Ik kan met ssh connecten naar me Debian linux bak hier in lan maar ik wil wat files er af halen en uppen alleen als ik connect me met ftp client krijg ik een connection refused...
Dan staat waarschijnlijk je firewall niet goed ingesteldt...Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:43:
Ik kan met ssh connecten naar me Debian linux bak hier in lan maar ik wil wat files er af halen en uppen alleen als ik connect me met ftp client krijg ik een connection refused...
/edit
Ik zie dat je nog vrij nieuw bent op GoT.
Probeer in het vervolg eerst zelf het 1 en ander uit te zoeken, ok?
Met Google.nl, Linuxdoc.org noem maar op....
Als je achter de Debian bak zit, kan je dan wel op 'ftp 127.0.0.1' connecten?
[ Voor 0% gewijzigd door Tomaat op 03-09-2002 16:47 . Reden: Typoooo's ]
even een beetje rare vraag misschien... maar is de ftp service wel gestart 
doe eens (als root):
Krijg je dan 0 dan is de ftp daemon niet gestart... heb je > 0 dan is tie gestart en luisterd naar poort 21 (ftp poort).
doe eens (als root):
code:
1
| netstat -an | grep :21 | wc -l |
Krijg je dan 0 dan is de ftp daemon niet gestart... heb je > 0 dan is tie gestart en luisterd naar poort 21 (ftp poort).
Als je ftp daemon niet gestart is kan je hoog danwel laag springen... en je vuurmuur kan goed staan... maar dan werkt het nog niet!Dan staat waarschijnlijk je firewall niet goed ingesteldt...
[ Voor 0% gewijzigd door capedro op 03-09-2002 16:49 . Reden: reactie op tomaat ]
ik heb geen firewall tussen de pc's op het netwerk alleen firewall op me tweaked alcatel modem
en de bedoeling is dat ik vanaf deze pc windows naar de linux pc connect via ftp en ik heb al een en ander gezocht maar vind gewoon niet de oplossing
en de bedoeling is dat ik vanaf deze pc windows naar de linux pc connect via ftp en ik heb al een en ander gezocht maar vind gewoon niet de oplossing
Kan je nou wel of niet op 127.0.0.1 connecten?
je moet iets installeren als:
ftpd, proftp danwel wuftp.
tevens moet je iets editten in /etc/inetd.conf danwel /etc/xinetd.conf.
maar dat staat wel in de readme docs
ftpd, proftp danwel wuftp.
tevens moet je iets editten in /etc/inetd.conf danwel /etc/xinetd.conf.
maar dat staat wel in de readme docs
Waarom ftp als je al ssh heb draaien. Dan gebruik je toch gewoon sftp of scp.
AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor
Ja, sftp voor lokaal zooi te uppen, daar heb je echt lekker veel aan jahecageman schreef op 03 september 2002 @ 17:09:
Waarom ftp als je al ssh heb draaien. Dan gebruik je toch gewoon sftp of scp.
Pagina: 1