Kan.
Ja. Maradns.org en de snelst geteste is Maradns. Goeie grap! Kom dan met een objectieve bron? Bovendien zitten we tegenwoordig bij DJBDNS 1.0.5 en BIND 9.2.2
Over features gesproken:
While it is possible to increase this limit by changing the appropriate variable in the MaraDns.h file, the current limit is in line with the 512-byte limit that UDP DNS packets have; MaraDNS does not currently support DNS over TCP..
Bron. Vraag ik me toch af hoe hij AXFR'ed want dat gaat over TCP.
Right. Geloof je het zelf? Niemand draait dingen standaard. Lees je zin nog eens. Dat zou betekenen dat iedereen een eigen custom Linux kernel heeft en dat is alvast niet waar. Enga zo maar door.
Zullen we even kijken naar de praktijk anders? Volgens jou draait iedereen BIND non-root?
elke daemon die niet als root hoeft te draaien (zoals bind) toch als root draaien is gewoon een fout van de admin, niet van de software. Daarnaast, BIND wordt door het halve internet gebruikt, geen wonder dat er regelmatig bugs in gevonden worden.
BIND is gecode door ISC. Dat zegt al genoeg. Zoek even op: BIND, DHCPd en INN. Alledrie berucht vanwege de vele security flaws.
DJBDNS zal wellicht minder bugs bevatten, vanwege de aandacht die er aan correctheid van de code wordt besteed, maar zo zwart/wit als jij het stelt is het echt niet.
Zo zwart-wit is het helaas wel. Nog nooit bugs ontdekt in DJB's code. Ook niet in Qmail. Dit terwijl er zelfs een prijs op staat dat wanneer je een security hole ontdekt, je een leuke prijs kunt verdienen in de vorm van USD's. Voor Qmail en DJBDNS.
IPv6 support is brak in alle Linux versies.
Wat bedoel je hier in godesnaam mee? Beetje een lame tegenargument is het niet? Het hoort standaard te draaien met IPv6 in de 2.2.x kernel enabled -> deed het niet. Wil jij beweren dat in elke Linux kernel de IPv6 support brak is? Wat zijn je bronnen/bewijzen dan? Bij mij draait DJBDNS met bijv. icm. Linux 2.2.20. Dit waar BIND8 geen IPv6 support heeft en BIND9 zoals ik eerder zei niet werkte.
Zo werkt dat dus niet. DNS is van vitaal belang voor het gebruik van het internet, zomaar je 'eigen' 'betere' standaarden erdoor drukken is dus simpelweg slecht voor de stabiliteit van de DNS-hierarchie, het breekt dingen.
Met een enigzins anarchistische instelling is m.i. niks mis, mits deze rechtvaardig is. Als we ons altijd maar aan standaarden zouden houden zouden we in een isolement raken waarin weinig tot geen ontwikkeling zou zijn. Net zeg je nog dat niemand zaken standaard draait en nu ga er tegen in. En van zo'n vitaal zijn die standaarden niet. Zoals ik al zei, voor de meeste mensen biedt DJBDNS meer dan zat support. Wil je meer, dan kun je allerlei slechte implementaties erin patchen. Wat is nou je probleem?
Oh, lekker handig, je moet patchen als je meer functionaliteit wil dan 'een basis'. Ook eigenlijk geen wonder dat BIND meer regels code heeft dan he?
Lol. Als je DJBDNS helemaal vol zou patchen zou het nog kilometers kleiner zijn dan jouw bloated BIND. Datis echt totaal geen argument dat BIND zoveel code bevat. Bovendien, daar kies je voor. Staat duidelijk in de FAQs/Docu's ed. beschreven.
..maar weer niet zo veel gebruikt en wordt het door slechts een persoon ontwikkeld.
Veel gebruikt maakt iets goed? Geen argument maat. Windows is goed en Linux is slecht? Dacht 't niet! 2de wat je zegt is half waar: patches, docu's alsmede mailinglists helpen een boel mensen aan mee.
DJBDNS gebruikje wanneer je een goed gecode, vertrouwt en snel alternatief voor BIND wilt welke niet is gecode door ISC maar door een auteur die bekend staat om zijn goede coding skills.
offtopic:
hoeveel heeft ISC je betaald om dat te posten?
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 04-09-2002 12:28
. Reden: stukje vergeten ]