Toon posts:

LCD scherm...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lcd schermpje uit een oude computer - plotter gehaald. Er zyn wel enkele aansluitingen enz. Maar ik weet niet hoe ik het op een seriele poort of parallelle poort moet aansluiten. Heeft iemand een id?

Hier zyn 2 foto's van het lcd.

http://users.pandora.be/kennes/voorkant.jpg
http://users.pandora.be/kennes/achterkant.jpg

Alvast bedankt!

Verwijderd

wat staat er op die chippies op de achterkant. Ik kan het niet lezen. (ja ik heb een brakke monitor)

Verwijderd

Topicstarter
"SC43537LD"
"58 23"

Al merci voor de reactie.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 12:51
Uit de faq:
Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?

Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Lekker een middagje zoeken op Google zou ik zeggen, misschien dat je dan genoeg informatie over je LCD hebt gevonden om uit te vogelen of hij aangesloten kan worden.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al proberen met google en dergelyke. Maar spytig genoeg kan google,... niets vinden over die chip :(

Daarmee dat ik miss op jullie beroep kan doen...

Verwijderd

Helaas, alleen drivers...

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

dus in de zin van: wel drivers om de pixels aan te sturen, maar nix om de drivers met een poort te laten praten?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

gaat niet lukken :( aangezien ik 2x 14 pinnetjes kan tellen...

Verwijderd

Topicstarter
Oei ... das spytig :(

Verwijderd

wat misschien nog wel kan is dat 14 voor de onderste 2 rijen zijn en 14 voor de bovenste wat betekent dat je 1 schermpje in 2 oppervlaktes kan verdelen dat is pas phat!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:38:
gaat niet lukken :( aangezien ik 2x 14 pinnetjes kan tellen...
Het zijn 2 x 16 pinnetjes... Ik heb de display hier bij mij liggen...
Ze komt uit een Sharp PC-2500

Verwijderd

Ik denk dat je pech hebt, want die 5 sjippies zijn LCD drivers en geen LCD controllers. Je zult dus zelf het refreshen moeten doen, en dat is niet zo eenvoudig. Je kunt het in ieder geval niet direct op de printer poort aansluiten. Daar zal een display processor tussen moeten. (Bij andere LCDs zit die display processor al op de LCD. Bij deze dus niet)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 10:02:
[...]

Het zijn 2 x 16 pinnetjes... Ik heb de display hier bij mij liggen...
Ze komt uit een Sharp PC-2500
Dat kan ook maar dan heb je er ook achtergrondverlichting bij.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Japie_17 schreef op 05 september 2002 @ 10:12:
[...]

Dat kan ook maar dan heb je er ook achtergrondverlichting bij.
Mh, dat betwijfel ik hoor...
Is al een 'pc' van in '88... en bij mijn weten was er geen verlichting op

Verwijderd

maar 'k heb er echt geen idee van hoe dit aan te sluiten is :s
Pagina: 1