Toon posts:

cd rip + mp3 encode/decode programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar zo'n programma die dit allemaal kan en waarin ook de mogelijkheid zit cue-files te genereren enzo...

het liefst gebasseerd op gtk(2) (ik gebruik dus Gnome2)

Ik heb grip geprobeerd en verschillende gui-loze tools (beetje omslachtig) maar iets lekker werkend met deze mogelijkheden ben k nog niet tege gekomen....

iemand die tips heeft voor me wat betreft dit soort programma's?

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Is ripperX misschien iets ?

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

rippen doe ik met mp3c + lame.
geweldig progje, voledig onder de console met ncurses menutje.
en met meerdere cdroms onder je kap kun je ook gewoon meerdere instances van mp3c runnen. en meer rippen. (nog niet zelf geprobeert)

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15
ik gebruik grip :+

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02
abcde (a better cd encoder) is een topper. Je zorgt dat je instellingen goed staan in een configuratiebestand, stopt een cd in je spelert, tikt 'abcde' in een console, de cd wordt gelezen, cddb wordt geraadpleegd, je kiest 1 of 2 keer 'y' en je wacht een tijdje:
CD geript, wavz ge-encodeerd, mp3z (of oggz) staan in de correcte dir met een correcte naam en correct getagd.
ohja, de cd wordt ook nog eens ge-eject als je dat wil....

Verwijderd

Topicstarter
maar ik ken nog steeds m'n eigen cue files blijven typen zeker >:)

daar ging et vooral om...

• balk
cue files? wat zijn dat?

Verwijderd

abcde lijkt kwa beschrijving verdacht veel op mp3c :)

ummm schrijf je eigen script voor de cue file?

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 09:01

JointFillah

Techno Addict

Eeh hoe lekker is lekker en is er iets lekkerders als gRip? :)

Om iets duidelijker te zijn: Welke features mis je in gRip?

Misschien dat we dan iets voor je weten ;)

~* Peace, Love & XTC *~

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
cdrdao kan toch .cue files maken? (zoiets staat in de changelog: .cue files zijn slechts versimpelde versie van cdrdao's eigen .bin files oid?)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
een cue file is een bestand waarin de trackinfo van een cd wordt opgeslagen...
als je dan 1 grote mp3 hebt kan je die met een cue file in losse nummers op CD zetten....

het rippen naar 1 grote MP3 + bijbehorend cue file genereren mis ik dus in gRip

In windows had ik altijd een programma die een cue file voor je genereerde....maarja....nu heb ik lekker geen windows meer dus zocht ik iets soortgelijks voor linux...

Verwijderd

Topicstarter
en cdrdao kan alleen BIN/ISO (msschien MP3) images branden mbv een cue file maar niet een audio CD rippen in 1 MP3 en er een cue file bij maken voor je...

• balk
waarom zou je dat willen? al die andere programmaatjes knippen speciaal voor jou je cd in hapklare brokken en filteren de losse stukken daarna totdat je een door jouw gewenst lossy audioformaat overhoudt.

Maar als je het perse wilt zal cdparanoia het wel kunnen denk ik. Trouwens, cds per nummer rippen is sneller dan eerst hele cd en daarna het grote bestand knippen en mp3'en.

Verwijderd

Topicstarter
dat grote bestand hoef je dan zelf niet meer te knippen en dat kost ook geen tijd....hj hakt het tijdens het branden gewoon in losse stukken....en waarom ik dat zou willen? als je CDs hebt waarop de nummers aan elkaar gemixed zijn, en je ga et rippen in losse nummers en vervolgens branden, komt het nog wel es voor dat je bij de overgang tussen 2 nummer een kleine hapering of klein tikkie hoort....dat heb je met 1 MP3 + cue nooit....

Verwijderd

waarom mp3 als je ogg vorbis hebt? (retorische vraag)

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 22:45:
als je CDs hebt waarop de nummers aan elkaar gemixed zijn, en je ga et rippen in losse nummers en vervolgens branden, komt het nog wel es voor dat je bij de overgang tussen 2 nummer een kleine hapering of klein tikkie hoort....dat heb je met 1 MP3 + cue nooit....
Als je een goede ripper en een goede DAO (Disk At Once) tool gebruikt bij het branden, dan hoor je de overgangen echt niet hoor. Ook niet als je alle tracks apart hebt geript. Ik kan mij wel andere situaties voorstellen waar een CUE-file handig zou zijn, maar helaas weet ik daar voor Linux weinig van.
Pagina: 1