[wine] office 2000 / microsoft installer

Pagina: 1
Acties:

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-05 10:00
ik probeer dus office 2000 te draaien via wine. Het programma zegt echter bij het opstarten dat ik microsoft installer nodig hebt om deze toepassing te kunnen draaien. Hoe los ik dit op?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Niet. wine kan afaik alleen gebruikt worden om Office 97 te installeren. Wat je kunt proberen is onder Windows Office2K installeren, en dan de executables in linux aanroepen. Maar of dat werkt...

• viper
dat weet ik. Ik heb het geinstalleerd onder windows, maar tijdens het runnen van de executables krijg ik dus deze error

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

De reden dat je alleen O97 kunt gebruiken ís die installer. Hogere versies werken dus niet, ben ik bang...

• viper
er staat op internet een screenshot van office2k draaiend

Verwijderd

waarschijnlijk heb je het nu over de codweavers office crossover

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:29:
waarschijnlijk heb je het nu over de codweavers office crossover
Dat denk ik ook. Staat btw een heel artikel over in Linux Magazine van deze maand :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
Wazig want ik heb een tijdje geleden gewoon domweg Office2K geinstalleerd op een computer waarop geeneens een Windows-partitie aanwezig was (dus helemaal met de vervangende libs van het Wine-project zelf!)

De installatie deed het prima, en je kon het daarna ook starten, maar erg geweldig werkte het niet. Als je bv. een file opende dan bleef die dialog soms hangen enzo :(

Office 97 schijnt het wel beter te doen, en qua features maakt het vrijwel niets uit.

• Tomaat
En de fonts schijnen ook nogal f*cked-up te zijn, onder Wine :(

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:23
Ik heb pas Office 2k, IE6 en mp6.4 via CrossOver kunnen proberen (had een evaluatie versie van CO). Werkte allemaal opzich prima, alleen als je een aantal schermen open had kan je IE niet meer starten :? DivX kijken (100% zoom) ging prima, echter resizen of fullscreen vond ie niet tof..
Ohja, ik kwam erachter dat je OFfice2k CD moet mounten met de optie nohide, anders doet de installer het niet.

En idd wat Tomato zegt, fonts zien er niet uit... (geen anti-aliasing support ofzo)

• Tomaat
Tomaat schreef op 03 september 2002 @ 17:09:
Las ik ook alleen maar in Linux Magazine :+

• viper
Nee het ging echt over wine. Maar nu ben ik 10 postings verder en heb ik nog steeds geen concreet antwoord. Heeft nu echt niemand enig idee waar het aan ligt?

• Jelmer
Als ik me niet vergis wordt dit installer gewoon met office2k meegeleverd, die moest met crossover ook gewoon nog geinstalleerd worden. (Heb ff gechecked staat in de dir MSI)

Verder dus mounten met -o nohide en dan zou het gewoon moeten werken.
En zo niet, lijkt het me duidelijk.

• Tomaat
Crossover draait op een gemodificeerde Wine en Office2k. Office2k zo onder Wine draaien, gaat dus niet goed. Je zal echt voor Office97 moeten kiezen, of Crossover aanschaffen. :)

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
Die gast van franksworld.net heeft office 2k draaien met wine zegt ie,
bij mijj deed de installer het eerst ook gewoon, maar crashed omdat ik odbc.dll
niet had.

Nadat ik die had gevonden op internet en in de system dir gezet had, starte de installer op, maar crashed als bij het eerste scherm waar je volgende ofzo moet klikken.

wine weer opnieuwe gecompiled , de fake windows dir opnieuw gemaakt, nieuwe register etc.

maar nu blijft hij bij het eerste schermpje nog steeds hangen, vind dit echt vaag omdat hij eerst wel half installde .

cd /pub && more beer

Verwijderd

wine heeft zo zijn kuren. He ligt ook nog wel eens aan de versie van wine die je gebruikt.
Mijn voorkeur gaat uit naar de wine (niet crossover ) van codeweavers. Om een of andere reen krijg ik daar toch meer mee aan de praat dan met de officiele versie van winehq

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon KOffice of OpenOffice? werkt veel beter dan MS Office, en dat hoef je niet via dat crappy wine te doen

Verwijderd

Je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar om MS Office 2000 te draaien onder Linux moet je echt crossover gebruiken. MS Office 97 wil nog enigzins werken onder Wine, maar niet betrouwbaar. Misschien heb je wat aan de onderstaande link:

http://franksworld.net/wi...ewarticle&artid=27&page=1

Ik ben van mening dat wanneer je perse MS Office wilt draaien je beter gewoon Windows kunt installeren (desnoods in vmware of win4lin) en als je liever met Linux werkt de Linux alternatieven voor MS Office gebruiken.
1. Het is onder Wine nog veel onstabieler dan onder Windows
2. Je mist functionaliteiten
3. Fonts zien er inderdaad niet uit..
4. Je hebt Windows DLL´s nodig om het (acceptabel) te draaien, je hebt dus ook een Windows licentie nodig, waarom dan niet gewoon windows installeren?
En dat terwijl er goede alternatieven zijn...

• Jelmer
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 08:45:

4. Je hebt Windows DLL´s nodig om het (acceptabel) te draaien, je hebt dus ook een Windows licentie nodig, waarom dan niet gewoon windows installeren?
En dat terwijl er goede alternatieven zijn...
Ik heb met CO geen enkele dll van een windows install (cd) hoeven te gebruiken hoor!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tomaat schreef op 03 september 2002 @ 17:09:
ff schopje:

die fonts is dus helemaal niets mis mee. Installeer wat truetype fonts in je XFree86, vervolgens stel je die dingen gewoon in in ~/.wine/config, standaard staan daar adobe-times en adobe-helvetica, die dingen zijn idd zo lelijk als de t*ring.
Pagina: 1