Geluidsdempende matten icm SCSI schijven

Pagina: 1
Acties:

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 18:50
Ik heb onder andere een 3-tal 7200 RPM scsi schijven in mijn kast hangen en die dingen maken een geluid als een straaljager (letterlijk). Na een minuut of 5 heb ik een barstende koppijn.

Nu vraag ik me af of er hier iemand is die van die geluidsdempende matten heeft gebruikt icm een stel scsi schijven. Ik weet dat die matten bij een normaal systeem niet veel effect hebben, maar aangezien die scsi schijven een heel hoog geluid maken vraag ik me af of die matten die tonen toevallig wel beter blokkeren.

Of een andere betaalbare manier weet om die krengen stiller te krijgen

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 13:17
Ik heb danwel geen scsi schijven, maar wel een Maxtor D740X 7200Rpm, deze maakt ook enorm hoog piep geluid (ala scsci). In mn kast heb ik wel van die matten gestopt, maar het helpt amper. Het geluid komt er gewoon bij de fans uit.

Het geluid is wel iets minder hard.

• cornelisprul
Hmmm dat klinkt niet erg hoopgevend. Had je wel alles bekleed?

Ik heb trouwens geen fans in mijn kast, misschien scheelt dat nog wat

Misschien weet er iemand een stille kast. Ik heb nu een el cheapo norrod ding

• Access
Ik heb alles in m'n kast bekleed, behalve de fans natuurlijk ;), en dit zijn er 4.

[ Voor 0% gewijzigd door Access op 03-09-2002 14:05 . Reden: Plaatje is nu wel genoeg bekeken ;-) ]

• cornelisprul
En als je die 4 fan gaten dicht houdt, hoor je die schijf dan nog steeds zo erg?

En welke belkeding heb je gebruikt? Die dure of die van de gamma?

• Access
Als ik de fans afdek met het bijbehorende materiaal wordt het geluid wel een stuk meer gedempt.

Het is eigenlijk moeilijk te omschrijven, de een vindt dit weer hard/irri, en de ander weer dat.

Ik heb iig. deze kit gebruikt.

Verwijderd

hmm.. ik weet niet hoeveel ruimte je in je pc hebt (midi tower of bigtower?)

Ik heb zelf ook een big tower alleen daarvan maakt mijn voeding juist de HERRIE omdat de kast nogal hol is! Andere voedingen erin doen helpt toch niet.

Maar wat waarschijnlijk wel helpt is geluidsdempers er in doen (je weet wel die ze soms ook wel es in muzieklokalen gebruiken) zijn van die matten met die punten er aan. Als je dat nou es in je PC plakt.. waarschijnlijk zal je er stukke minder last van hebben.
Maargoed, dat ligt er natuurlijk aan wat voor een tower je hebt..

• cornelisprul
Waar het mij vooral om gaat zijn de hoge tonen van de hd's. IK weet dat het misschien lastig is, maar denk je dat dat redelijk gedempt wordt?

PS Damn wat is de zooi duur

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 14:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb voor 10 euro (geloof ik) 2 grote matten geluidsdempend schuimrubber gekocht bij de Praxis. En ik vind dat het wel degelijk een stuk dempt hoor.
En zo duur is dat nou ook weer niet, toch? :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• cornelisprul
10 Euro niet nee, alleen het zetje van Access is ietsje duurder.
Maar volgens jou dempt het wel goed. Welke tonen dempt het dan vooral de hoge om de lage

Pagina: 1