Sorry, maar je raakt hier kant nog wal. En voordat je straks begint over wat jij weet van discovery en dat jouw kennis ongetwijfeld groter is dan de topicstarter ... Discovery presenteert populair wetenschappelijk materiaal, en over het algemeen niet datgene waar de wetenschap op dat moment mee bezig is - meestal is dat namelijk niet interessant.
Denken is een proces dat geen goede omschrijving kent. Als we dat wel hadden, dan was in ieder geval 1 tak van de psychologie klaar. We kunnen alleen met theorieen komen, meer niet. Volgens een docent filosofie is de definitie "Denken is een combinatie van schrijven en lezen". Daar zit wat in, maar ik zou het uitbreiden naar alle processen die zich in onze hersenen afspelen waarvan we ons bewust zijn.
Baby's denken volgens die definitie wel degelijk! Sterker nog. Als tegen babies gesproken wordt, dan proberen ze wel degelijk te verstaan wat er verteld wordt. Pas stond nog in de krant dat babies schijnbaar aanleg voor taal hebben (op zich logisch, maar nu ook aangetoond). Babies brabbelen namelijk maar wat, maar nu blijkt dat dat niet zomaar brabbelingen zijn, maar zeer concrete oefeningen van kleine spiertjes die ook voor het praten nodig zijn. Babies waartegen gesproken wordt hebben hersenactiviteit in de taalgebieden wat erop duidt dat ze wel degelijk trachten te begrijpen wat er gezegd wordt.
En voordat je me gaat 'dazzlen' met discovery-kennis....koop een goed psychologie boek (ik kan je er een paar geven als je geinteresseerd bent - ik studeer het tenslotte). Discovery is op dit terrein vaak zeer verkeerd aan het voorlichten.