Toon posts:

brander zet mijn moederbord op tilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een brander gekregen van mijn ouders _/-\o_ ( hiep hiep hoeraaa, ik was jarig ) :)

Maar......

Bij het instaleren van die ^&*%&^ ding kan mijn pc mijn harde schijf niet vinden, tenzij ik mijn cd-rom speler disconnect. Ik heb inmiddels alle jumpers en IDE kabels in alle standen gezet . Hieronder volgen de combinaties ( en die combinaties ook gecombineerd)
( cdrom op slave, burner op master, hd op master)
(cdrom op master, burner op slave, hd op master)
en alle IDE combinaties geprobeerd:
( IDE met 2 connectoren op cdrom en op brander aangesloten, hd op een enkele)
( IDE met 2 controllers op cdrom en hd, brander op een enkele)
(Ide met 2 connectoren op brander en hd, cdrom op enkele)
:X :X :X
en het Y*(%$ ding doet het nog niet. |:( Iemand enig idee? Ik zit wat ideeen betreft er ff door heen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 12:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je eens eerst probeert zowel de hdd als de brander op een aparte IDE te zetten, dan moet de PC ze wel herkennen. Zie je gelijk op welke poort (master, slave) en daarna probeer je de cd-rom er weer tussen te zetten (bij de hdd of de cd-rw, daar verschillen nog steeds de meningen over :) ).

Zoals altijd: rustig stap voor stap opbouwen.

Verwijderd

Probeer eens alleen de brander aan te sluiten en kijk dan tijdens het opstarten of hij hem ook herkent. Zo niet dan werkt het apparaat niet correct op jouw machine of hij is defect.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sommige ATA100/ATA133/RAID controllers kunnen niet met ATAPI apparaten omgaan.. Welke moederbord heb je? Welke IDE/RAID/etc controller heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn brander wordt meteen herkend wanneer ik mijn cd-rom speler disconnect, de drivers zijn ook al geinstalleerd ( ik nam geen risico). Het idee van Superduper heb ik ook al geprobeerd, en dat gaat goed, totdat ik de cd-rom speler er tussen hang. Dan herkent hij mijn harde schijf in eens niet meer 8)7

En de gegevens voor Baltus..... Ik zit op mijn werk, ik zal thuis ff moeten checken.

Maar ik heb wel al gezien dat er een master conflict heeft plaats gevonden, dat gaf hij al aan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 12:22:
En de gegevens voor Baltus..... Ik zit op mijn werk, ik zal thuis ff moeten checken.
:X

• koffercomputer
  • Laatst online: 27-03 11:00
Blijkbaar staat je CDROM speler dan niet goed ingesteld aangezien het allemaal wel goed werkt zonder dat ding. Ik zou dus niet zeggen dat je brander de oorzaak is.
Soms kan het ook zijn de een harddisk twee master instellingen heeft, eentje voor master-standalone en eentje voor master-met-slave.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1