[BIOS probleem]Gainward ti 4200 ultra/650 64 MB

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb de bios van bovenstaande kaart geflashed en hij loopt nu om de haverklap vast. Dit lijkt volledig random. Niet als de GPU gestressed is, maar ook niet specifiek als ik niks aan het doen ben.

Het gebeurd 1 à 2 keer per dag. Soms direct aan het begin, maar dat is dan ook direct aan het eind ;) Maar soms dus ook na 5 uur keurig prestaties geleverd te hebben. Bij het vastlopen zie je dat het scherm allemaal rare kleurtjes krijgt en niks is meer herkenbaar. Hij draaid dan nog 10 seconden en dan reset / boot ie en ook het bios scherm is niet meer te lezen. Ik moet hem dan fysiek uitzetten (stroom eraf) en dan doet ie het ook direct weer.

Dit lijkt mij zodoende ook geen hitte probleem (ik heb 2 outtakes en 2 intakes) en heb memory heatsinks.

De kaart is niet overgeclocked (hij loopt nu gewoon op 250 / 513)

Ik zie op mijn MBprobe, dat mijn -5 voltage wel op -5.75 staat. Maar dit staat ie vanaf het begin al, dus lijkt me ook geen probleem (komt denk ik omdat de in en out take-fans op 7 volt lopen)

Voor specs zie sig, en ik heb dit ook al een in "grote 4200 topics" gepost, maar kreeg helaas weinig respons"

Heeft iemand voor mij de oude bios nog? (ik draai nu 4.25.00.30)

Of weet iemand het antwoord of suggesties op mijn probleem? Thanxs Alvast.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Geforce 4 Ti4200 na 5min. vastlopen

Damn, niet goed de search gebruikt, Dit lijkt op mijn probleem. Scuuz voor onnodig posten.