VA is ongeveer etzelfde als Watt, als je alleen ohmse belastingen zou hebben (dus geen spoelen ed), zou watt gelijk zijn aan VA, dit heeft te maken met co sinus vi (zo zeg je et tenminste
)...
je kan ongeveer rekenen met W = VA, heel veel scheelt et niet...
hiermee kan je et wel behoorlijk uitrekenen...
je kan ongeveer rekenen met W = VA, heel veel scheelt et niet...
hiermee kan je et wel behoorlijk uitrekenen...
VA is volgens mij hetzelfde als W dus dan kan je het zo berekenen als je weet hoeveel watt je Pc trekt.
Ben op m'n werk ook eens bezig geweest met een UPS. Heb toen deze vraag voorgelegd aan iemand ven onze electro-afdeling. Als ik me niet vergis was de regel VA x 0.8 = Watt.
W = vermogen bij zuiver ohmse belastingen,
VA is vermogen bij inductieve belastingen.
W = U*I,
VA= U*I* cos(fi) (weet-ik-veel hoe je die tekens in react krijgt)
maw: bij VA vermogen moet je rekening houden met je faseverschuiving, maar da's dus alleen van toepassing bij inductieve lasten.
in principe is je voeding bv een inductieve last........
maar goed, die 0.8 zal wel, ik trek ze zelf ook altijd gelijk.. besides, ik let nooit op vermogens, voor mij is apparaat te heet = teveel
en rook is helemaal teveel
Ow ja, zet ALLEEN je kast op de UPS, een monitor zuipt stroom, en vooral als je 'm aanzet.. accu is bij aanzetten met 1 haal leeg
VA is vermogen bij inductieve belastingen.
W = U*I,
VA= U*I* cos(fi) (weet-ik-veel hoe je die tekens in react krijgt)
maw: bij VA vermogen moet je rekening houden met je faseverschuiving, maar da's dus alleen van toepassing bij inductieve lasten.
in principe is je voeding bv een inductieve last........
maar goed, die 0.8 zal wel, ik trek ze zelf ook altijd gelijk.. besides, ik let nooit op vermogens, voor mij is apparaat te heet = teveel
en rook is helemaal teveel
Ow ja, zet ALLEEN je kast op de UPS, een monitor zuipt stroom, en vooral als je 'm aanzet.. accu is bij aanzetten met 1 haal leeg
In de praktijk is het minder dan dat. Houd rekening met ongeveer 2/3e..jurri@n schreef op 03 september 2002 @ 15:23:
Ben op m'n werk ook eens bezig geweest met een UPS. Heb toen deze vraag voorgelegd aan iemand ven onze electro-afdeling. Als ik me niet vergis was de regel VA x 0.8 = Watt.
Ik heb een 2200 VA UPS op een flinke PC en een iiyama 19"monitor. samen trekken die 2.7 amp als ze aanstaan [volgens UPS] = dus zo'n 600 watt. [2.7 * 230] + randapparatuur
Volgens de software is das genoeg voor 28 minuten runtime.
Ik heb me monitor wel op de UPS, aan een PC zonder beeld heb je niet zo errug veel als de stroom uitvalt. Als ik niet 8er me pc zit doe ik de monitor toch uitOw ja, zet ALLEEN je kast op de UPS, een monitor zuipt stroom, en vooral als je 'm aanzet.. accu is bij aanzetten met 1 haal leeg
En als je PC op de UPS draait moet je IDD NIET je monitor aanzetten, je UPS is dan in 1 keer LEEG [en je overbelast je UPS]
Mijn 2200 VA UPS kan het wel aan als ik er een kleine monitor aan hang, maar mijn 19"iiyama heeft de leuke gewoonte om DIRECT na het aangaan OOK nog eens te gaan degaussen en dat is te veel voor me UPS
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Zeker wete...
Ik heb een Smart UPS 700 en daaraan hangen mijn P3 1GHz + LCD, XP1800 + 21"!!! CRT en mn hub. MAW hij trekt het makkelijk. Pas wanneer ik ook de projector aan zet gaatie piepen. Ik heb ze eens 6 minuten laten draaien op de UPS, alles aan!
Ik heb een Smart UPS 700 en daaraan hangen mijn P3 1GHz + LCD, XP1800 + 21"!!! CRT en mn hub. MAW hij trekt het makkelijk. Pas wanneer ik ook de projector aan zet gaatie piepen. Ik heb ze eens 6 minuten laten draaien op de UPS, alles aan!
Pagina: 1