[Novell] Groupwise 5.5 -> 6.0 op nieuwe server

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Hier op de zaak staat een Novell 5.1 server met daarop Groupwise 5.5

Die server moet worden vervangen voor een hele nieuwe machine.
De server en het pakket Netware SBS 6.0 is al binnen. Deze bevat Groupwise 6.

Nu willen wij alle instellingen van de oude server exact overnemen op de nieuwe, met dus alle opgeslagen email en documenten die in Groupwise zijn opgenomen.

Weet iemand hoe wij dit voor elkaar kunnen krijgen? Ik heb al gezocht bij Google en bij Novell zelf, maar daar kan ik alleen vinden hoe je het systeem kan upgraden, en dat is dus niet onze bedoeling, het moet gewoon school geinstalleerd worden op de nieuwe server, en dan vanaf de oude server geinporteerd worden in de nieuwe.

Iemand een id?

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Ik denk dat je dit best in Professional Networking & Servers vraagt...

Move --> PNS

[ Voor 0% gewijzigd door The.Force op 03-09-2002 16:19 . Reden: Ikzelf ben geen modje, wil dit wel maar ... ;) ]

System Specs!

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Woop, sorry.. bedankt voor het verplaatsen :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:18

Jaymz

Keep on moving !

Netware heeft vrij goeie wizards voor servermigraties (ook als je direct naar een fysiek andere server wil migreren). Ik heb dan alleen ervaring met NW4 naar NW5 direct van de oude naar de nieuwe server maar die was uitermate positief.

Zoek es een beetje rond @ support.novell.com zou ik zeggen. Zoiets als dit zoek je denk ik, ik weet alleen niet oftie je groupwise meteen meeneemt :) download link

Ps. Be carefull met testen; als ik het me goed herinner is je oude server na de migratie onbruikbaar, maar dat is vast in de documentatie te lezen.

En dit kan best @ PNS, 's niet echt dagelijkse kost me dunkt :)

NOS => PNS dus

[ Voor 0% gewijzigd door Jaymz op 03-09-2002 17:39 . Reden: Layout en typo's ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

er is wel een export util meen ik.
Zoek ff in PNS, ik heb ooit een soort gelijk topic hier gestart , waar een link gepost werd naar die export/import tool meen ik.

Tijd voor een nieuwe sig..

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ik zag dat als je je systeem migreerd met de 'Migration Wizard', dat alle programma's die in bepaalde dirs van het volume SYS:, onder andere de dir 'mail' gevestigt zijn, opnieuw moeten worden geinstalleerd.

Betekend dit dat de inhoud van deze mappen niet gekopiëerd wordt? Dan is dit voor ons geen optie, want daar staat namelijk alle GroupWise data!

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ah, ik lees net in een mooi boekje dat het mogelijk is om SYS:Mail te laten zetten in SYS:MIG\Mail.

Kan ik dan achteraf gewoon de map Mail van SYS:MIG\Mail verplaatsen naar SYS:Mail? En werkt alles (als alles goed gaat) dan weer als hiervoor?

Is het overigens niet mogelijk dat die Migration Wizard de oude server in tact laat, voor het geval er iets niet goed gaat?

[ Voor 0% gewijzigd door highking op 04-09-2002 11:52 . Reden: Woordje te veel ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je uberhaupt wel naar mijn topic gezocht ?

NW5.1 > NW6 met GW6 zonder upgrade
EXACT dezelfde vraag, met diverse technische oplossingen.

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ja, die had ik al gezien ja. Maar daar worden we nie erg wijs uit.

Kijk, ik ben zelf niet de netwerkbeheerder, dat is mijn collega, en samen proberen we een gepaste oplossing te vinden. Maar we hadden wat problemen met de oplossingen die in jouw topic gevonden waren. Daarom willen we het op zich wel proberen met die Migration Wizard, maar het risico dat het met zich meebrengt zijn we weer wat minder blij mee...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

da's het voordeel van een migratie naar een andere server!
Gaat het mis, nix loos .. formatteer de nieuwe server en begin opnieuw

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Nix loos? De source-server gaat anders wel leeg als ik het goed begrepen heb? :?

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
En ja we hebben een backup, maar denk je dat we ons zoveel downtime kunnen veroorloven? ;)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Maak een image van de oude server (server magic van powerquest) en ga experimenteren in je testlab.

Of bouw je oude server compleet na op een andere machine, mbv. je serverdocumentatie, en ga dan testen.

Inderdaad maakt de Migration Wizard je oude server onbruikbaar (hij locked de NDS o.a.).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Wij hebben een leuke truc gehad. Zet je Groupwise 5.5 database over naar de nieuwe server. Kopieer daarna de NLM's van GW5.5 ook naar de nieuwe server. ff experimenteren met loaden totdat je groupwise systeem weer draait. Daarna kun je de ongebonden Groupwise users in NWadmin of ConsoleOne graften. Dan gaat ie automatisch de users erbij zoeken. Als dat klaar is en je met de hand nog wat users gekoppeld hebt, dan kun je een standaard serverupgrade uitvoeren van 5.5 naar 6.0, en zo heeft het ons iets minder als een volle dag gekost om te migreren.

Novell zelf zegt dat het niet kan trouwens, en bied deze oplossing niet aan, het is volledig buiten Novell om bedacht dus. (Dus: geen garantie :P Dit werkte iig prima voor ons (ongeveer 300 personeels users)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:56
highking schreef op 04 september 2002 @ 11:51:
Ah, ik lees net in een mooi boekje dat het mogelijk is om SYS:Mail te laten zetten in SYS:MIG\Mail.

Kan ik dan achteraf gewoon de map Mail van SYS:MIG\Mail verplaatsen naar SYS:Mail? En werkt alles (als alles goed gaat) dan weer als hiervoor?

Is het overigens niet mogelijk dat die Migration Wizard de oude server in tact laat, voor het geval er iets niet goed gaat?
Waarom staat groupwise op het sys volume?
Ik zou de nieuwe server installeren in de dezelfde tree en groupwise kopieren op een eigen volume en dan daar starten (even de poa en mta objecten aanpassen). Dan gewoon de user data kopieeren. Het enige nadeel van deze manier is als je een uitgebreide rechten struktuur hebt en veel gebruikers. Want je moet handmatig de file rechten aanpassen en het homedirectory veld in het userobject aanpassen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Pagina: 1