Toon posts:

Ervaringen met 17,1" Compaq TFT 7020m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo tweakers,

op het werk is er een pc prive project gaande, nu mag ik kiezen uit een computer of alleen een scherm. Omdat ik al een flinke computer heb, ben ik gegaan voor het TFT scherm. Het gaat hier op de Compaq TFT 7020m maar op de compaq site kan ik weinig tot geen informatie over dit scherm vinden en google helpt me ook niet echt.... Dus nu mijn vraag of jullie meschien wat weten???

Ik wil graag weten:

*Reactie snelheid
*Wel of geen DVI aansluiting
*Helderheid

Als jullie hierop kunnen antwoorden ben ik zeer dankbaar en kan ik ASAP mijn bestelling door faxen :)

LINK

Thx

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pluk van de compaqsite zelf: http://www.compaq.nl/prod...kelijk/specs_tft7020.html
edit:

Jouw punten:
-reactietijd 25ms(typical)
-Wel DVI
-Helderheid 250 nits :? (ken ik niet)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het bij'tje zeker :)

Ik heb 'm ook besteld... Op THG in de forums zijn toch heel wat mensen enthousiast over dit scherm...

response tijd is niet 25 - maar 40ms.....

Verwijderd

Topicstarter
Thx,

ik kwam op een andere site uit waar dat niet stond maar gelukkig

• pagani
  • Niet online
SileX schreef op 03 september 2002 @ 10:43:

Ik heb 'm ook besteld... Op THG in de forums zijn toch heel wat mensen enthousiast over dit scherm...

Strange, quote van compaq site zelf:
Response time 25 ms (typical)

Verwijderd

Topicstarter
SileX schreef op 03 september 2002 @ 10:43:

Maar op de site staat 25 MS, zie link hierboven....

ik laat compaq wel bellen want dit schiet niet op, ik ga em namelijk gebruiken voor games en dergelijke.... DUS HIJ MOET SNEL ZIJN!!!!

Tis gewoon een must.... ik laat wel horen wat compaq zegt

En ja ik ben van de Bij :)

offtopic:
Welke vestiging zit jij?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2002 10:53 . Reden: offtopic ]

• SileX
  • Niet online
dacht ik ook 25ms...

Maar dat is 'down' 25ms en 'up' 15ms - dat maakt 40 ms...

Weet niet precies hoe dat heet hoor - ik heb Compaq opgebeld en ze gevraagd - zij bevestigden dit...

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Maar volgens mij hebben jullie het over twee verschillende schermen: de 7020 en de 7020m. Het lijkt alsof de 7020m gericht is op de thuismarkt terwijl de 7020 gericht is op de zakelijke markt.
Als ik naar de link kijk die gubbo zelf gegeven heeft staat het scherm bij de pressario en heeft o.a. ingebouwde speakers, dat heeft de 7020 niet.
Zelf heb ik de 7020 en die voldoet in elk geval voor mij voldoende in games. Ik heb wel laatst een review gezien waar hij bijna onderaan uit de test kwam.

• pagani
  • Niet online
cowgirl schreef op 03 september 2002 @ 10:51:
Maar volgens mij hebben jullie het over twee verschillende schermen: de 7020 en de 7020m. Het lijkt alsof de 7020m gericht is op de thuismarkt terwijl de 7020 gericht is op de zakelijke markt.
Als ik naar de link kijk die gubbo zelf gegeven heeft staat het scherm bij de pressario en heeft o.a. ingebouwde speakers, dat heeft de 7020 niet.
Zelf heb ik de 7020 en die voldoet in elk geval voor mij voldoende in games. Ik heb wel laatst een review gezien waar hij bijna onderaan uit de test kwam.
7020m = 7020 + multimedia (boxjes dus)

edit:

En 40 ms is inderdaad best lang, dan heb ik meer last van de responstijd van m'n beeldscherm dan van m'n ping (meestal onder de 40 bij UT)

• SileX
  • Niet online
7020M = multimedia - dus met speakers

Verwijderd

Topicstarter
cowgirl schreef op 03 september 2002 @ 10:51:
Hoeveel FPS haal je? ik heb een GF 4 4400 met DVI...

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 10:56:
[...]

Hoeveel FPS haal je? ik heb een GF 4 4400 met DVI...
Dat zou ik moeten testen, ik zit nu op m'n werk. Ik zal vanmiddag wel even 3Dmark draaien. Ik heb wel een mindere videokaart dan jij, een Geforce 4 MX440.

• pagani
  • Niet online
Scherm heeft toch niets te maken met 3d-mark? :?

• SileX
  • Niet online
misscien om te kijken naar ghosting ofzo...

of je zet gewoon vsync aan...en refresh op 60 met die TFT... dan moet je geen last hebben...

/offtopic
Zat eerst Zaandam - kom nooit op vestigingen
/offtopic

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo dat als je 40ms hebt dat je dan schokkerig beeld krijgt of zit het anders??

offtopic:
SileX, ik lees in jou prifile dat je in Den Haag woont. Zit je dan toevallig vandaag in Delft?? Zoja kijk is in je lotus notes en stuur een mail aan rogier g dan zie je mijn naam ik zit ook in delft nu :)

• SileX
  • Niet online
40ms response is gelijk aan 25fps ofzo

offtopic:
kan je niet vinden... geef even volle adres

Verwijderd

Topicstarter
dan denk ik dat ik hem ga cancellen, ik speel op mijn CRT met 100 fps en ik weiger om met een peperduur scherm schokkerig beeld te krijgen....

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 11:03:
Is het zo dat als je 40ms hebt dat je dan schokkerig beeld krijgt of zit het anders??

offtopic:
SileX, ik lees in jou prifile dat je in Den Haag woont. Zit je dan toevallig vandaag in Delft?? Zoja kijk is in je lotus notes en stuur een mail aan rogier g dan zie je mijn naam ik zit ook in delft nu :)
Je krijgt ghosting, is een soort waas. Als je dus ut 2k3 aan het spelen bent zie je een lichte waas achter je tegenstander aan. Hoe langer de responstijd, hoe groter de waas. Ook met snel draaien/richten merk je het als de responsetijd hoog is. Maar 40ms is denk ik nog wel te doen hoor. Laat me weten hoe je monitor bevalt, als ghosting niet te erg is zit ik ook te denken aan tft-tje...

• pagani
  • Niet online
SileX schreef op 03 september 2002 @ 11:06:
40ms response is gelijk aan 25fps ofzo

offtopic:
kan je niet vinden... geef even volle adres
Ow ja, klopt, hak nog nieteens aan gedacht... Maar 3dmark draait dan wel nog steeds op hogere framerates hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Ghosting lijkt mij zwaar irri... krijg je volgends mij koppijn van... Shit he hier baal ik best van...

• pagani
  • Niet online
TFT is ideaal voor graphics/design/cad, maar voor bewegende beelden inderdaad (op dit moment) nog niet bepaald ideaal...

Verwijderd

Topicstarter
zijn er meschien screens van ghosting?

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 11:19:
zijn er meschien screens van ghosting?
Dat kan haast niet, moet je een foto van het scherm gaan maken...

Verwijderd

Topicstarter
sjammers
Pagina: 1