Toon posts:

[LINUX/PHP] Het starten van een PHPtje op de commandline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, hoe laat ik vanaf de commandline PHP een .php bestand parsen - ik ken de -f optie, alleen ik kan de php executable zelf nergens vinden :s

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

Spleasure

Ik hier?

volgens mij moet je hem daarvoor ook als cgi compileren, dan komt er iig een executable....

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Je moet php-cgi installeren (zo heet ie iig in Debian).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Het kan ook zonder de php executable, want als je geen zin hebt hebt om die te installeren en het al in apache draait ....
code:
1
lynx -dump http://localhost/dir/jescript.php

T'is ranzig en inefficient en heeft zijn beperkingen, maar wel makkelijk. :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen php-cgi vinden onder SUSE7.3, het mooiste zou zijn als er van het .php bestandje een process gemaakt zou worden

Verwijderd

Topicstarter
En in principe is de lynx -dump optie niet mogelijk omdat deze stopt als je de commandline exit..

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen andere optie dan het gebruik van PHP-CGI

zo nee, waar vindt ik hier meer info over - is php-cgi een aparte module of kan ik dit met php mee compileren, ik was eigenlijk niet van plan een cgi-bin te installeren maarja

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Nee, maar wel een paar andere tips: gebruik de edit knop, en kick geen topics binnen een uur verdorie!

Da's de derde die ik dat zie doen binnen een uur. Wordt niet echt gewaardeerd!

Just wondering, hoe wil je ooit ter wereld van een 'php bestand een proces' maken :?

Verwijderd

Het antwoord is allang gegeven. Ga maar op zoek naar php.net en zoek hoe je een cgi-executable van php kunt maken...

Verwijderd

'which php' laat niks zien? de rpm en deb hebben standaard de executable al geloof ik
anders broncode downloaden en ./configure && make && cp php /usr/bin

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2002 23:40 . Reden: kon je trouwens niet eerst eens op php.net of google kijken? ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een script kan je uitvoeren door `/usr/bin/php [naamvanscript]`

of door #!/usr/bin/php als eerste regel op te nemen en het execute bit te zetten.
De file /usr/bin/php bestaat standaard sinds Php 4.0

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:39:
'which php' laat niks zien? de rpm en deb hebben standaard de executable al geloof ik
anders broncode downloaden en ./configure && make && cp php /usr/bin
Ik had dus PHP zelf gecompiled en niet gebruik gemaakt van de .rpm daarom heb ik ook geen /usr/bin/php, lastig dus - ben nu ./configure && make && cp php /usr/bin aan het proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 17:41:
En in principe is de lynx -dump optie niet mogelijk omdat deze stopt als je de commandline exit..
Dan doe je 'lynx --dump http://blabla &'.
Lynx wordt dan op de achtergrond gestart.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
in suse heet dat volges mij php core, gewoon in yast ff op php zoeken, dan staat die er wel tussen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1