Toon posts:

[Access97] Aclast = fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een knop volgende gemaakt .. normaal heb je standaard wel een knop om naar het volgende record te gaan of je kan er wel 1 maken maar ik maak zelf zo'n knop ..

Daar gebruik ik deze code in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub btnVolgende_Click()
    MsgBox "current record: " & CurrentRecord & " laatste record met AcLast: " & acLast
    If CurrentRecord = acLast Then
        MsgBox "Je zit in het laatste record.Klik op Nieuw Record om een nieuw record aan te maken"
    Else
        DoCmd.GoToRecord , , acNext
    End If

End Sub

Ik heb voor de regel currentrecord en aclast een messagebox gemaakt dat je de waarde ook kan zie die hij aangeeft.. het record waar ik op dat moment inzat was het laatste .. 14..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/angrydutchies/fout.jpg

iemand die weet waarom aclast fout aangegeven wordt???????????

Verwijderd

Heb je er wel eens over nagedacht dat acLast een vaste waarde vertegenwoordigt en niet een positie ?
Kijk maar eens in de lijst met constanten binnen Access :)

Verwijderd

Topicstarter
welk commando wil je dan gebruiken om het nummer van het laatste record te krijgen .. want ik d8 altijd dat aclast het nummer van het laatste record was

want als je bijv. docmd.gotorecord ,, aclast doet ga je naar het laatste record. .maar bij mij niet bij mij ging hij naar het 3e record..

Verwijderd

Docmd.gotorecord ,,acLast gaat naar het laatste record
Docmd.gotorecord ,,,acLast (let op de extra komma) gaat naar het 3e record vanaf waar je je dan bevind. Kijk maar eens in de help bij GotoRecord.

Maar je wilt een knop om naar de volgende record te springen zelfmaken ?
Dan kan je misschien beter eens de wizard aan zetten en dan een knop plaatsen, kies dan voor goto next record. Access zet er dan ook code in. Misschien heb je er wat aan.