Is mijn PC veel te warm??

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb het angstige vermoeden van wel.

Ik heb nl. een nieuw bureau waar ik mijn pc in heb geschoven. Aan beide kanten van de pc is zo'n 3 cm. vrij. Aan de achterkant en zijkant zitten 3 gaten van elk 5 cm. doorsnee.

De temperaturen zijn:

Processor: 66 graden
case: 55 graden

Heb ik nu echt een probleem?

Verwijderd

nee maar erg gezond ist ook nie :/

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
uhm, wat voor proc?
maar zelfs voor een AMD is dit warm..... over de 80 en je hebt een serieus probleem, iets verder en je hebt rook

uhm, case 55 graden !!!!!! OMFG zaag een extra gat in dat buro of zet je kast er op

TheS4ndm4n#1919

• Ye Greate'96
't is een amd 1600+

Maar ik maak me niet echt zorgen over de processor, de koeler draait wel harder om hem koel te houden, het is meer die case temp van 55 waar ik mee zit.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

AleXtc

Wannabe Pirat

Je CPU blijft gezien de case temp wel aardig op temperatuur.
Er zal ook wel een aardige koeler in zitten?

Zorg ervoor dat je kast genoeg verse lucht kan aanzuigen bv aan de voorkant.
Aan de achterkant genoeg ruimte om het weg te blazen. Haal evt. van je kast een plaat weg ofzo. Die zie je toch niet.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 01:28

Ulti23

Quality Time

Ye Greate'96 schreef op 03 september 2002 @ 14:49:
't is een amd 1600+

Maar ik maak me niet echt zorgen over de processor, de koeler draait wel harder om hem koel te houden, het is meer die case temp van 55 waar ik mee zit.
Is duidelijk een geval van een slechte airflow in je kast. Oplossing is om voorin intake te hebben, dus koele lucht in je kast blazen, en achterin je kast outtake, dus de warme lucht eruit. Maar gebruik de search eens op 'airflow' ofzo, volgens mij zijn hier al duizenden topics over :)

Sjees, ze waren me voor..... _/-\o_

I pitty the fools who took my game-station.....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

:+

Je bent toch netwerkbeheerder :? (of zijn die aanhalingstekens daar nou voor :P )

No flame intented...
Ik heb ook eens mijn mobo zo heet gehad en een AMD op 70C...
Moet je je koeling eens goed checken, misschien wel handig om voor een blowhole te maken die koude lucht de kast in blaast, zodat de voedingsfan de warme lucht er weer uit blaast, zorg dat je achter de pc genoeg ruimte hebt zodat de lucht er ook weer daadwerkelijk uit kan!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

Hoede airflow doet natuurlijk een hoop dus dat zou ik eens proberen als ik jouw was

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Wauw, en ik dacht dat mijn kassie te heet werd! :D Zijn dat je temps Idle of Stressed?

Bij mij werd alles ook nogal heet (Idle casetemp 46° CPU 47° Stressed casetemp 50° CPU 56° P4 1700@1700) Wat was het: ik had alleen 1 80mm voeding fan die warme lucht eruit blies. Bar weinig airflow dus... :(

Oplossing: gat in gedremeld en een 92mm Enermax Adjustable fan in geplaatst. Ook een 80mm fan voorin geplaatst. Temps daalde dramatisch.
Mijn temps zijn nu: CPU: 38° MB: 29°
Een flinke verbetering dacht ik zo ;)
Ik zou als ik jou was dus je kastje wat meer lucht geven :Y)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Ik zou eens wat drastische case-fans erin gaan bouwen en daarbij ook zorgen voor genoeg lucht toe- en afvoer in je bureau.
Dan moet je case-temp toch wel op zo`n 30 graden kunnen komen.
(ikke: AMD XP 1700+ @ 1900+, met een case-temp van 26 graden idle en 29 stressed).
Als je case-temp zakt, zal je cpu-temp ook wel drastisch zakken, aangezien hij toch nog goed koelt, aangezien je hoge case-temp.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:42
maak anders eens een outtake-fanduct voor de afvoer van de warme lucht,
zou zeker flink wat graden moeten schelen
en een paar goede casefans aanschaffen

[ Voor 0% gewijzigd door Crash op 03-09-2002 21:15 . Reden: typo ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:59

justifire

Shut up and squat !!

Als je pc in je burea staat kan je volgens mij net zo goed je kappen eraf halen, zodat je gewoon een open pc hebt. Maar idd casefans erin is het beste.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Ye Greate'96
Ik heb nu zowieso zo'n "plastic cd-rom kapje" uit de voorkant gehaald, scheelt misschien ook wat.

Maar als ik m'n hand in m'n pc hou, voelt het helemaal niet warm. Het is alleen aan de buitenkant waar hij warm is. Het is volgens mij m'n voeding die al die warmte produceert.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

Dan zou ik dat maar eens nakijken want dan kan je voeding zijn beste tijd wel hebben gehad.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ye Greate'96 schreef op 04 september 2002 @ 08:22:
Ik heb nu zowieso zo'n "plastic cd-rom kapje" uit de voorkant gehaald, scheelt misschien ook wat.

Maar als ik m'n hand in m'n pc hou, voelt het helemaal niet warm. Het is alleen aan de buitenkant waar hij warm is. Het is volgens mij m'n voeding die al die warmte produceert.
de voeding produceert inderdaat ook warmte, daarom zit er ook een fan in :)
maar het kan geen kwaad om onderaan voor een fan er in te zetten die naarbinnen blaast. en dan is er onder de voeding waarschijnlijk ook nog wel plaats voor een fan.
als je even de DHOC faq raadpleegt kun je zien hoe je het beste fans in je case kan frutten :)

Verwijderd

veel te warm, gooi je computer open en laat er een fan in blazen, van mijn part haal je hem uit je Audi ;)
Als dat inderdaat veel warmte scheeld wordt het tijd om een bezoekje te brengen aan het case modding forum

• Ye Greate'96
Godverdomme!!

Dit wil je niet weten:

Ik had de pc al een tijdje aan staan met het deurtje van de kast dicht, en ik bekijk maar eens even de temperatuur in de kast:

CPU: 77 graden!!!!!!!
Case: 72 graden!!!!!!! :X :X :X

Dus kappen eraf en die kast uitgetrokken!!

(toch wel knap dat het systeem gewoon door draaide zonder problemen b.t.w.)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

ja dit is gekkenwerk. Je moet dus gewoon een betere airflow maken.

Misschien heeft je kast plaats voor extra fans. Dan kun je op die 2 plaatsen een extra fan zetten, dat moet je temp al wat omlaag halen.

Als je je temp echt omlaag wilt, dan moet je gaten gaan maken.

Vandaag filmpje divx geencodeerd. Priority High, dus 100% processor. Max Temp 52.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
kast open en ventilator op laten blazen, scheelt een stuk :)

Verwijderd

Das foute boel een vriend van mij heeft zijn pc ook in een kast staan hij heeft een aantal ventilatoren in de kast gemonteerd om de warme lucht af te voeren dit wordt ook in caravans toegepast voor de koelkast
Pagina: 1