[herrie] brakke voeding aopen a600 kast

Pagina: 1
Acties:

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
ik heb net een nieuw systeem, nog niet alles binnen dus me specs zijn niet zo belangrijk.

maar... zo blij als ik was toen ik de kast uit de doos haalde zo hard baal ik nu.
1. de voeding resoneerde (en niet eens constant maar als een sinusoide) dat is opgelost door er een paar stukjes papier op strategische plekken te plaatsen ;)
2. als de atx power aanstaat dan hoor ik een heel hoog gepiep, alsof er een condensator niet goed is. dit zou eventueel natuurlijk ook het moederbord (GA-7vrxp 2.0) kunnen zijn, dat weet ik (nog) niet zeker.

iemand meer hier problemen mee gehad? het is de 300w voeding die met de kast standaard meekwam. of een oplossing? (liefst iets anders dan suggestie van nieuwe 400W voeding >:) )

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:55

Tarin

Just plain weird.

De voeding van mijn Aopen 600A geeft inderdaad ook een hoge piep als de stekker erin zit en het schakelaartje aan staat, maar ik heb me er nooit echt aan gestoord omdat ik het niet hoor: m'n pc staat onder m'n bureau, in een kast. Het geluid komt gewoon niet door alle zooi heen. Zelfs 'snachts hoor ik er niets van.

Het ligt zeker weten aan je voeding: mijn oude had het geluid niet.

De resonantie kan gewoon een los schroefje zijn oid, daar heb ik verder geen problemen mee.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 12:52
Ik heb dezelfde kast,maar die maakt ook zo'n herrie.
De fan is ook niet stil die in de voeding zit,maar buiten die fan blijft de voeding een irritant zoemend geluid maken :(
Zelf heb ik een andere voeding bestel....hopen dat dat beter gaat(Enermax EG365AX-VE(G)(FMA) )

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Flex schreef op 03 september 2002 @ 13:49:
Ik heb dezelfde kast,maar die maakt ook zo'n herrie.
De fan is ook niet stil die in de voeding zit,maar buiten die fan blijft de voeding een irritant zoemend geluid maken :(
Zelf heb ik een andere voeding bestel....hopen dat dat beter gaat(Enermax EG365AX-VE(G)(FMA) )
dat zoemend of aanlopend geluid is het resoneren van de behuizing van de voeding zelf, door er een stukje papier tussen te drukken zo dat je de metalen delen die de boosdoener zijn uit elkaar houdt los je dat op. maar het hoge gepiep niet :'( toch eens de webstore bellen waar ik hem vandaan heb... en ander sparen voor een betere voeding idd