[virusscanner] performance trend-pc cillin

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik (legaal) pc cillin 2000 v.7.26 van trendmicro. Hierbij heb ik automatisch updaten aan staan.

De performance van mijn W2K systeem is ineens baggertraag geworden. Na controleren van de processes die draaien blijkt de boosdoener pop3trap.exe te zijn, de online scanner van mail. Die trekt 99% van cpu capaciteit gedurende veel te lange tijd (2-3 minuten voor 2 accounts) naar zich toe.

OOK wanneer er géén mail wordt binnengehaald, bij afgesloten outlook en icq (ivm maildetect) plopt dat rotding steeds op.

Op de trend-support site vind ik hierover geen info.
Mailscan helemaal uitzetten is wel een erg drastische oplossing (het proces is niet tijdelijk te killen, hiervoor is een reboot noodzakelijk met gewijzigde parameters)
ik vraag me af of er meerdere gebruikers last van hebben of beter, hier een oplossing voor gevonden hebben.

Misschien overbodige aanvulling: PIII 1Ghz 512 Mb geheugen weinig progs draaien en geen *koe*

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2002 17:22 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^^^

kickje.........
inmiddels nog geen oplossing. WEL pop3trap.exe bij opstart pc maar verwijderd.
Dit omdat werken met pc totaal onmogelijk werd met dit proces actief; bij het starten van willekeurig welk programma nam pop3trap de boel over :(

Kennis met dezelde problemen dus het lijkt structureel fout te gaan bij pc-cilin / pattern combi (gok) :?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

heb je al geprobeerd om de hele virusscanner te verwijderen en na een reboot weer geinstalleerd?

als je na die installatie niet de laatste update maar eentje van daarvoor terug zet heb je dat ge-etter dan ook?

(bij andere scanners gebeuren soms ook rare dingen omdat de update een fout bevat)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
herinstallatie al wel gedaan, teruggaan naar een vorige update is met dit programma een lastige, aangezien de software zelf automatisch update en de update modules niet als zelfstandige items blijven staan.

Inmiddels zelfs ook al een nieuwere scan engine gedownload maar ook die levert geen verbetering op de performance

Verwijderd

Draait er niet toevallig nog een ander process op 119?
ZoneAlarm ofzo?

Verwijderd

Er draait niet een ander proces op poort 110 ( ik neem aan dat je poort 110 bedoelt). Er is niks aan de pc veranderd verder, er is een update van pc-cillin opgezet en toen begon het gezeur. Dus het ligt gewoon aan pc-cillin. We zijn ook al in conclaaf met de helpdesk van Trend Micro maar die komen tot zover niet verder dan het installeren van een update. Maar dat hadden we al gedaan.
Dus als je de pop3trap.exe uitschakelt is er niks aan de hand. Voor de update was er ook niks aan de hand. Maar zo gauw je pop3trap.exe weer enabled begint het gezeur. Opstarten van programma's duurt dan minuten ipv de normale seconden.
offtopic:
ik antwoord even voor nickles, die zit lekker te zonnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oorzaak blijkt een conflict tussen Mozilla 1.1 en Pc- cillin te zijn. Nadat ik een nieuwe dll van Trend-micro / pc-cillin heb gekregen kan ik weer normaal werken met virusscanner en al :)

Overigens alle lof voor de support daar. !
Pagina: 1