Nieuwe speakers op huidige stereo..

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Ik heb op dit moment een Pioneer Inspira NS-7 en zou eigenlijk graag een keer nieuwe boksen er bij willen kopen... Nu zit ik met het probleem dat ik het liefst die Minipods van Blueroom zou willen hebben, maar die zijn niet aan te sluiten op mn stereo (minipods 4 Ohm, mn stereo 8 Ohm) en ik heb geen zin om mn cdspeler/tuner/versterker te vervangen, omdat ik dit een mooi ding vind, hem fijn vind werken en hij het prima doet.

Graag zou ik willen weten of er andere mogelijkheden zijn om bijv. Minipods op mijn pioneer ns-7 aan te sluiten.. Op mn pioneer zit geen uitgang voor een eindversterker, dus das geen oplossing...

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Je zou er per kanaal 2 aan kunnen hangen, in serie geschakeld, dan heb je ook 8 ohm.

Meestal is 4 ohm per kanaal op een 8 ohm versterker ook geen groot probleem, zolang je je versterker niet gaat overbelasten (wat altijd hoorbaar is).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 09:57:
Je zou er per kanaal 2 aan kunnen hangen, in serie geschakeld, dan heb je ook 8 ohm.

Meestal is 4 ohm per kanaal op een 8 ohm versterker ook geen groot probleem, zolang je je versterker niet gaat overbelasten (wat altijd hoorbaar is).
idd, de weerstand geeft alleen maar aan hoeveel stroom er gaat lopen bij een bepaalde spanning. Gewoon je versterker de helft minder hard zetten en alles gaat goed.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Audio, Video & HiFi forum - FAQ

Daar staat alles over watts en ohms uitgelegd

Dit topic is gesloten.