Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een kabelmodem en draai op mijn pc een webserver. Op dit moment is dat IIS5.1 onder Windows XP. Vandaag krijg ik nieuwe hardware binnen wat betekent dat alles opnieuw geinstalleerd moet worden. Nu is mijn vraag wat jullie denken wat ik beter kan gebruiken als besturingssysteem. Windows XP professional, of Windows 2000 server.
De reden dat ik twijfel tussen deze twee is dat Windows XP professional maximaal 5 gebruikers toe laat. Soms is dit een probleem bij het forum dat ik op mijn website heb draaien. Ik weet dat 2000 deze problemen niet heeft. Behalve als webserver wordt deze computer puur als workstation gebruikt voor het ontwikkelen van webpagina’s.
Wat is jullie advies?
De reden dat ik twijfel tussen deze twee is dat Windows XP professional maximaal 5 gebruikers toe laat. Soms is dit een probleem bij het forum dat ik op mijn website heb draaien. Ik weet dat 2000 deze problemen niet heeft. Behalve als webserver wordt deze computer puur als workstation gebruikt voor het ontwikkelen van webpagina’s.
Wat is jullie advies?