Toon posts:

Hoe krijg ik Harddisk defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ibm harddisk van 40 GB ata 100

die bleef maar ratelen en hangen bij het opstarten , ik heb hem toen geformateerd en dat duurde echt heel erg lang (bad clusters), teven was ik meteen uiteraard al mijn data kwijt (mp3's digifoto's enz) flink balen dus. Nu heb ik het programma Drivefitness gedraaid en die zegt dat de HD oke is zelfs bij de zware test. Ik vertrouw die schijf nu echt niet meer, hoe kan ik zorgen dat hij toch weer fouten gaat geven zodat ik hem terug kan sturen en een nieuwe krijg ( ik weet uit ervaring dat dat goed geregeld is bij IBM)

Verwijderd

Pak een kettingzaag >:)

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-03 16:25

B4tman_DH

To the Bat.....

ff flink shaken ?? :D

Of anders aan een brakke voeding hangen >:)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 12:38
Je hebt toch al bad sectors erop zitten? Dat lijkt me reden genoeg om het ding op te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
thx

dit was een serieuze vraag

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Het is moeilijk een HD defect te krijgen ZONDER dat de technische dienst dat "ziet".

Als je nu eens gewoon belt met ze en het netjes uitlegd. Daar heb je het meeste aan.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Geef hem een tik op zijn 8)7 met een hamer ;)

Nee serieus:

WIl je je hdd echt kapot hebben laat dan defrag ofzo loop en ram hem een paar keer ergens hard tegenaan en shud er erg hard mee ;)

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ratelen zegt al genoeg. Er zijn veel topics over kapotte ibm HDD's. Terug naar de winkel of IBM dus

Verwijderd

1.Teveel voltage geven (220 Volt :P)
2.In een statische verpakking doen
3.De hamer
4.Virus zoeken (lol, of requesten op GoT) >:)
5.Magneten eromheen leggen.
6.Zorgen dat hij te snel gaat draaien :P

Wees creatief, dan kan je zelf denk ik ook wel de leukste manieren verzinnen :)

edit:
Wat zijn jullie snel zeg :D

Verwijderd

Topicstarter
ik had een paar maanden geleden ook al een defecte 60 Gb IBM schijf en die gaf met drivefitness een fout code. Ik heb een rma aangevraagd en de schijf opgestuurd en kreeg netjes een nieuwe .

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

:{

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:59
Bel ze gewoon ff op. Met wat geluk krijg je een nieuwe. Als je zelf gaat knutselen en ze merken het, ehb je niks meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:38:
ik had een paar maanden geleden ook al een defecte 60 Gb IBM schijf en die gaf met drivefitness een fout code. Ik heb een rma aangevraagd en de schijf opgestuurd en kreeg netjes een nieuwe .
Waarom doe je dat dan niet gewoon :? als hij ratelt is het al een reden om hem terug te sturen

Verwijderd

Ik d8 ff dat gewoon een typo in de topictitel zat maar je meent dit dus serieus. Want ik dan nie snap is dat je zelf helemaal niets weet te verzinnen. De meeste mensen hier (en ik ook wel) weten nog wel een paar maniertjes >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:35:
[...]

thx

dit was een serieuze vraag
Als er bad clusters op zitten dan krijg je al een nieuwe van IBM hoor

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:39:
[...]

Waarom doe je dat dan niet gewoon :? als hij ratelt is het al een reden om hem terug te sturen
maar hij ratelt nu niet meer hij werkt (nog) goed nu maar ik vertrouw het niet

Verwijderd

Water, zo heb ik het ook gedaan (alleen dan per ongeluk :) )

dus zorgen dat ie nat is (van onderen) en dan je systeem aanzetten, binnen 30 sec. is ie dan na de klote.

niet vergeten om hem weer droog te maken

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Beetje lame topic dit. Een ratelende HDD opzich is een voldoende geldige reden om onder de garantie een nieuwe claimen bij de winkel. Er is echt geen reden om het erger te maken dan het al is. Sterker nog: als ze bij de winkel zien dat je er lomp mee om bent gegaan geven ze je zeker geen nieuwe.... |:( En terecht dus. :r

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Phantom schreef op 03 september 2002 @ 16:34:
Je hebt toch al bad sectors erop zitten? Dat lijkt me reden genoeg om het ding op te sturen.
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:40:
Als er bad clusters op zitten dan krijg je al een nieuwe van IBM hoor

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Sja, hier werken we dus niet aan mee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.