Toon posts:

XP Netwerk nu weer iets anders vaags.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn P4 gefixed vannacht en vanavond in elkaar gezet, nu pakte hij de ICS vlekkeloos op van m'n server en ik kan dus internetten maar de file en printersharing werkt niet. Als ik ftp naar mijn server en ik download een bestand gaat dat met 4 kb/s max, dat klopt dus ook niet helemaal. Nu ping ik net vanaf m'n server de P4 en geeft ie een dataloss van 100% (4 time outs), als ik de server ping vanaf mijn P4 geeft ie een loss van 0%.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt?
Beide zowel op de server als op de client staan de kaarten op 100 MBIT Full Duplex, ook staan op beide machines de NETBIOS over TCP/IP aan.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

gooi netbios weg en geef je eens wat meer gegevens (gewoon alles via tcp/ip laten lopen is veel beter)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
dreamer schreef op 03 september 2002 @ 13:16:
gooi netbios weg en geef je eens wat meer gegevens (gewoon alles via tcp/ip laten lopen is veel beter)
Netbios gaat over TCP/IP en gebruikt dus geen ander protocol.
File And Printersharing is een aparte service.

PC's zijn verbonden met een HUB.

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ze verbonden zijn met een hub, zet ze dan eens op half-duplex.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Topicstarter
Barman schreef op 03 september 2002 @ 13:44:
Als ze verbonden zijn met een hub, zet ze dan eens op half-duplex.
/Offtopic: Dag collega :D

Helaas geeft dit nog geen resultaat:

OMG ik was vergeten dat norton firewall draait op m'n client, het pingen werkt nu maar de File And Printersharing nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje

• Barman
  • Niet online
Dan zou je de NetBIOS poort open moeten zetten, net zoals je ICMP hebt opengezet.

Maar had je dat niet eerder kunnen zeggen dat je een "firewall" had draaien.
En welke FTP-server heb je draaien (nu we toch bezig zijn) is die niet "perongeluk" afgeknepen op 4KB/s?

[ Voor 0% gewijzigd door Barman op 04-09-2002 15:18 . Reden: Ergens een gespotte TYPO ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Topicstarter
Barman schreef op 04 september 2002 @ 15:12:
Dan zou je de NetBIOS poort open moeten zetten, net zoals je ICMP hebt opengezet.

Maar had je dat niet eerder kunnen zeggen dat je een "firewall" had draaien.
Ja ik was dus met m'n stomme kop vergeten dat die norton firewall aan stond, die XP firewall had ik wel uit gezet.
Internet en FTP werken nu vlekkeloos op beide machines en het pingen werkt ook.
Netbios over TCP/IP staat nu op beide machines aangevinkt maar het probleem doet zich nog steeds voor in de File en Printersharing, de PC's zien elkaar gewoon niet in de workgroup.

/edit:
Nee die FTP server is alleen op jouw account afgeknepen :P Haal nu weer 6 mb per seconde dus dat werkt nu.

• Barman
  • Niet online
Kan je hem wel via de NETBIOS naam bereiken, dus Run, \\%cumputername%\Sharename ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee op beide machines geeft ie The Network path was not found.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Kun je wel connecten via IP?? Wat voor server heb je draaien?

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 04 september 2002 @ 15:51:
Kun je wel connecten via IP?? Wat voor server heb je draaien?
Hoe bedoel je via IP?
Ik kan pingen naar elkaar zonder loss.
En ik kan ftp'en vanaf mijn server ip.
ICS werkt ook gewoon.

• Barman
  • Niet online
Ik denk dat Krypt bedoelt dat je \\%ipadress%\sharename moet doen. Als dat wel werkt dan heb je een probleem met NetBIOS of DNS (Als je dat lokaal hebt draaien).

Verwijderd

Topicstarter
Barman schreef op 04 september 2002 @ 16:10:
Ik denk dat Krypt bedoelt dat je \\%ipadress%\sharename moet doen. Als dat wel werkt dan heb je een probleem met NetBIOS of DNS (Als je dat lokaal hebt draaien).
Nee dan krijg ik dezelfde foutmelding als net, ik heb geen DNS server draaien als het goed is pakt hij die van m'n provider en anders mshome.net oid.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
heb jou users op je XP bak wel een wachtwoord?, had ik eerst thuis ook niet, en kon ook niet naar andere XP bak browsen enzo, wel naar een 2000.
eenmaal users met wachtwoorden aangemaakt, dan lukt het wel.
Is met Remote Desktop ook zo, kan niet middels een user zonder wachtwoord

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Topicstarter
Ja zowel op de client als op de server hanteer ik een username met wachtwoord en moet ik eerst inloggen. Remote desktop werkt zowel vanaf de server als vanaf de client.
Pagina: 1