Toon posts:

[WinXP] kan computers niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met het netwerk hier. Mijn PC kan niet verbinden met het netwerk. Ik kan geen enkele computer op het netwerk vinden. De instellingen zijn precies hetzelfde als op de andere computers, behalve natuurlijk een uniek IP en computernaam. Ik kan niet pingen naar andere computers.

- als ik een andere computer op dezelfde kabel aansluit doet hij het wel. Kabel is dus niet stuk.

- de computer deed het gisteren op een andere plek nog wel. Netwerkkaart dus ook niet stuk.

- ik heb inmiddels herhaaldelijk opnieuw de netwerkkaart en netwerkverbinding geinstalleerd, maar ik krijtg hem gewoon niet meer aan de praat.

Wie kent dit en heeft een oplossing?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

kan je een andere pc wel pingen en hangen ze wel in het zelfde netwerk ??

Verwijderd

kabel is dus in orde
client is ook in orde als hij et op andere plek wel doen
blijft waarschijnlijk de server dan nog over....
plaats es een ipconfig /all van beide pc's (meer input needed dus)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan binnen het netwerk van en naar iedere computer pingen, behalve die ene pc. Deze hangt in hetzelfde netwerk (fysiek: zelfde hub; softwarematig: zelfde werkgroep)

zoals gezegd doet een andere pc het wel op die kabel.

Verwijderd

Topicstarter
ipconfig /all geeft geen nieuwe info volgens mij. Het is een heel simpel netwerl. Als ik de config's van de werkende en niet werkende naast elkaar zet, zie ik geen verschillen behalve pc naam, ip en fysiek adres

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een suboptimale oplossing gevonden:

Bij de settings van de netwerkkaart heb ik het mediumtype veranderd van automatisch naar 10Mbit half-duplex (alle anderen werken niet). Nu heb ik in ieder geval weer een netwerkverbinding, maar hij was volgens mij altijd 100Mbit (groene lampjes (=100Mbit) op hub en geen oranje (=10Mbit)).

Op zich moeten de drivers niets uitmaken, want met de huidige drivers heb ik altijd wel 100Mbit gehaald. Ook heb ik met de huidige kabel en hub normaal gesproken 100Mbit.

Hoe krijg ik weer 100Mbit?
Pagina: 1