Toon posts:

Site voor type moederboarden en welke zijn er?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een vraagje iedereen kent wel een moederboard maar welke type's zijn er eigenlijk allemaal en weet iemand misschien iets van een site waar dat veel over staat het al op google gezocht maar kan niets nuttigs vinden :'(

thx

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

:) als je nou eens alle review-samenvattingen op de frontpage ff leest van de afgelopen paar maanden, dan heb je al een aardig overzicht van de verschillende mobo's + hun features lijkt me ...
http://www.tweakers.net/s...?Query=moederbord&DB=news

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel meer type (dus ATX, AT, maar welke zijn er nogmeer)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AT wordt nauwelijks meer verkocht
ATX heb je in verschillende soorten, ATX, Mini ATX, Flex ATX (ofzoiets) etc.

als je nu eens vertelt wat voor processor erop moet en in wat voor kast het bord moet?

Hier staat een heleboel info over moederborden voor verschillende soorten CPU's, en hIeR info over AT, ATX etc. en de voor- en nadelen...
De Mainboard Guide van ome Tom staat ook vol met info, en in de PC Tech Guide heb je nog veel meer ATX soorten die beschreven worden...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 12:55:
Ik bedoel meer type (dus ATX, AT, maar welke zijn er nogmeer)
Dan bedoel je Form factor of in gewoon NL: vorm

AT is er al sinds de donkere jaren '80, al is het eigenlijk de Baby-AT (halve diepte) die populair is- de gewone AT had een monster van een kast nodig.

Zusje van de AT is de LPX (Low Profile eXternal) form factor, een baby-AT met de slots op een riser ipv de mobo zelf.

Grote stap (of het voorwaarts was ruziet men nog steeds over) was de ATX, met soft power off, andere CPU locatie etc etc- wel was de voedingsupgrade broodnodig.

ATX had weer eeen paar kleine broertjes, de microATX (1/2 lengte) en de flexATX (1/2 diepte van de micro) en dan ook nog ITX (Via spec voor haar Eden geval)

En dan was er ook nog kort de NLX, die zich tov ATX verhoudt zoals LPX tov AT, dus klein met slots op een riser.

Tenslotte kom je in workstations en servers nog wel eens WTX tegen, waarbij de mobo ondersteboven gemonteerd is en de voeding zwaarder dan ATX

Oslik blyat! Oslik!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Pagina: 1