Toon posts:

een klein vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu eigenlijk met een probleem ik weet echt niet welke van deze 2 ik moet kiezen
1. Point of View 64 ddr geforce 3 ti 200 109 euro of de 128 mb versie voor 126
2. Chaintech geforce 3 ti 200 64 ddr 113 euro

welke is nou van beste kwaliteit? want ik hoef niet ech DE topmerken te hebben ik ben gewoon op zoek naar een niet al te dure kaart en die goed presteerd ik zat namelijk eerst te denken aan een gf 4 mx 440, maar ze zeggen dat dat een nep kaart is voor je geld en je beter een ti 200 kan nemen voor even wat meer.
Maar mijn vraag was ook, ik heb nu een gf 2 mx 32 mb kaart op mn athlon 2000 xp en haal 2800 in 3d mark 2001 se maar wat zal ik halen met een ti 200 kaart? want ik heb nu door dat mijn gf 2 mx kaart ech de bottleneck is, en een vriend van mij zegt dat als ik die ti 200 erin steek dat ik dan een score van tegen de 8000 haal ipv 2800.
Maar ik wil perse kiezen uit deze 2 want ik wil niet nog meer geld kwijt aan een kaart. En maakt het ook heel veel uit of je een echte merk kaart heb of een iets mindere? nee toch?en ik wil ook geen mx 440 want volgens mij blazen die ti 200 s ze eruit welk merk dan ook. En wat is het verschil tussen 128 en 64 mb versie? weinig toch?

met vriendelijke groet (sorry dat ik zo lastig ben)

Ron

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou voor de 128 mb versie gaan, maar dat is vanwege games die de komende tijd uit gaan komen (high res textures). Als je met de kaart wil gamen zou je eens bij 3d-mark kunnen kijken wat vergelijkbare systemen scoren met de 2 verschillende kaartjes. Ook een search naar reviews van kaartjes kan geen kwaad. Qua merken zie ik niet zoveel verschil. Let ook even op eventuele aansluitmogelijkheden van de kaartjes (tv-out, dvi etc.) en de kwaliteit van eventuele tv-out chipset. Veel plezier alvast met je nieuwe kaartje!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

De komende games (zoals bv. Unreal Tournament 2003) gaan veel meer gebruik maken van textures, hierdoor is het gewoon beter om een 128mb kaart te hebben die dit allemaal kan 'verwerken'. Vooral als je nog een tijdje (zegge: 1,5 a 2 jaar) met deze kaart wilt doen, zou ik zeker voor een 128mb kaart kiezen, anders ben je volgend jaar geheid 'verplicht' om weer een nieuwe te kopen en da's een beetje zonde van het geld ;).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Frostbyte, welkom op GoT.

Lees eerst de FAQ even voordat je een topic start. Het topic wat je start mag nl. niet, je topic titel voldoet niet en groeten zijn al helemaal uit den boze.

Veel plezier op GoT

[ Voor 0% gewijzigd door Luppie op 03-09-2002 11:09 . Reden: Leestekens, thanx KillerBeeForEver ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• pagani
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op 03 september 2002 @ 10:49:
Frostbyte, welkom op GoT : lees eerst de FAQ even voordat je een topic start het topic wat je start mag nl. niet je topic titel voldoet ook niet en groeten zijn al helemaal uit den boze.

Veel plezier op GoT
Ehrm, topic mag wel, hij heeft al kaarten gezocht en twijfelt nog tussen 2 kaarten, dat mag.
Alleen inderdaad topic titel wat duidelijker maken.
Groeten mag altijd, laat alleen dat 'wat ben ik lastig he'maar zitten.

• pagani
  • Niet online
Maarre, hoe lang wil je met de kaart gaan doen? En wil je ook de nieuwste games blijven spelen? Geloof dat gef 3 ti200 ut 2k3 (op middel kwaliteit) wel aankan, maar dat doom 3 bijv. te hoog gegrepen zal zijn. Is een radeon 9000 geen optie? Of een ti4200 (geforce 4)?

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Cobra_Lup schreef op 03 september 2002 @ 10:49:
Frostbyte, welkom op GoT : lees eerst de FAQ even voordat je een topic start het topic wat je start mag nl. niet je topic titel voldoet ook niet en groeten zijn al helemaal uit den boze.

Veel plezier op GoT
En wat meer leestekens zijn ook altijd welkom! ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

johnnyv.nl schreef op 03 september 2002 @ 10:59:
Maarre, hoe lang wil je met de kaart gaan doen? En wil je ook de nieuwste games blijven spelen? Geloof dat gef 3 ti200 ut 2k3 (op middel kwaliteit) wel aankan, maar dat doom 3 bijv. te hoog gegrepen zal zijn. Is een radeon 9000 geen optie? Of een ti4200 (geforce 4)?
Maar dan ben je iets meer dan 120 Euro kwijt :/
Ik ben van plan om de Piont Of View nVidia GF3 ti 200 met 128 Mb te kopen voor 126 Euro :)

Verwijderd

Topicstarter
ik nu ook :D

• pagani
  • Niet online
SebaZ schreef op 03 september 2002 @ 11:07:
[...]

Maar dan ben je iets meer dan 120 Euro kwijt :/
Ik ben van plan om de Piont Of View nVidia GF3 ti 200 met 128 Mb te kopen voor 126 Euro :)
pricewatch:
1 ATI Radeon 9000 EBC DVI/TVO AGP 128MB € 142,-
Tja, is een keuze die je moet maken.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.
Waar moet je dan op letten?
De volgende dingen zijn handig om even te bekijken :
-2d kwaliteit/snelheid > De 2d kwaliteit vind je in weinig reviews terug. Over het algemeen geven Matrox kaarten de mooiste 2d, daarna de Radeons en ten slotte de GeForces. Dat hoeft niet te zeggen dat GeForces slechte 2d hebben (er zwerven een paar vage merken rond die hele brakke 2d filters hebben, maar daar staan meestal wel topics over in de search). De A-Merken (Asus, Leadtek, enz.) hebben goede filters op de kaart. Goede 2d noem ik trouwens 1280x1024 en hoger goed scherp weergeven, wil je lager dan is in principe elke kaart goed (of je moet echt een super el-cheapo ding hebben, maar met moderne kaarten komt het volgens mij niet meer voor.

-3d kwaliteit/snelheid > Een populair programma om de 3d power van je videokaart te testen is 3d Mark 2001. Vertrouw hier niet blind op! Het is vrij onnauwkeurig en de meeste spellen gebruiken de dingen die 3d mark test niet eens. Lees daarom wederom een zooi reviews, daar worden allerlei spellen gebenchmarkt. De 3d kwaliteit is ook belangrijk, bij goede reviews vind je screenshots van spellen die je dan kunt vergelijken met screenshots van andere kaarten.

-driverondersteuning > Dat zit tegenwoordig wel goed bij de meeste videokaarten, Kyro heeft het nog niet 100% voor elkaar, maar sinds Hercules kaarten gebaseerd op de Kyro chip uitbrengt zijn de drivers stukken beter geworden.

De laatste tijd zijn de GeForce 2 Ti en 3 Ti200/500 erg populair. Op Rivastation is een roundup van 21 van deze kaarten te vinden.

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken. Bij hoge uitzondering kunnen deze topics openblijven, maar dan moet je echt duidelijk aantonen dat het niet een standaard "welke videokaart moet ik kopen?"-topic is.
Oftewel mag dus niet
Gebruik een duidelijke topictitel en geef goed aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of nog wil gaan proberen.
Betere topic titel bedenken dus.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Is dus niet nodig

---------------------
Trouwens, onze topicstarter is al heel erg bekend met wat ie wel en niet mag posten. Dit is z'n zoveelste post al m.b.t. videokaarten. Alle vorige topics van hem over welke videokaart hij moet kopen staan ook al op slot.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26

Rashann

Zoek de hond...

Hercules Ati Radeon 9000 - 128Mb 129,-

Lijkt me toch beter dan die GF3's...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Je kan nu wel moeilijk gaan lopen te doen maar als we die jonge nu gewoon ff helpen 8)7
Ps. hier zal hij wel van leren.
Dus beetje respect en iedereen leerdt hier om te komen of niet?? moderators??

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Volgens mij weet je inmiddels wel waarom ook deze op slot gaat. :{
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.