[Palm 500] Welke ontwikkelomgeving?

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Haloe medetweakers!

Ik loop sinds 26 Augustus stage en hierbij moet ik een programma maken voor op de Palm 500 PDA. Mijn vraag is nu of iemand van jullie ooit iets heeft geprogrammeerd voor op de palm, en welk programma heb je daar voor gebruikt? Het programma moet overzichtelijk en het liefst zoveel mogelijk op de programmeertaal delphi lijken(of is dat zowieso al out of the question?)... Daarnaast mag het best wel wat geld kosten :)

Thnx!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Neem is een kijkje op:
www.palmos.com

D'r staan daar een aantal tools voor development!

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
hehe, daar was ik net aangeland :)

Die tools moet je betalen right? Ik zit trouwens met het vage probleem dat ik niet weet welke tool ik nodig heb voor het maken van Handheld applications (dus GEEN web clipping applications!) Enneuh er staat o.a:

Development environments are available for creating Palm OS applications in a number of different languages such as C, C++, Visual BASIC, or Java. You choose a development environment based on the programming language you want to use, but be aware of the consequences of the choice you make.

Betekent dit dat ik ook in Delphi kan programmeren?!

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik lees dat codewarrior wel goed is, maar ook alleen voor een programmeur met kennis van C/C++... dat laatste heb ik wel, maar is niet echt super hoor :P

Voor codewarrior gaan? of toch voo Falch.net?

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

Kijk hier ook eens: http://www.nsbasic.com/palm/

[quot]
NS Basic for Palm is a complete, powerful development environment. Write and test your BASIC program on the desktop, then download it to your device to run it.
[/quot]

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Aah, dank je ik zal zo even kijken!

Ik ben tot nu toe redelijk ver met het testen en bekijken van software. Gister heb ik het programma Pocketstudio gedownload en ben ermee aan de slag gegaan. Op het eerste gezicht lijkt het allemaal wel redelijk goed te werken, en nog simpel ook. Na 10 minuten had ik de eerste buttons die een message genereerde al op de palm staan. Alleen waarvoor wil ik graag zo'n ontwikkelomgeving gebruiken..

Nou alsvolgt: Het is de bedoeling dat ik een applicatie voor op de palm maak waarmee er een formulier ingevuld kan worden. Dit invullen gebeurt dmv het invoeren van tekst en ook moet er gekozen kunnen worden uit een aantal opties in een pull-down-box. Zodra er een of meerdere formulieren zijn ingevuld en opgeslagen zijn op de palm(dit laatste is uiteraard belangrijk!), moet de data die in de database staat op de palm(ik ga ervan uit dat er het beste een database gemaakt kan worden hiervoor) moet op de pc gezet worden.... het hoeft niet eens gesynchroniseerd worden!! Dus ik krijg dus een of andere file in een bepaald formaat....
De file die nu op de pc staat(of op bijv. het netwerk) wil ik dmv een ander programma (wat ik ook moet schrijven -> in delphi) uitlezen en vervolgens wil ik de gegevens kunnen bekijken die erop staan.

Dit laatste stukje is van belang omdat ik dus op de palm een DB krijg die ik graag compatible houdt met het uitlezen van een DB mbv de pc.

Ik heb dus ook gelezen over de ontwikkelprogramma's CodeWarrior, Falch.net en ook PRC-tools en VFDIDE.
Hiernaast heb ik dus PocketStudio gevonden. Deze laatste heb ik redelijk getest. Doordat ik de rest van de programma's (voor op de pc bijv.) in Delphi ga schrijven lijkt het mij wel logisch dat het goed samengaat met een palm-applicatie die in Delphi is geschreven.

HEEL graag zou ik ervaring willen horen van jullie over bepaalde software en of PocketStudio wel geschikt is voor mijn doel! Ik zou het heel fijn vinden als jullie ook gegronde argumenten zouden gebruiken en deze uitgebreid zouden vertellen.

Nog vragen? Post maar! Alvast bedankt!

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
* SCHOP * :|

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Je kunt bij Palm gewoon een emulator downloaden.. die kun je ook los gebruiken denk ik. In de emulator kun je weer een j2me (Java dus) implementatie draaien van Sun (die is alleen niet al te best). Dan is er nog Websphere voor de Palm van IBM, ook gratis los.

Voor C++ heb je verder nog codewarrior. Zelf gebruik ik ook codewarrior (niet voor Palm) en vind het wel een fijne IDE. Deze IDE bied waarschijnlijk heel goede mogelijkheden voor debuggen ed (evt. on device). Codewarrior = veel $$$

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

Verwijderd

Ik gebruik voor m'n palmpje altijd de prctools. Die bestaan uit een speciale versie van GCC en een linker voor palmos applicaties. Dit werkt allemaal redelijk, hoewel de compiler af en toe wat buggy is en eigenlijk alleen goed werkt op een linux doos.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Oke, na weer een dagje testen heb ik een top3-lijst gemaakt met daarin mijn voorkeuren voor ontwikkelprogramma's:

1: Pocketstudio 1.1
2: Orbforms Designer
3: Falch.net -> van deze weet ik niet hoe hij precies werkt omdat hij telkens fouten geeft bij de examples...:(

url bij de software:
Pocketstudio 1.1 -> http://www.pocket-technologies.com/
Orbforms Designer -> http://www.orbworks.com/
Falch.net -> http://www.falch.net/Products/IDE

Pagina: 1