[cm] Plexi Cube van Zwahiel

Pagina: 1
Acties:

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Ik ben dus nu begonnen aan me CM :)

't is mijn eerste, dus...

Ik ben bezig een Cube van plexiglas te maken voor mijn oudere mobo...

Inside komen een Jetway mobo met een AMD-K6-2 400mHz (zonder AGP ja :| ) met een Gforce II PCI mx200 32 mb kaartje, een 40gb hdd en een sony CDX-40 8x brandertje.
Geen floppy dus!

Waarom dit mobo?
Nou dit was 't eerste (tsja) fatsoenlijke mobo wat ik gekocht heb 3 jaar terug.
Het mobo is zéér klein voor standaard ATX begrippen... Het is maar 20x20 cm.

Het moet een beetje een LAN bak worden waar ik wel wat games op kan doen, maar zo nodig hoeft dat ook weer niet, daarom de Gforce II mx200 @ 32mb...

Ik heb dus een grote plaat plexiglas.
Het moet iets worden ala Apple Cube :) :9

Ik wil de behuizingen van alle apparaten eraf halen, de voeding nog extra in een soort plexiglazen behuizing plaatsen binnen de kast.

Verder wil ik kijken of dmv van windowetch stickering een deel van de onderkant van de kast wat minder doorzichtig te maken. Ik vind een volledig transparante kast niet echt mooi, meer ala apple een soort van melkglas / mat glas effect, maar dan heel licht!
Er komt een blauwe CCFL in, en wat blauwe ledjes...

Ik ben nu een tekening aan het maken hoe 't eruit moet komen te zien.

Ik ga in elk geval proberen om maar 2 stukken plexi te gebruiken en doormiddel van "vouwen" met zo'n hitte ding twee dezelfde stukken te creëren die in elkaar passen :) :9

Ik zal wel eens een voorbeeldtje posten, maar heeft iemand nog suggesties of dingen die ik absoluut niet moet doen! :?

Voor alle duidelijkheid de cdrom komt óf aan de voorkant voor te zitten of aan de linker zijkant... Niet boven erop!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
PICS!!!!!!!!!
Het idee is erg leuk (alhoewel het erg uitgemolken wordt de laatste tijd) en waarom posten als je nog nie eens begonnen bent met bouwen? Denk ook nie dat het 'vouwen' je gaat lukken, maar ik wens je veel sterkte toe!! Kweet uit ervaring dat er altijd meer tijd in gaat zitten!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Goed idee, ben benieuwd naar de uitvoering.
Kan je niet in Bryce (een 3-d ontwerp proggie -trail version op het i-net-) het ontwerp uitwerken en dat posten, want een plaatje zegt meer dan 1.000 woorden...

En vouwen kan met een verfbrander met zo'n spreidmondstuk erop en goed verwarmen dan over een scherpe hoek van een tafel ofzo vouwen, afkoelen met water en je hebt een mooie vouw...

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
SlinkingAnt schreef op 03 september 2002 @ 11:36:
PICS!!!!!!!!!
Het idee is erg leuk (alhoewel het erg uitgemolken wordt de laatste tijd) en waarom posten als je nog nie eens begonnen bent met bouwen? Denk ook nie dat het 'vouwen' je gaat lukken, maar ik wens je veel sterkte toe!! Kweet uit ervaring dat er altijd meer tijd in gaat zitten!
Ben al begonnen met 't halen van spullen maar ik zit nog op me dremel te wachten (of te wel een Kinzo) van de Gamma... :'(

Anders was ik zaterdag al begonnen...

Maar ik ben nog bezig aan een hittebank om de plexi te buigen! Via kokend water in een slang wordt de warmte op een alu L-profiel overgebracht aan 2 kanten, met in 't midden een ruimte ertussen. Zo kun je plexi buigen!

(zo deden we 't op de techniek les bij de MAVO )

//edit:

Ik zit al een half jaar met dit idee in me kop, maar ik had steeds geen geld en tijd om 't tot uitvoering te brengen, sinds ik die Apple Cube gezien heb was ik al verkocht! :) :9 O+

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
brrrr 58mb op een 64k lijntje :'( |:(

Doe ik thuis wel... :(

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Maar is wel een top proggie om te ontwerpen, die 58mB waard :) de trail 30dagen volledig werkend :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Bart_Banaan schreef op 03 september 2002 @ 12:08:
Maar is wel een top proggie om te ontwerpen, die 58mB waard :) de trail 30dagen volledig werkend :)
dat wel maar niet op een 64k lijntje... :'(
(samen met op dit moment 200 ander active gebruikers)

Pagina: 1