[NT Server40] installatie prob.

Pagina: 1
Acties:

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:05

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
ik moet hier een computer van Windows NT Server voorzien maar tijdens de installatie loop ik tegen de volgende foutmelding aan:

Setup is unable to locate the harddrive partition prepared by the MS-DOS portion of setup.

When you run the MS-DOS WinNT setup program you must specify a temporary drive that is supported by WinNT.

de harddisk is leeg, heeft alleen een FAT partitie van 2 GB (de rest is vrije ruimte). installatie gebeurd met de installatie diskette´s van NT server.

weet iemand een oplossing hiervoor? ik heb gezocht op microsoft en win2kwereld maar beide zoeken niet bepaald prettig :)

misschien een beetje een n00b vraagje maar jah, het ding moet de lucht in :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 19:20
Tja, als je even goed had gezocht had je te weten gekomen dat NT4 geen Fat32 ondersteund... :+

Donder die partitie maart weg, start fdisk zonder ondersteuning voor grote schijven. sucses :)

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39
Je hebt het over een FAT partitie van 2 GB. Dit lijkt mij FAT16. De partitie kun je gebruiken. Is het geen FAT16, verwijder dan de partitie en maak een nieuwe aan.

Start de PC met een DOS-diskette met cdrom-ondersteuning. Zorg ervoor dat himem.sys en smartdrv.exe geladen worden.
Start de installatie nu vanaf de cdrom met:

d:\i386\winnt /b /s:d:\i386 /t:c:\winntsrc

Dit kopieert de nodige bestanden van de cd naar de harddisk en start de installatie.

(Heb je geen DOS-diskette en gebruik je een Win9x-diskette, voer dan volgende commando uit voordat je de installatie start: lock. Dit zorgt ervoor dat het oude winnt.exe commando mag gaan schrijven op de FAT16 partitie die beheert wordt door de command.com van Win9x.)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:05

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
het is FAT16 ja :) vergeten te vermelden |:(

wens: ik ga even aan de slag met jou suggestie.

bedankt allemaal!!!!

het werkt wens!! mijn dank is groot _/-\o_

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.