Toon posts:

onboard c-media versus SBlive of audigy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

ik had gehoord dat die onboard c-media chip net zo goed was als de SBLive! en/of audigy mits je geen gebruik maakt van dolby 5.1 maar van "gewoon" surround. Nu heb ik de FPS 1500 staan wat 4 boxen + 1 subwoofer is. Standaard surround dus. Zou het zin hebben om dan een player of audigy te halen? Mensen met praktijkervaring?
(aan de andere kant zou ik dan wel weer een goed excuus hebben om de inspire 5.1 te kopen ;) )

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik vind mijn c-media chip zelfs beter dan die van de audigy als je het geluid zacht hebt staan hoor je bijna geen verschil maar op het moment dat ik het wat harder zet komt er bij de audige ruis die ik bij de c-media chip niet heb.

Met de SBLive kan ik hem niet echt vergelijken, wel gehoord maar met andere boxen en dat wil messchien nog wel wat uitmaken want die van mij zijn niet echt super :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:47
Heb ook een C-Media 8738 gehad, ding klinkt beter dan mn Terratec Xfire1024 :) . terratec heeft alleen iets betere drivers voor linux (C-media 8738 wil nog wel eens wat slissen met mplayer)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dit is meer iets voor AV, derhalve move PMG -> AV

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb ook een onbaord geluidskaartje (op een epox moederbord, ben de naam ff kwijt van dat onbaord geluids geval), dat beviel goed, maar ik heb er nu een SBLive! op zitten en het geluid klinkt toch een stuk helderder.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
Ik heb een onboard cmedia chip. En een losse Terratec DMX Fire 1024

Het geluid van de Terratec klinkt toch zuiverder. En als ik het volume van m'n klipsch 2.1 speakers verstel dan gaat ie een beetje kraken bij de Cmedia.

Toch gebruik ik de Cmedia. Waaromm? Omdat die tenminste normale drivers heeft! De terratec houdt er om de zoveel tijd spontaan mee op :(

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Pagina: 1