[Windows] Niemand wil installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik heb net mijn PC terug van de winkel omdat mijn moederbord kapot was nu heb ik dus een nieuw moederbord. Namelijk een MSI K7TPro 2. Dus ik wil Windows opnieuw installeren. Dus ik stop een bootflop er in en format mijn hardeschijf. Tot zover geen problemen. Maar dan:

Windows XP - De CD vol fouten en wil niet installen kon eerst wel
Windows 98SE - De CD wil niet installen er staat This program needs Windows to install
Windows ME - Wil wel maar loopt vast bij 70% met de volgende error:

code:
1
2
3
4
SUWIN caused a General Protection Fault
in module USER.EXE at

000B:0094

Ik heb deze code opgezocht op de knowledge base maar kom niets verder.

Kort samengevat:

Ik heb een PC waar ik geen Windows op krijg En ja ik wil alleen Windows.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Sport_Life
  • Laatst online: 11:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dan ga je toch gewoon terug naar de winkel :? SIM-PEL...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Maximus
jonge dit kunnen we zelf toch wel oplossen? De laatste redding is idd de winkel maar eerst zelf proberen. Ben je een tweaker of niet :?

Verwijderd

Windows 98 SE is vaak slechts een update van Windows 98. Vaak moet je dit over windows 98 heen installeren. Vreemd is wel dat er op de CD staat dat het alleen voor levering bij nieuwe PC's is. Als je een nieuwe PC moet installeren, heb je toch niets aan alleen een update...

• Maximus
de versie van Win98SE is een legale STANDALONE versie van Win98

• Sport_Life
  • Laatst online: 11:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:51:
Windows 98 SE is vaak slechts een update van Windows 98. Vaak moet je dit over windows 98 heen installeren. Vreemd is wel dat er op de CD staat dat het alleen voor levering bij nieuwe PC's is. Als je een nieuwe PC moet installeren, heb je toch niets aan alleen een update...
Dat ligt er natuurlijk aan welke versie je hebt... (upgrade of full)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Heb je misschien brak geheugen. Ik had met XP install ook een fout en dat kwam door brak geheugen. :)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 22:41
probeer je schijf eens opnieuw te partitioneren

• Maximus
@ Tuxus kan ik eens proberen

@ Robbertkrebbers niet graag er staan belangrijke data files op van school

Verwijderd

Als de setup van Windows 98 SE zegt dat je windows nodig hebt, zal het toch echt de "second edition updates" cd zijn. Het ligt echt niet aan je HDD dat je die melding krijgt hoor

Verwijderd

Is het misschien zo dat je CD-ROM speler niet goed is? Het klinkt namelijk wel een beetje zo, dan kan hij ook een eind de installatie halen en zomaar in een keer afnokken als hij op het verkeerde moment niet op de juiste manier de CD kan accessen.

Verder denk ik dat die windows 98SE een update CD is en dan klopt het wel dat je eerst een andere versie van windows erop moet hebben of in ieder geval het bestaan van een andere versie van windows moet kunnen laten zien.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 22:41
probeer eens die winme cd naar je schijf te kopieren en dan uit te voeren, krijg je tijdens het kopieren al problemen dan is je cdrom (of cd)naar de klote. Anders je geheugen?

Verwijderd

Leen wat cd's van andere mensen, mischien zijn je cd's beschadigd.

partitioneer je hd, en formateer, probeer fat 32 of NTFS mischien wil dat helpen, gerbruik PQmagic inplaats van FDISK. :7

Verwijderd

ja dit probleem ken ik wel ja dat hij tijdens installen allemaal zure meldingen geeft, dit zal hoogstwaarschijnlijk aan je geheugen liggen, die zullen ze wel gemolt hebben bij het overzetten van het spul op je nieuwe msi boardje. oftewel probeer even ander geheugen en dan checken, en daarna ff die winkel de grond in kankeren.

• Fludizz
  • Niet online
hm... ziet er meer uit als brakke cd'tjes...
en winME wil je niet...
download gwoon win2k met de comp die je nu hebt, die doet et goed.

• Maximus
Win2000 wil ook niet maar ik zit nu op mijn PC met WindowsME die het goed doet dussuh.. en hij hoeft het maar uit te houden tot Januari want dan heb ik een nieuwe PC :P Ik gooi er alleen WCIII + office + virusscanner + winmx + winamp op :) en dan gewoon doen wat ik wil dat de computer moet doen

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 20:18

sus

is druk :+

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:57:
Als de setup van Windows 98 SE zegt dat je windows nodig hebt, zal het toch echt de "second edition updates" cd zijn. Het ligt echt niet aan je HDD dat je die melding krijgt hoor
Ik heb hier zo'n zelfde update-cd gehad. Daar kan je gewoon mee installeren, hij vraagt alleen vrijwel in het begin om een CD/diskette van windows waaraan hij kan zien dat je inderdaad een andere versie van windows hebt.

Als dat allemaal OK is, gaat hij gewoon door met de installatie.

Zo heb ik win98SE toendertijd (toen ik nog geen fullversion had) geinstalleerd met een win311 schijfje :)

• Maximus
Guys het is echt GEEEN herhaling GEEN update :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verplaats je geheugen es naar een andere bank.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 21:19
Heb je in je BIOS je "virus protection" wel disabled. Anders kunnen programma's niks in je bios doen ( en dat doet windows zeker wel)

Si vis pacem, para bellum

• Maximus
hijs weer ok :) check 5 berichten hoger :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Was anders een bekend probleem met XP en de k7T pro. Staat een bios update voor bij MSI
-Fixed problem wherein system cannot install WinXP when using other K7T series board except K7T Turbo2
Heb het ook met een systeem gehad. Kreeg elke keer een foutmelding bij bepaalde bestanden van de Win cd (terwijl het toch het orgineel was, oke de eerste keer niet, maar dan wel :) )

Ja ik weet dat hij werkt, maar voor mensen die eventueel de search gebruiken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Bij me zusjes pc wou winxp ook slecht installeren, kon ook bestanden niet lezen.
windows 2000 kon geen bootloader installeren en winme crashte.
Heb gewoon die bestanden vna xp geskipt, waarom vooral .wav bestanden.
Draait nu als een tiet :)
\

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XP-cd vol fouten

heb ik ook gehad, bios ff op save settings zetten Enjoy ;)
Pagina: 1