Toon posts:

Users in win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsen... (als het fout is schop hem dan maar naar het goede topic toe)

Ok het volgende. Ik heb hier een windows 2000 domain met 125 users ..
Die hebben allemaal als primaire group domain users.. en kunnen dus bijna niks.
Nu heb ik MS Office geinstalleerd en nu start ik Powerpoint en wil ik een organogram maken.. kan dat niet omdat office nog een onderdeel moet installeren en dat slaat hij niet op omdat de user te weinig rechten heb..

dit is 1 probleem

het volgende is dat als ik een software pakketje lokaal wil installeren onder de user kan dat niet die heeft teweinig rechten dus dan installeer ik het als administrator en als ik het pakketje start werkt het (onder het administrator account) start ik opnieuw op en log ik in onder de user werkt het pakketje dus weer niet omdat hij teweinig rechten heeft...

ik hoop dat iemand hier een oplossing of workaround voor weet.

ps. ik heb al zitten zoeken op technet enz..

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
Welke office versie gebruik je?
En welke OS op cliënt pc's?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Win2k pro nl op clients en office 2000 premium nl

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
Heeft de system groep wel de juiste rechten? Als ik het goed heb moet de windows installer de juiste dingen doen onder de context van het system account. Je kunt ook even proberen met het programma ntfilemon en ntregmon te kijken waar de problemen precies door komen (zoeken op access denied. Deze programma's zijn gratis bij http://www.sysinternals.com te downloaden.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

ik ga er vanuit dat je 2000 professional hebt geinstalleerd. Als het pakketje is geschreven voor windwos 2000, zou dit geen problemen moeten geven. Het pakket zou hier rekening mee gehouden moeten hebben. Indien het een pakket is voor een eerdere/andere windows versie, dan kan dit wel eens problemen geven.

Vaak zit de oplossing hem in het toekennen van rechten op de map waar het programma is geisntalleerd (bijv. c:\program files\programmanaam). Als je iedereen daar schrijfrechten op geeft, kunnen ook bijvoorbeeld ini-files weggeschreven worden.

Wat ook wel eens wil helpen is users rechten geven tot een bepaalde tree in de registry. Met regedt32 kun je de securtiy van een key wijzigen. Zo kun je ook iedereen full-control rechten geven op een gedeelte (bijvoorbeeld H_KEY_LOCAL MACHINE/SOFTWARE/PROGRAMMANAAM) waardoor er ook dingen in dat gedeelte van de registry weggeschreven kunnen worden.
Succes! ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat gaan we ffies proberen....

thanx voor de replys tot nu toe
Pagina: 1