Toon posts:

OS keuze voor INet server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een kabelmodem en draai op mijn pc een webserver. Op dit moment is dat IIS5.1 onder Windows XP. Vandaag krijg ik nieuwe hardware binnen wat betekent dat alles opnieuw geinstalleerd moet worden. Nu is mijn vraag wat jullie denken wat ik beter kan gebruiken als besturingssysteem. Windows XP professional, of Windows 2000 server.
De reden dat ik twijfel tussen deze twee is dat Windows XP professional maximaal 5 gebruikers toe laat. Soms is dit een probleem bij het forum dat ik op mijn website heb draaien. Ik weet dat 2000 deze problemen niet heeft. Behalve als webserver wordt deze computer puur als workstation gebruikt voor het ontwikkelen van webpagina’s.
Wat is jullie advies?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Windows 2000 Server heeft VEEL meer mogenlijkheden. De server kan heel goed als werkstation gebruikt worden.

Waarom geen Linux?

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Waarom geen linux?
Omdat ik zelf veel met photoshop en dreamweaver werk op deze workstation. Daar photoshop voor mij onmisbaar is, is de keuze dan snelgemaakt voor windows.

Waarom ik overigens ook twijfel tussen Windows 2000 Server en XP professional is de belasting die het besturingssysteem met zich meebrengt. Windows 2000 Server kan veel meer, maar ik zou het op prijs stellen als het besturingssysteem ook nog wat processortijd voor mij overlaat.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik denk dat qua belasting Win2k Server en XP Pro elkaar niet zoveel ontlopen. Daarbij kun je ergens in deze computer -> eigenschappen je win2k server ook nog es laten optimaliseren voor toepassingen ipv. achtergrondservices.

Je kan anders ook es kijken naar .NET server...

日本!🎌

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik zou de afweging snel gemaakt hebben, win xp.
gewoon omdat ik het een stuk prettiger vindt werken, ik heb ook beide os-en draaien, maar w2kserver was bij mij na 2 maand brak :+
en winxp draait nu bijna een jaar stabiel.
en dat hij niet meer als 5 tegelijkertijd toelaat. tja... ga eens voor jezelf na hoevaak je dat zult hebben, hoe druk je forum is, of het steeds drukker wordt enzovoorts, mocht je toch uitkomen op meer dan 5 tegelijkertijd, dan is w2kserver de enige oplossing, maar weeg dit dus goed af, kijk alst 1x per maand voorkomt, zo ik geen 2kserver gaan draaien..

http://www.NUiPhone.nl/

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zou voor .Net server gaan (Als je 2000 tenminste niet hebt liggen). Ik heb het hier draaien, en het loopt als een trein. Nergens problemen mee. Natuurlijk is er niets mis met het oppermachtige Windows 2000, maar .Net is gelukkig net iets beter.

Verwijderd

Topicstarter
De laatste keer dat ik zelf Windows 2000 Server geinstalleerd had merkte ik dat de performance van het systeem met iedere update, patch etc. (via Windows update) terugliep. Bij Win XP heb ik hier geen last van. Zijn er meer mensen die een dergelijke ervaring hebben.
Persoonlijk zou mijn voorkeur namelijk uit gaan naar 2000 server omdat het usermanagement beter geregeld is als in XP professional. Logisch natuurlijk, want daarom is het een server. Maar ik voel er weinig voor om iedere 2 maanden mijn systeem opnieuw te installeren.
Helaas beschik ik niet over .NET server in een RC vorm, dus is dat op dit moment voor mij geen optie.
Pagina: 1