[win 3.11]486 dx2 disk drive doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• aznguy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 14:27
ik ben momenteel veel bezig met oude computers..
en daar weet ik helemaal nix van af...(niet dat ik met de computer van tegen woordig veel van af weet ;) )

maar goed

ik heb dus een moederbord vervangen...
nu doet de hardeschijf ,ik kan in de bios komen enzo..

alles doet het behalve windows (3.11) en de disk..

ik moet windows opnieuw installereen met disk..dus dat is lastig als ie het niet doet. :r

in het moederbord zit een aparte IDE controller ik heb het al vervangen maar steeds het zelfde, het lampje in de disk drive brand de heletijd door.

ik ben een beetje ten einde raad..
heeft iemand nog opmerkingen adviesen of misschien oplossingen ???

aznguy

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

aznguy schreef op 03 september 2002 @ 14:39:
het lampje in de disk drive brand de heletijd door.
Floppy kabel zit verkeerd om; draai de connector bij de floppy drive eens 180° om :)

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

klinkt of als je je kabel fout hebt zitten tussen je controller en je floppy.
het constant branden van die led geeft dat aan od je floppy in aan het hemelen...

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

gokje 1: floppykabel zit verkeerd om op controller of floppydrive
gokje 2: de floppydrive zit op de verkeerde stekker v/d kabel, probeer eens de andere
gokje 3: in de BIOS staat het verkeerde floppydrive type aangegeven
zoiets?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• aznguy
ik heb nu de cabel omgedraait...nu brand het lampje helemaalniet meer en nooit meer...

ik heb ook de andere stekker geprobeer maar doet het ook neit....aan welke stekker zit vaak de drive?.

en in de bios staat wel de 1,44 aan gegeven..dus.. das wel goed...

:(:(:(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

meestal zit de drive aan het eind van de kabel (na de twist) maar dat werkt niet in alle gevallen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• aznguy
oh ya ok...

ik merk het,....waar zou het nog mee aaan kunnen liggen??

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik had ook eens een niet werkende teac disk drive, daarop zat een jumper. Die jumper had ik versteld en opeens werkte hij weer. Zit er bij jou misschien ook een jumper op je drive?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

is de functie van die jumper niet gewoon het selecteren van de aansluiting op de kabel?

• aznguy
hey dit was een goede opmerking...die ga ik ff checken..ik vraag me af hoe de jumpertje moet zitten maar ik zal wel wat proberen

hij doet nu wel iets meer... als ik nu a: in druk dan gaat het lampje al branden...eerste deed het lampje helemaal niet

. . .
. . . zo zit het er uit zonder jumpertje

eerst zat het jumpertje zo:

. _
. . .

nu

_ .
. . .

hoe zou zit ie bij jouw?

aznguy

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mmh, geen idee, dan moet ik mijn kast open maken. probeer gewoon eens wat

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die jumpers zijn per merk floppydrive volgens mij weer anders, dus of je er wat aan hebt als je weet hoe de jumper bij iemand anders zit ...

• aznguy
oh ok..dat wist ik niet...
zo leer je eens wat :D ...
dan ga ik maar wat proberen....bedankt allemaal alvast...

Verwijderd

net als een comprak floppy uit een 486 wel werkt op me166 en weer niet op mep3 500 en hoger :(

• aznguy
vaag zeg... zou het dan aan de disk drive liggen?... maar heb ook al een andere geprobeert...

Verwijderd

't is blijkbaar moeilijk om te verzinnen dat je diskdrive gewoon is gaan hemelen?
probeer 'es een andere! :O

• aznguy
ik heb de probleem op gelost het lag aan de ide controller... met toeval heb ik 2 keer een kapotte IDE controller gepakt...heb een 3de geppakt en doet nu wel weer...hartelijk dank allemaal!!!! _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kapot :? Zou kunnen.. Maar het zou ook kunnen dat de jumperinstellingen op desbetreffende IDE controllers zwaar verkeerd staan :)

• aznguy
ya dat zou ook wel kunnen maar heb geen id hoe die jumperinstellingen moeten staan... word best wel gokken voor mij...
Pagina: 1