CD-RW? Daar de leesbaarheid vooral afhangt van de reflectiviteit van de CD-R's, zou (het gebrek aan) "brandintensiteit" van de Yamaha CD-RW ook oorzaak kunnen zijn van jouw problemen.

/edit

Hmm... nu ik het zo bekijk, die CD-R's van m'n Plextor verschillen niet veel van die van de Yamaha... toch maar goed in de gaten houden of ik m'n software nog wel kan lezen de komende maanden. :)

/edit2

-- insert shameless plug here --

Trouwens, m'n HP CD-R's (16-speed, 80m) zijn bijna op, en ik kan ze nergens meer krijgen... als iemand deze nog heeft, kan ik ze van je kopen? Met jullie 40-speed branders heb je er toch weinig aan... :P

-- end shameless plug --

Verwijderd

Uhm, ik brand mijn gehele DivX collectie met Platinum of Tybotech, afhankelijk van of ik nog lege doosjes thuis heb of niet. Ik ben nog NOOIT een CD tegen gekomen van Platinum die het niet meer deed. De enige CDs waar ik problemen mee heb zijn die ransdingen van de Aldi...

• Brakius
  • Laatst online: 07:14
Wildfire schreef op 04 september 2002 @ 00:24:
[...]

Ik heb dus nog nooit een Platinum hoeven weg te gooien, heb er tot nu toe zeker zo'n 300 gebrand en gaat nog steeds toppie.

Lijkt me dus meer aan jouw brander te liggen (heb zelf een Lite-On LTR-32123S)
Hmmmm.... ik heb zo'n 1.000 platinums gebrand. Zou mijn brander spontaan platinums weigeren? En de rest van de cd's doen het prima! Denk dat ik een levering heb gekocht met een produktie fout.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 12:09:
Uhm, ik brand mijn gehele DivX collectie met Platinum of Tybotech, afhankelijk van of ik nog lege doosjes thuis heb of niet. Ik ben nog NOOIT een CD tegen gekomen van Platinum die het niet meer deed. De enige CDs waar ik problemen mee heb zijn die ransdingen van de Aldi...
die dingen van de aldi zijn hetzelfde als arita's. ik heb ooit twee doosjes naast elkaar gelegd, en aan de geprinte code op de cd kan je zien dat ze uit dezelfde productielijn komen.

maar zowel arita als aldi kunnen natuurlijk van leverancier veranderen...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
OK??? en nu effe wat positief nieuws over Platinum:

Zeker 300 cd's hier nu van Platinum en heb er maar een paar gehad die rot waren.
Ik heb ze in mappen van Caselogic.

Kennis van me heeft er wel 1000 en die heeft volgens mij ook amper uitval.

• RedHat
  • Laatst online: 25-03 20:27
Platinum, 10x, platte case, eur: 4,99.

Deze gebruik ik altijd, werkt perfectement! Nooit problemen mee gehad.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
ik heb ook platinum, bij de aldi vandaan, ze staan opgeslagen in een redelijk lichtdichte kast op mijn kamer waar het altijd rond de 20 graden is (tenzij hoogzomer) en ik heb ook nog nooit problemen gehad met het terug lezen van de cd-tjes. ik zit nog op een antieke 4x4x24 brander van IOMEGA.

Eve char: Warock <TEST>

Pagina: 1