vaag en groot hdd schootpc probleem

Pagina: 1
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:23
Ok, heb een groot probleem en weet niet wat het kan zijn.
Ik heb hier een schootpc van een maat van mij deze had hij even aan mij uitgeleend.
Toen ik op de plaats van bestemming was wilde ik hem opstarten, "Xp loading". Ok so far so good.
Na een korte tijd werd het scherm zwart. Vastgelopen? Nou ok, reboot dan maar.
Na de reboot kwam er de heel leuke melding "no os found"!!

Damn, wat heb ik nu weer gedaan? Ok, met floppy op gestart. Fdisk geeft aan dat er een schijf >512 mb is en de standaard vraag of fat32 aan moet komt naar voren. Ja of nee zorgt er beide voor dat fdisk er mee stopt met de melding "error reading hdd"

Wie heeft een idee wat dit kan zijn? is het de hdd die los zit? is ie naar zijn grootje? of?

ps. Op het moment dat dit gebeurde stond hij op een hele grote beamer ivm de beoogde presentatie. d8 eerst dat het magnetische shit was oid maar dan lijkt mij dat ik dan nog wel de hdd kan aanspreken of?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de beamer? Zo'n ding produceert toch wel heel wat warmte? Dat lijkt me niet echt gezond voor een laptop.. (weinig airflow). Probeer anders met PartitionMagic opstartdiskettes te kijken of de schijf een beetje herkenbaar is en of er het een en ander te herstellen valt :)

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:29

big_clarence

wat kan het schele

Kan het zijn dat de schijf is ingedeeld in NTFS? Volgens mij kun je een NTFS-partitie niet aanspreken via fdisk.
Heb je de XP opstartfloppen gebruikt? De opstartfloppy van wing8, enz. werkt niet voor XP machines, omdat er geen DOS onder XP werkt.
Het niet willen booten kan te maken hebben met een loszittende IDE kabel, maar ik heb het bekende probleem gehad met een MSI moederbord waarbij het hele moederbord moest worden vervangen. Dat was een K7Tpro2A, waar een fout heeft gezeten in de productie.
Verder netjes opgelost door MSI

succes.

• RoelsRules
BalusC schreef op 03 september 2002 @ 09:22:
Op de beamer? Zo'n ding produceert toch wel heel wat warmte? Dat lijkt me niet echt gezond voor een laptop.. (weinig airflow).
Uhm, warmte. Het zou kunnen maar het is in zo'n korte tijd gebeurd en zo warm was die beamer ook weer niet dus zou het een rare vinden maar toch.
Probeer anders met PartitionMagic opstartdiskettes te kijken of de schijf een beetje herkenbaar is en of er het een en ander te herstellen valt :)
Ik zal s kijken of ik dat ergens kan vinden en of dat werkt
big_clarence schreef op 03 september 2002 @ 09:23:
Kan het zijn dat de schijf is ingedeeld in NTFS? Volgens mij kun je een NTFS-partitie niet aanspreken via fdisk.
Heb je de XP opstartfloppen gebruikt? De opstartfloppy van wing8, enz. werkt niet voor XP machines, omdat er geen DOS onder XP werkt.
Het niet willen booten kan te maken hebben met een loszittende IDE kabel, maar ik heb het bekende probleem gehad met een MSI moederbord waarbij het hele moederbord moest worden vervangen. Dat was een K7Tpro2A, waar een fout heeft gezeten in de productie.
Verder netjes opgelost door MSI

succes.
Uhm, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik zal het eens met een xp opstart disk proberen.
Heeft een schootpc ide kabels? of worden ze ergens "ingeklikt"?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

big_clarence schreef op 03 september 2002 @ 09:23:
Dan nog zou FDISK geen foutmelding moeten geven in de trant van "error reading hdd".. Het zal een NTFS partitie gewoon zien als "NON-DOS partition" oid :)

• RoelsRules
update:
heb partition magic geprobeerd. Met ptinfo krijg ik een zware foutmelding voor mijn neus (diverse stacks en weet ik wat nog meer, snap er niets van)
en ptmagic laat de hdd spinnen (je hoort hem wat doen) en meer niet, loopt dus vast.

wat oh wat is dit? ik denk steeds meer dat het een "echt" hdd probleem....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar lijkt het helaas wel op.. Neem anders contact op met de winkel en/of HDD fabrikant voor nadere details over garantie en RMA.

• RoelsRules
zal eerst maar eens die maat van mij gaan bellen ;) :( (en ook meteen maar mijn verzekering over de evt kosten ;) )

Pagina: 1