Toon posts:

CCL (Cold Cathode Light) ook voor in de auto ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen,

FF een vraagje kan ik ook zonder probleem CCL (Cold Cathode Light) in de auto gebruiken :?
Heeft er misschien iemand ervaring mee?
Ik vind het namelijk zonde om te proberen (in geval met doorbranden)

Het lijkt mij zeer mooi om de auto een beetje op te fleuren ;)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 12:51
Geen probleem, 12 volt is 12 volt (voor de inverter). Je moet alleen de lamp goed monteren want ze breken nogal snel.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
fyi: Het is CCFL

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Dat gaat zeker goed want ik heb er twee in zitten. Ik heb nu mooie groene voetverlichting onder het dashboard! >:)
Ik heb de inverters in een kastje gebouwd met een extra schakelaartje. Dit geheel is aangesloten op het contact zodat de verlichting pas aan kan als ik het contact op ACC zet. (Dit i.v.m. dat je ze overdag niet ziet branden als je ze vergeet uit te zetten) Met het schakelaartje op het kastje kan ik ze dus alleen aan en uit zetten als het contact aan staat.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Moet kunnen, er loopt momenteel een inkoopactir en die ccfl's zijn gemonteerd in een plexiglas koker ter bescherming, zijn ze minder kwetsbaar!!

[rml][ IA] Multicolor CCFL's en zo bij Space Promotion (Sunbeam)[/rml]

Verwijderd

Je moet gewoon echte lampen kopen voorin je auto, netzoals die Fast and the Furious like dingen... Die zijn echt phet. Een jongen bij me in de straat heeft ze namelijk ook

Verwijderd

Je kan die dingen als complete setjes inclusief bescherming (dattie niet zo snel breekt) bij bijna elke auto-opleuk winkel krijgen. Ik weet niet waar je woont, maar Otosam heeft ze in ieder geval: www.otosam.nl

• Fox-Web
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 13:54:
Je moet gewoon echte lampen kopen voorin je auto, netzoals die Fast and the Furious like dingen... Die zijn echt phet. Een jongen bij me in de straat heeft ze namelijk ook
In de Fast and the Furious gebruiken ze NEON en geen gewone lampen......

Verwijderd

ja tuurlijk fgaat dat ik heb het zelf ook in me bakkie en tis mooi felblauw op me traanplaat aluminium onder me voetjes en ook bij de race pedaaltjes licht t leuk op!

is een echt aanrader! :*)

• Fox-Web
Het is trouwens ook wel leuk in het donker. Als je dan naar je mede passagier kijkt dan zie je zo'n leuke groene waas over zijn/haar gezicht heen! Net of er Aliens from Mars in de auto zitten!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 14:39:
Je kan die dingen als complete setjes inclusief bescherming (dattie niet zo snel breekt) bij bijna elke auto-opleuk winkel krijgen. Ik weet niet waar je woont, maar Otosam heeft ze in ieder geval: www.otosam.nl
tering die zaak is wel superdeluux duur. :r ..sjesus

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 16:12
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 15:17:
ja tuurlijk fgaat dat ik heb het zelf ook in me bakkie en tis mooi felblauw op me traanplaat aluminium onder me voetjes en ook bij de race pedaaltjes licht t leuk op!

is een echt aanrader! :*)
heb je daar tijd voor om naar te kijken als je aan het rijden bent? ik kijk toch liever naar wat er rond om me heen gebeurd op de weg...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 16:12
Fox-Web schreef op 03 september 2002 @ 14:47:
[...]

In de Fast and the Furious gebruiken ze NEON en geen gewone lampen......
alleen zijn die lampjes zo illegaal in nederland... goed, mistlampen zijn irritanter.. hmm kunnen ze mistlampen niet gaan verbieden zijn we daar vanaf... het schijnsel van een neonlamp heb je niet zo veel last van als je iemand tegen komt....

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Verwijderd

Tuurlijk heb ik daar tijd voor ik Cruise niet zo "Fast" or "Furious" :D

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 13:17
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 15:26:
Tuurlijk heb ik daar tijd voor ik Cruise niet zo "Fast" or "Furious" :D
Je hebt 'm zeker op cruise control staan ;) :P.

Verwijderd

voorkant

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/ms186/carfront.JPG

interieur (avond foto komt nogwel met ccfl aan)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/ms186/int.JPG

Zijkant auto

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/ms186/side.JPG

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2002 15:42 . Reden: ok fout invoegsel geweest alles is nu GELUKKIG ok! :) ]

Verwijderd

Access schreef op 03 september 2002 @ 15:31:
[...]

Je hebt 'm zeker op cruise control staan ;) :P.
is een ouwe rammelbak dus jmmr genoeg "No CruisCntrl" 8)7

• Fox-Web
Als ik tijd heb zal ik ook eens een paar foto's maken van mijn Mazda 323F met CCFL aan. Ik zit er aan te denken om het ook onder mijn auto te maken. Dat het niet mag heb ik schijt aan. Er mag zoveel niet.

• Fox-Web
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 15:40:
voorkant

[afbeelding]

interieur (avond foto komt nogwel met ccfl aan)

[afbeelding]

Zijkant auto

[afbeelding]
Vind je die traanplaat niet te glad als het geregent heeft? Met een beetje natte zolen slip je alle kanten op vind ik.

Verwijderd

Fox-Web schreef op 03 september 2002 @ 15:56:
Als ik tijd heb zal ik ook eens een paar foto's maken van mijn Mazda 323F met CCFL aan. Ik zit er aan te denken om het ook onder mijn auto te maken. Dat het niet mag heb ik schijt aan. Er mag zoveel niet.
jah ik wil het er mischien ook nog onder maken maar daar ben k nog nie helemaal overuit met mezelf! (maar wel cool int donker)

Verwijderd

Fox-Web schreef op 03 september 2002 @ 15:57:
[...]

Vind je die traanplaat niet te glad als het geregent heeft? Met een beetje natte zolen slip je alle kanten op vind ik.
nou heel af en toe (ligt aan soort schoen) heb ik er wel eens last van maar gelukkig valt t mee!

• Fox-Web
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:09:
[...]

jah ik wil het er mischien ook nog onder maken maar daar ben k nog nie helemaal overuit met mezelf! (maar wel cool int donker)
Hier in de buurt kan ik wel aan NEON buizen komen. Die zijn gemaakt voor onder de auto. In twee verschillende maten. Voor voor en achterkant en voor de zijkanten.

Verwijderd

Quanta costa?

• Fox-Web
Jah, das het probleem dus, dat stond er niet op en ik ben het vergeten te vragen. Ik zal es ff op i-net kijken of ik er wat over kan vinden.

Edit:

Dit is niet helemaal wat ik bedoelde maar het komt er in de buurt. Het was in ieder geval bij automat alleen waren ze langer in twee maten en niet buigbaar. Zu zullen dus nog wel wat duurder zijn.

http://www.automat.nl/html/neonverlichting.html

Verwijderd

jah die ken ik ook wel maar die zinn al wel prijzig maar geven niet zo absurd veel licht..voor onder de auto moet het dus wel fel zijn hoor!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Volgens mij kan je het beste krimpkous met lijmlaag om de ccfl smelten, dan gaat je gas ook niet verloren als ie breeft en blijft íe gewoon oplichten... Zou wel mooi zijn :)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Leuk hoor zo'n ccfl maaruh als je hem aan een voedingsspanning hangt die niet zo gestabeliseerd zoals een autoaccu mol je hem.
Die van stuut en bruin in ieder geval wel :p

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Dan bereken je er toch een weerstand voor, zodat je ongeveer 2V spanningsval hebt, daarachter een elcootje om spanningspieken op te vangen en klaar is de CCFL -> auto CCFL omvormer... :)

Hoeveel mA gebruikt een 10cm / 30cm CCFL (niet de CCFL zelf, maar de inverter (12V) dus hè...)???

• Fox-Web
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 16:50:
jah die ken ik ook wel maar die zinn al wel prijzig maar geven niet zo absurd veel licht..voor onder de auto moet het dus wel fel zijn hoor!
Als ik er weer kom zal ik eens vragen wat die dingen kosten die ze in de vitrine hadden staan. Die waren ook een stuk dikker dus zullen ze wel wat meer licht geven. Je kan natuurlijk de onderkant vol hangen met 30cm CCFL's maar da's dan weer zo'n gedoe he! :P

• Fox-Web
Benadski schreef op 03 september 2002 @ 17:49:
Dan bereken je er toch een weerstand voor, zodat je ongeveer 2V spanningsval hebt, daarachter een elcootje om spanningspieken op te vangen en klaar is de CCFL -> auto CCFL omvormer... :)

Hoeveel mA gebruikt een 10cm / 30cm CCFL (niet de CCFL zelf, maar de inverter (12V) dus hè...)???
Dat gaat echt wel goed in de auto hoor. Ik heb er al een hele tijd twee van stuut&bruin van 10cm in zitten en die doen het nog steeds. Maar jah, goeie auto he! :P

Pagina: 1