Toon posts:

Magicolor delen op linux bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke,

ik wil me Minolta Magicolor 2200 Desklaser delen op het netwerk via een Samba server.

Mijn smb conf gedeelte zie je hieronder en me printcap gedeelte ook al. Het gekke is dat wanneer ik op deze manier vanuit WORD print, dan gaat het goed. Maar wanneer ik bijvoorbeeld vanuit Adobe Acrobat een groot bestand afdruk, dan duurt het een HELE dag voordat de 4 pagina's eruit komen. Dat lijkt mij iets te lang. mogelijk dat iemand een goede tip heeft.

ik heb al geprobeerd om in de printer share postscript = true aan te zetten, misschien dat dat helpt. maar nee...ik heb ook al geprobeerd om rp=raw aan te zetten in de printcap file, maar niets mag baten.

help.

smb.conf

[printers]
comment = All Printers
path = /tmp
create mask = 0700
guest ok = Yes
printable = Yes
browseable = yes

printcap

# magicolor netwerkprinter door jochen
magicolor|magicolor op het netwerk :\
:lp:\
:rm=magicolor:\
:rp=BINARY_P1:\
:sd=/var/spool/lpd/magicolor:

Verwijderd

Topicstarter
help?
:?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
Uhmmmmmmm hallo na 2 uur kicken hoeft ook niet hoor!

Apart dit, zou niet weten waar het van kan komen.

Verwijderd

Niet zo snel schoppen he?
Wat voor CPU zit er in dat Linux-ding?
Doet die printer het wel snel aan je eigen bak? Ook met die PDF?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:58:
Niet zo snel schoppen he?
Wat voor CPU zit er in dat Linux-ding?
Doet die printer het wel snel aan je eigen bak? Ook met die PDF?
het gekke is, dat we ook een NT4 servertje hebben staan (p120Mhz, 40MB edoram) daarop draait een crown-monitor voor die printer, die naar het netwerk luisterd zeg maar...en als een collega print naar die server dan werkt het meteen snel en probleem loos....

De linux bak is een Celeron 600Mhz met 64SDRAM...lijkt mij voldoende. Ik heb de linux bak als doorgeefluik ingesteld met samba en dat printcap gedeelte...maar er gaat iets fout.

Het gekke is dat er aan die linux bak ook een brother printer hangt (HL1270N)...en die print dezelfde PDF probleemloos...met dezelfde instellingen...

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is ook dat er maar EEN Samba server poort wordt gevonden. Alleen die van de brother printer. De poort van de magicolor wordt niet gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
nu schijnt het zo te zijn, na het lezen van wat postings op het internet, dat deze printer GOEDKOPE-WINDOWS printers zijn...Ze worden gemaakt met minder hardware, dus goedkoper, en de hardware wordt gecompenseerd met de of een extra windows driver.

Zo moet ik te allen tijde een CROWN-port-monitor installeren, naast de driver zelf, op de server die kennelijk luister naar eventuele verzonden print-opdrachten.

misschien helpt dit bij het oplossen van mijn probleem.
Pagina: 1