Toon posts:

Server achter router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MXStream account zonder adslmodem en heb zelf de E-tech ADSL Router draaien. Nu wil ik graag dat mijn server achter deze router aan te roepen is. Ik heb begrepen dat je dan bepaalde poorten moet doorsturen naar deze server. In principe wordt het een webserver. Alleen HTTP is voorlopig voldoende.

Ik kan wel een beetje server side prutsen maar van netwerkapparatuur weet ik geen drol. B) graag hulp :)

Hier de NAT en Virtual Server instellingen van mijn router. Ik hoop dat dit voldoende is? Zoals je ziet heb ik al een poginkje gedaan. (server zit op 10.0.0.5)

NAT
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roma88/images/NAT.gif Klikkebaar

Virtual Server
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roma88/images/virtualserver.gif Klikkebaar

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 10:41 . Reden: Resize ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Private port 8000 :?
Draait jouw interne webserver op port8000 dan ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

volgens mij wordt dat moeilijk:

NAT werkt alleen van 'binnen-uit' alles wat een machine uitstuurt naar het internet dat komt terug naar die machine... alleen 'upstream' werkt

maar iets dat vanuit het internet naar binnen wil komen kan er niet bij.

ik probeer al een tijd om twee machines die elk achter een nat-router zitten met elkaar te laten AOE'en, maar dat kan niet omdat nat maar een kant uit werkt

je moet geen nat gebruiken maar een echte routeer functie dan kan je verkeer van het internet naar je server laten gaan..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat kan de het Alcatel modem ook hoor, dus zal echt wel met deze ook kunnen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat het kan weetik zeker. maar hoe? Al die termen zijn mij niet duidelijk. ben maar een humble prutsertje dat thuis zijn freestyle werk naar buiten wil knallen :P

Private poort 8000 is trouwens bullshit. moek inderdaad nog effe op 80 zetten (of in IIS op 8000 enzo:))

Verwijderd

gebruik virtual server? geef je aan dat als een request op een bep. poort binnenkomt deze doorgestuurd wordt naar de webserver.. moet ff thuis kijken hoe dit precies weer zat..

Verwijderd

Topicstarter
Oke m3gA als je dat zou willen doen heel graag! Je hebt zelf ook dit etech geval? (verder ben ik er trouwens harstikke tevreden mee, ben zelf gewoon n00b op dit gebied... :9)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 16:45 . Reden: typo ]

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Je moet het testen vanuit een computer buiten het netwerk, of de instelling is gelukt. (vergeet dus niet nog die port 8000 op 80 te zetten). Vanuit je eigen netwerk moet je de webserver gewoon aanspreken met zijn interne ip!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je moet inderdaad (tenzij anders aangegeven) altijd dezelfde poort gebruiken voor private als voor public. Virtual Server zijn poorten die 'altijd open staan' dus daar moet je idd 2 x poort 80 instellen (TCP).

enne, Orca, ik denk toch dat je een en ander nog ff moet doorlopen voor AoE want ik speel al jaren van achter een router met andere mensen die allemaal ook achter een router zitten :)
Ik heb zelf een SMC router en ik gebruik onderstaande instellingen. Deze instellingen zijn dus alleen voor 'normale' multiplayer games en niet voor spelen op de Zone:

onder "Special Applications"
Trigger: 47624 (TCP)
Open port range: 2300-2400 (TCP & UDP)

Als je zelf als server wil dienen dan moet je bovenstaande info invullen onder "Virtual Server" ipv onder Special Apps. suuk6!

Wees consequent, maar niet altijd

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Nat werkt met portmappings toch ook buitenvandaan ?? bij mij in iedergeval wel !!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Nou dit is gewoon portmappen volges mij. Map de public port 80 door naar het interne IP van de server dus 10.0.0.5, ook op port 80. Bijde TCP. Je kunt intern niet testen of het werkt, je zult altijd bij iemand anders moeten kijken of de mapping werkt. Wat je kunt doen om dit te omzeilen is: Vind een proxy van een internet provider of google evel op proxy server of zo en stel dit in in je browser. Je kunt nu dus extern op je server komen: Intern>externe proxy>jouwpublicrouter>interne server

Ik denk dat dit alle verhalen hier samengevat zijn :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

je moet bij de e-tech router onder "virtual server" de poort configgen waarop je webserver bereikbaar is. @home blokkeert volgens mij de 80 poort, daarom draait mijn webserver op poort 9001. Dit moet je ook binnen apache aangeven. De virtual server verwijs je dan bij alle binnekomende verzoekjes op poort 9001 naar het interne ip adres van je webserver...

voorbeeld:
213.51.175.184:9001

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Nog ff een tip in dit geheel.
Geef je webserver dan wel een vast IP adres, en laat hem niet via de DHCP van de Etech een IP krijgen. Verder zou het gewoon moeten werken. En trouwens, NAT zorgt er gewoon voor dat alle packets weten waar ze heen moeten. Voor zover ik weet is dit alleen nodig voor inkomend verkeer. Voor uitgaand verkeer is soms een zogenaamde ROUTE ADD nodig. En da's heel wat anders...

Verwijderd

Topicstarter
Hoeps BredeP, het is natuurlijk wel de bedoeling dat externe inkomende requests naar mijn server gestuurd worden, geparsed , en vervolgens weer teruggestuurd worden.
Moet ik daar weer wat anders voor instellen? (nouja ik zit nu op mijn werk zal vanavond thuis eerst eens al juile advies eens proberen, thanx!) :)
Pagina: 1