Zoals de titel al zegt, hoe laat ik vanaf de commandline PHP een .php bestand parsen - ik ken de -f optie, alleen ik kan de php executable zelf nergens vinden
volgens mij moet je hem daarvoor ook als cgi compileren, dan komt er iig een executable....
Je moet php-cgi installeren (zo heet ie iig in Debian).
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Het kan ook zonder de php executable, want als je geen zin hebt hebt om die te installeren en het al in apache draait ....
T'is ranzig en inefficient en heeft zijn beperkingen, maar wel makkelijk.
code:
1
| lynx -dump http://localhost/dir/jescript.php |
T'is ranzig en inefficient en heeft zijn beperkingen, maar wel makkelijk.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Ik kan geen php-cgi vinden onder SUSE7.3, het mooiste zou zijn als er van het .php bestandje een process gemaakt zou worden
Nee, maar wel een paar andere tips: gebruik de edit knop, en kick geen topics binnen een uur verdorie!
Da's de derde die ik dat zie doen binnen een uur. Wordt niet echt gewaardeerd!
Just wondering, hoe wil je ooit ter wereld van een 'php bestand een proces' maken
Da's de derde die ik dat zie doen binnen een uur. Wordt niet echt gewaardeerd!
Just wondering, hoe wil je ooit ter wereld van een 'php bestand een proces' maken
Verwijderd
Het antwoord is allang gegeven. Ga maar op zoek naar php.net en zoek hoe je een cgi-executable van php kunt maken...
Verwijderd
'which php' laat niks zien? de rpm en deb hebben standaard de executable al geloof ik
anders broncode downloaden en ./configure && make && cp php /usr/bin
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2002 23:40 . Reden: kon je trouwens niet eerst eens op php.net of google kijken? ]
Een script kan je uitvoeren door `/usr/bin/php [naamvanscript]`
of door #!/usr/bin/php als eerste regel op te nemen en het execute bit te zetten.
De file /usr/bin/php bestaat standaard sinds Php 4.0
of door #!/usr/bin/php als eerste regel op te nemen en het execute bit te zetten.
De file /usr/bin/php bestaat standaard sinds Php 4.0
Ik had dus PHP zelf gecompiled en niet gebruik gemaakt van de .rpm daarom heb ik ook geen /usr/bin/php, lastig dus - ben nu ./configure && make && cp php /usr/bin aan het proberen.Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:39:
'which php' laat niks zien? de rpm en deb hebben standaard de executable al geloof ik
Verwijderd
Dan doe je 'lynx --dump http://blabla &'.Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 17:41:
En in principe is de lynx -dump optie niet mogelijk omdat deze stopt als je de commandline exit..
Lynx wordt dan op de achtergrond gestart.
in suse heet dat volges mij php core, gewoon in yast ff op php zoeken, dan staat die er wel tussen.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Pagina: 1