Toon posts:

Linux Redhat en Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een servertje draaien op Linux Redhat 7.2 draait allemaal prachtig maar houdt veel van m'n verbinding tegen als ik met 1 pc erachter in op internet ga. Bijvoorbeeld pagina's half geopend. Pagina's 10 keer herlanden voor normale pagina. etc.
Nu wil ik een multiplayer spel doen maar dat wil niet lukken want.. Je raadt het al linux blokkeert het. Dit is nu al ongeveer 3 maanden zo en ik wil linux laten staan omdat het prachtig werkt alleen die verbindingen is ff irritant? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op welke manier deel jij je internet? Wat gebruik je als firewall?

Als je nou eens begint met het posten van die scriptjes...

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Heb je niet gewoon mega veel packet loss? Ping eens 62.163.151.1 bijvoorbeeld, krijg je dan veel timeouts? want dan ligt het waarschijnlijk niet aan je Linux bak. Heb je al geprobeerd om je eigen windows pc direct aan je internet aansluiting te hangen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
Dit kan niet aan Linux liggen.

Dat het spelen van een multiplayer-game niet lukt kan WEL aan linux liggen (aan de firewall om precieser te zijn), maar dat je pagina's 10 keer moet laden ofzo kan alleen als er
a. een brakke netwerkkabel, of
b. een brakke netwerkkaart in een van die computers zit, of
c. je een superbrakke of overbeladen internetverbinding hebt.

Staan full/half-duplex instellingen goed? Als je bv. een of meer computers met full-duplex op een hub aansluit krijg je een packetloss van hier tot Tokyo....

Wat heel misschien zou kunnen is dat die bak ger00t is en nu gebruikt wordt voor dDoS-attacks. het programmaatje chkrootkit kan hierover uitsluitsel geven.

Verwijderd

Topicstarter
euh.. Alles gecheckt. Heb d'r last van bij ELKE netwerkkaart. gaat om meerdere pc's. Ik heb ook Windows zelf online gezet en dan deedt alles het. Dus.

Verwijderd

Topicstarter
dat chkrootkit gedaan.. Geeft overal aan dat er niks mis mee is zeg maar.

Verwijderd

Volg Wilke's advies m.b.t. full/half duplex eens op, zit best wel wat in eigenlijk... Werkt internetten op de server zelf wel?

Verwijderd

Topicstarter
internetten op de zelf werkt prima
en wat bedoelen jullie met dat full/half-duplex. hoe bekijk ik dat?

Verwijderd

Dat kan onder andere met mii-tool als je die hebt .

Verwijderd

Topicstarter
ik werk geheel onder console.. en of ik dat mii-tool heb geen idee wel netconf en linuxconf weet niet of ik daar dan wat aan heb als het om dat duplex gaat

Verwijderd

mii-tool is console. Gewoon intypen en kijken wat er gebeurd :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Wat voor netwerkkaarten en netwerkkabels gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
utp kabel en realtek netwerk kaarten,.. 10/100mbit.

mii-tool ingevuld.. Kreeg te zien:
eth0: no autonegotiation, 10baseT-HD, link ok
eth1: 10 Mbit, half duplex, no link

ech1 is in dit geval de inet netwerkkaart.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 21:20:
Welke ISP gebruik je? hier Chello, maar daar staat op de inet nic autosense aan (10 Mbit)..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

heb je wel je laninstellingen goed staan?
proxy enz?

Verwijderd

Topicstarter
ik zit bij multiweb.,

proxy ken wel. maar is niet nodig..

Verwijderd

Topicstarter
als ik m'n windows bakkie server maak en dan alles er op aansluit werkt wel alles prima. Maar ja Dat wil ik dus niet omdat m'n linux bakkie veel steviger is en ik daar een webserver draai en ftp server. Beide wordt momenteel niet gebruikt omdat ik eerst alles goed wil hebben
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 21:20:
kijk en hier snap ik het ook niet. Hoezo half duplex? en hoezo no link. Er is wel een link die ook werkt. op m'n linux bak goed tenminsten maar de pc's erna weerw at minder.
Pagina: 1