HELP! Proc overleden, Coolermaster koeler

Pagina: 1
Acties:

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik heb hier een BXMaster (MS-6163) Mobo met een PIII-450 en een Coolermaster koeler erop :(

Nou viel de compu net uit tijdens het spelen van Q3. Dit gebeurt vaker, dan is de processor er weer eens uitgegleden (klote intel met hun fantastische ideeen). Procje vastgedrukt, aangezet, liep als een zonnetje. PC'tje weer uit, want voeding zat nog los (moet ik loshalen om bij proc te komen) Zooi vastgezet, spullen weer aan. Shit doet helemaal NIKS meer. Ziet er weer uit of proc weer loszit. Spullen weer losgehaald, op de tafel gelegd. Kijk ik eens goed naar fan op proc, blijkt ie soms niet op gang te komen!! :( :( *GRR*

Nou mijn eigenlijke vraag. Kan ik op dat mobotje een Celeron 600 zetten ? Of moet ik dan biossen flashen enzo...

* rjeggens wil die zooi zo wel het raam uitflikkeren

• rjeggens
*snif* Heeft niemand een idee?

Verwijderd

Kijk op de site van je mb-fabrikant

Verwijderd

waarom zo haastig een andere proc grote kans dat als hij goed afgekoeld is en een goed wekende koeler heeft het gewoon weer doet

• rjeggens
Op de site van MSI word je niet wijzer. Daar staat op dat het bord PII(I)'s en Celerons ondersteund tot snelheden sneller dan 700 Mhz.

De proc zal in principe worden vervangen als 'upgrade' Hij doet het nog wel, hoewel de koeler slechts af en toe draait, kom ik net achter.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Van de site wordt je dus wel wijzer!
als er staat: PII(I)'s en Celerons ondersteund tot snelheden sneller dan 700 Mhz.

Kan er dus een Celeron600 op

• rjeggens
Hmm.. op een of andere manier weet ik niet zeker of er dus coppermine Celerons op kunnen. Ik weet niet wat voor voltages erop moeten zitten zodat ie compatibel is.

Verwijderd

ik zou et eerst eens met een nieuwe cooler proberen!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
begrijp ik het goed: je cpu komt uit zijn slot?

• rjeggens
Ja.. Hij is te zwaar en zit niet goed vast.. Krijg ik ook niet goed.

Tijd voor update:

Voeding was kaputt. Nieuwe voeding gekregen bij Norrod (was net 2/3 maand uit garantie, maar toch kreeg ik hem zo mee!!!) Die aangesloten en hij draait als een zonnetje. Die andere gaf schijnbaar zo weinig vermogen dat zelfs de koeler niet ging draaien.....

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
ik heb ook zo'n coolermaster cpu-koelertje die af en toe niet op gang wil komen bij het opstarten van de pc... als je 'm dan een zetje geeft, doet ie het wel.

Aan m'n voeding kan het volgens mij niet liggen da's een 250Watt die standaard in de Aopen HQ45 zit. CPU is een Coppermine 550 op een Abit be6-2

De koeler heeft dit opstartprobleem vanaf 't begin gehad. het lijkt wel alsof hij te veel weerstand heeft, dat hij soms niet voorbij het volgende "kogeltje" komt...

Verwijderd

In een HQ45 zit een 235W voeding, geen 250W

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
op m'n voeding staat toch echt
Output: 250W
(Model No: FSP250-60GTW)
Pagina: 1