Toon posts:

[Suse 8.0] kan niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een nieuwe pc aangeschaft met een Pentium 4 2.26, Asus mb P4B533-E en Leadtek WinFast Aa250 128mb.
Win XP en Mandrake installeren gaat zonder problemen.
Suse 8.0 installeren lukt van geen kanten. Booten met de dvd lukt wel maar na het aangeven in welke taal je geinstalleerd wilt hebben gaat suse de hardware zoeken. Blijft dan hangen bij "zoeken naar harddisk". Zit dan muurvast en zit er niets anders op dan te resetten, waarna het zelfde probleem zich weer voordoet.
Is mijn hardware te nieuw? Op de site van Suse kan ik niets vinden i.v.m. bovenstaande probleem.
Iemand een tip??

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Misschien kun je in een safe mode installeren. Ik had mijn schijven achter een raid controller en toen deed ie het ook niet. In safe mode opstarten zorgt ervoor dat hij geen DMA gebruikt op je harddisks, dat was bij mij toen net genoeg om hem er even door te helpen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, zonder resultaat. Ook met een handmatige installatie blijft suse hangen. Diverse bios instellingen uitgeprobeerd. Het rare is dat Suse 7.3 zonder problemen
geinstalleerd kan worden.

Verwijderd

En als je em aan je gewone IDE-controller hangt? Vriend van me heeft hetzelfde probleem..
VROEM! schreef op 03 september 2002 @ 09:27:
Misschien kun je in een safe mode installeren. Ik had mijn schijven achter een raid controller en toen deed ie het ook niet. In safe mode opstarten zorgt ervoor dat hij geen DMA gebruikt op je harddisks, dat was bij mij toen net genoeg om hem er even door te helpen.
Probleem van die vriend is hierbij opgelost! Heel erg bedankt voor de tip! _/-\o_