Nu ik dus einelijk zo ongeveer de connectoren goed heb staan d8 ik laat ik de handel eens booten. Helemaal nix nakkes nada, geen piepjes geen beeld, helemaal niets, alleen de fannetjes draaien. Daarna heb ik alles maar weeer afgetogen en mn mobo zonder iets erop geboot en weer nix...andere cpu (duron 1000 ipv athlon 1400) nogsteeds nix....wat nu???
Heb je je videokaart al eens goed angedrukt, dat is nogal belangrijk bij zo'n k7s5a.
Wat voor pci kaarten heb je er nog inzitten, of helemaal geen?
Wat voor pci kaarten heb je er nog inzitten, of helemaal geen?
Ik heb zowel een voodoo 3 AGP geprobeert als een diamond viper PCI maar geen van beide geeft beeld......verder zitten er geen pci kaarten in, alleen et mobo+cpu+gpu=----->nix
En geheugen neem ik aan?
Persoonlijk heb ik alleen nog maar problemen gahad als ik mijn raid kaart erin stopte dan gaf mijn ati kaart geen beeld meer maar mijn nvidea wel.
Wat voor voeding zit er trouwens in want als ik teveel oc ofzo kan mijn psu het ook niet meer aan en dan heb ik geen beeld meer.
Persoonlijk heb ik alleen nog maar problemen gahad als ik mijn raid kaart erin stopte dan gaf mijn ati kaart geen beeld meer maar mijn nvidea wel.
Wat voor voeding zit er trouwens in want als ik teveel oc ofzo kan mijn psu het ook niet meer aan en dan heb ik geen beeld meer.
Even voor de duidelijkheid het gaat om een nieuwe mobo en ik ben bouw em in een nieuwe atx kast in met een 300w voeding. Er is dus nix OC'd ... Verder zit er 128mb pc133 ram in dat uit mn andere PC komt en waarvan ik zeker weet5 dat het werkt. Van de voodoo 3 ben ik niet zeker dat ie werkt, maar van de Viper PCi wel want die kom uit mijn p166.. Voor de rest is het bord helemaal kaal en hij doet dus helemaal niets, hij hij geeft zelfs geen piepjes.....
-------
edit: damn NL
-------
-------
edit: damn NL
-------
Verwijderd
Standaard staat de jumper voor het leegmaken van de bios verkeerd (op leegmaken, en dan doet hij nix). Al gechecked?
Kun je in iedergeval proberen het zal in ieder geval geen schade aanrichten.
Idd, het heeft dus geen schade aangericht want hij doet nogsteeds nix..... /me denkt aan een dood mobo
Probeer eens een andere DIMM, de K7S5A is heel erg kieskeurig met goedkope PC133 DIMMs (vooral die OEM troep van Gistron wil niet)
Daar heb ik ook ervaring mee ja, het geheugen kan het wel doen, maar dat betekent niet dat het het op dit mobo doet, is een beetje kieskeurig wat RAM betreft._JGC_ schreef op 03 september 2002 @ 13:14:
Probeer eens een andere DIMM, de K7S5A is heel erg kieskeurig met goedkope PC133 DIMMs (vooral die OEM troep van Gistron wil niet)
God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......
aha, hmmz ok ff een ander reepie proberen...ik jat wel ff wat 66 mhz geheugen uit mn P166 om te testen...als dat niet werkt gaat ie gewoon terug
zonder ram piept hij niet..maar 66 mhz ram, kan dat zowieso wel werken op een 100 mhz fsb
??
Meestal geeft ie dan 2 piepjes ... zonder ram dan.Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 15:51:
Neej werkt ook niet, maar zelfs als er helemaal geen ram in zit moet hij toch wel enig teken van leven geven als ik boot, bijv piepen ofzo???
Heb je alle kleine snoertjes gechecked ??
Voornamelijk diegene waar "power" op staat goed aangesloten ?
Is je voeding wel goed ?
Check eens of alle draadjes van je atx-connector goed zitten.
In dat witte plastice ding, dat wil nog wel eens niet goed zitten.
Je moet het toch ff gaan proberen met A-merk geheugen, iig 100MHz.
Jah maar dat heb ik niet..... Maareh et bordje krijgt igg wel stroom, of de connectoren goed zitten weet ik dus ook niet, daar had ik ook al een dradje over geopent:
[rml]Weirde ledconnectoren [ mobo][/rml]
Want al die connectoren passen er nogsteeds niet op...
[rml]Weirde ledconnectoren [ mobo][/rml]
Want al die connectoren passen er nogsteeds niet op...
Met 66MHz geheugen zal het dus niet gaan werken, had je ook wel kunnen verwachten 
Verder geeft de K7S5A zonder geheugen helemaal geen piepen, dus denk je dat het bord dood is. Heb het probleem ook gehad, tweede K7S5A laten opsturen, systeem weer inelkaar gebouwd -> geen piep.
Uiteindelijk gedacht: "Hmm, CPU is goed, videokaart is goed, geheugen is el-cheapo... hmm, 2 mobos kapot met hetzelfde probleem KAN NIET!"
Verder geeft de K7S5A zonder geheugen helemaal geen piepen, dus denk je dat het bord dood is. Heb het probleem ook gehad, tweede K7S5A laten opsturen, systeem weer inelkaar gebouwd -> geen piep.
Uiteindelijk gedacht: "Hmm, CPU is goed, videokaart is goed, geheugen is el-cheapo... hmm, 2 mobos kapot met hetzelfde probleem KAN NIET!"
Vaag, ik was een keer vergeten bij een oud socket7 mobo+amd k6 2 450mhz om er ram in te stoppen en toen piepte die steeds 2 keer..._JGC_ schreef op 03 september 2002 @ 16:24:
Met 66MHz geheugen zal het dus niet gaan werken, had je ook wel kunnen verwachten
Dan denk je dat ze dat hedendaags ook wel hebben ... niet dus
Hmmz ok, ff kijken of ik ergens ram vandaan kan bietsen, maar als hij het daarmeej nog vertikt te piepen gaat ie terug!
K7S5A...
Klinkt misschien stupide, maar ECS levert z'n mobo's met de CMOS jumper op CLEAR (om batterijleven te sparen)- die moet je dus eerst op Normal zetten. Als je dat nog niet gedaan hebt lijkt de mobo idd volledig dood
Klinkt misschien stupide, maar ECS levert z'n mobo's met de CMOS jumper op CLEAR (om batterijleven te sparen)- die moet je dus eerst op Normal zetten. Als je dat nog niet gedaan hebt lijkt de mobo idd volledig dood
Oslik blyat! Oslik!
Net nog een nieuwe voeding erin gedouwd (van 300 watt naar 400 watt), maar deze heb ik eerst getest buiten de kast, met alleen de stekker op het ECS bord........coolers spinnen op, maar geen piepjes. Pas na het aansluiten van de harddisk, kwamen er piepjes. Klinkt maf niet ? Je hebt trouwens toch wel de stekkertjes van de kast op je plank aangesloten he ?
Pagina: 1